آخوند
دژخیم رئیسی:
استکبارستیزی
معنای واقعی اصلاحطلبی نهضت عاشورا است/ جاهلیت مدرن اومانیستی به مراتب از
جاهلیت قدیمی اموی خطرناکتر است 8 مهر –
95
آخونددژخیم
دست رئیسی که یکی از اندرکار جنایت علیه بشریت تابستان 67 است و
درصحنه بودن و قدرت وی زاییده استبداد
عریان دین ابزاری شده ولایت فقیه ساخته وپرداخته استکبار می باشد اکنون مدعی اصلاح
طلبی از موضع استکبار ستیزی شده است.
تولیت آستان قدس
رضوی گفت: امروز انکر منکرات در عالم نظام استکباری است که با زور، درحال تحمیل
سبک زندگی خود و تغییر ذایقه ملت هاست و مبارزه هیأت مذهبی با سبک زندگی غربی،
بزرگترین نهی از منکر و مظهر ادامه دادن راه سیدالشهدا است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجتالاسلاموالمسلمین
سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم اهدای پرچم به هیأتهای مذهبی سراسر کشور که
در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع)
مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار هستند، اظهار داشت: جوانانی که در
هیأتهای مذهبی رشد میکنند و در حالت کلی، افرادی که با گفتمان عاشورا تربیت میشوند،
در برابر تطورات و آسیبهای اجتماعی کمتر آسیب میبینند و بهجای تأثیرپذیری،
تأثیرگذار هستند.
وی افزود: در این
نظام، به برکت خون سیدالشهدا (ع) بیشتر مدیران سیاسی و اجتماعی در دستگاه این امام
همام (ع) رشد کردهاند و خدمت به اباعبدالله به آنها درسهای ارزشمندی از مدیریت،
تقوا و کار تشکیلاتی آموخته است.
تولیت آستان قدس
رضوی ضمن تقسیمبندی هیأت مذهبی به دودسته رهروان واقعی امام حسین (ع) و متظاهرین
بیعمل خاطرنشان کرد: البته هر آموزهای که از هیأت مذهبی به جوانان منتقل میشود،
مطلوب و منتج به ثواب اخروی نیست، مقصود از ارزشمندی عمل، آن دسته از هیأتها
هستند که رهرو واقعی راه اباعبدالله باشند؛ فلسفه واقعی قیام عاشورا را درک کنند و
«اِنّی خَرَجتُ لِطَلَبِ اِصلاحِ فی اُمَّتِ جَدّی» را منحصر در سال 61 هجری
ندانند.
وی ادامه داد: خون
سیدالشهدا در کُلّ یَوماً و کُلُّ أَرضٍ جوشان است و اصلاحات اجتماعی و سیاسی که
ایشان به دنبال تحقق آن بودند و خود و خانوادهشان را در این راه فدا کردند، تنها
مربوط بهنظام اموی آن زمان ممالک اسلامی نیست، بلکه اگر سیدالشهدا امروز در بین
ما بودند، بازهم عَلَم اصلاحات را علیه نظام استکبار جهانی برمیداشتند،
استکبارستیزی و عدم پذیرش ظلم، معنای راستین اصلاحطلبی در جامعه است و برای هیأتهای
مذهبی واجب است تا بصیرت عاشورایی را به جوانان و نوجوانان هیأتی بیاموزند.
رئیسی تحول جهانی و
بیداری امتها را امتداد نهضت عاشورا خواند و گفت: امام خمینی (ره) فرمود که هرچه
داریم، از محرم و صفر است و پیرو این فرمایش، بهحق میتوان مشاهده کرد که قیام
عاشورا و ذات استکبارستیز نهضت کربلا الهامبخش بسیاری از تحولات منطقهای و جهانی
و جنبشهای آزادی خواهانه بوده است، بیداری آفرینی و جهل زداییای که در پرتو
تعالیم عاشورا صورت گرفت، بشر را متحول و بیدار کرد و ازاینجهت، به جرأت میتوان
گفت که عاشورا مبدأ همه خوبیها در این عالم است.
وی تصریح کرد: کربلا
تابلویی است که برای مشاهده و حظ بردن، چشم دل از انسان طلب میکند، توکل، ایمان،
برادری، ایثار، صبر، اوج قله عبودیت پروردگار، بصیرت و مظاهر عالیه یک انسان در
تسلیم شدن همگی از جلوههای این تابلو است و زیبایی آنهم در «وَ ما رَأَیتُ اِلّا
جَمیلا» مشهود است.
تولیت آستان قدس
رضوی با اشاره به زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین بیان داشت: امتداد عاشورا،
امتداد جهل زدایی از جامعه بشری است، در فرازی از زیارتنامه مشهور اباعبدالله
آمده است که «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ
الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» و این بیدارگری، تنها مربوط به جهالت
آن دوران نیست؛ چراکه جهالتی نوین و مزین شده به انواع ایسمها و مکاتب فکری التقاطی
و انحرافی در عصر نوین وجود دارد که برای زدودن و رها کردن بشر از چنگال آن،
نیازمند انوار قدرتمندتری از آموزههای عاشورایی هستیم.
وی تأکید کرد: امروز
انقلاب اسلامی امتداد نهضت اباعبدالله در صحرای کربلاست و تنها علمداری است که با
درس گرفتن از آموزههای عاشورا در برابر امپراتوری رسانهای، خبری و هجمههای
فرهنگی جهالت مدرن اومانیستی ایستادگی و روشنگری میکند.
رئیسی بصیرت را حد و
مقیاس تفاوت اصحاب امام حسین (ع) با جبهه انحراف، جهل و نفاق یزید دانست و اظهار
کرد: اگر یاران اباعبدالله را با لشکریان عمر سعد مقایسه کنیم، در موارد فراوانی
مشابهتهای چشمگیر وجود دارد؛ مثلاً هردو جبهه قاری قرآن بودند، در هر دو لشکر
اذان میگفتند و هردو سپاه به نماز میایستاد، هردو طرف از دوستداران پیغمبر اکرم
(ص) بودند و مقید به زکات، روزه و اصول دین بودند اما نقطه تفاوت این دو جریان
درجایی است که در وصف یاران سیدالشهدا آمده است «بَصائِرهِم حَکَمَ عَلی
سُیوفِهِم» و به این صورت، بصیرت نقطه تمایز اهل بهشت با جهنم است.
وی بیان داشت: هیأتهای
مذهبی جایگاه بصیرت افزایی و ارتقاء معرفت هستند تا چشم دل افراد را باز کنند؛
چراکه اگر انسان چشم سر نداشته باشد، قادر به تشخیص اشیاء و اطراف نیست و این آسان
است، اما اگر کسی چشم دل نداشته باشد، در تشخیص راه حق و باطل مشکل خواهد داشت و
این مصیبت اعظم است.
تولیت آستان قدس
رضوی رهآورد جاهلیت مدرن را بهمراتب خطرناکتر از جاهلیت قدیمی خواند و خاطرنشان
کرد: فساد، فحشا و همجنس بازی از دستاوردهای جاهلیت مدرن است و فاجعه آنجایی است
که این موضوعات علیرغم آنکه شکستی برای اخلاق بشریت است، بهعنوان یک نقطه تمدنی
و ترقی معرفی میشود.وی گفت: امروز انکر
منکرات در عالم نظام استکباری است که بازور، در حال تحمیل سبک زندگی خود و تغییر
ذائقه ملتهاست و مبارزه هیأت مذهبی با سبک زندگی غربی، بزرگترین نهی از منکر و
مظهر ادامه دادن راه سیدالشهدا است.