قوی‌ترین بمب چربی سوز خانگی

دانستنی‌ها
قوی‌ترین بمب چربی سوز خانگی   9 مهر -95
سالاد وسبزیجات و... برای جلوگیری از چربی بدن کارساز است ولی تیتر عنوان قوی ترین بمب چربی سوز خانگی جالب است.
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: تنظیم خواب، رعایت نحوه صحیح غذا خوردن و مصرف سالاد و سبزی سبب نابودی توده‌های چربی بدن می‌شود.
«
حیدر عظمایی» محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: امروزه چاقی از بزرگترین مشکلات جوامع پیشرفته محسوب می‌شود و افراد همواره در جستجوی سریع‌ترین و کم عارضه‌ترین روش‌های مبارزه با چاقی هستند.
وی با اشاره به اینکه شناسایی علل چاقی گام مهمی در درمان آن است، اظهار داشت: عوامل متعددی مانند خواب روزانه، خوب نجویدن غذا، نوشیدن آب و نوشابه بین و پس از صرف غذا، مصرف غذاهای آماده، سنگین و دیر هضم در بروز چاقی دخالت دارند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با عنوان اینکه مصرف روغن‌های جامد و مایع در پیدایش چاقی تاثیر چشمگیری دارند؛ یادآور شد: استفاده از روغن‌هایی مانند دنبه و زیتون نیز نقش موثری در چربی سوزی دارند.
«
عظمایی» افزود: مصرف میوه و سبزی نیز که حاوی چربی‌های مضر نیستند و حجم زیادی از فضای معده را اشغال می‌کنند، سبب چربی سوزی می‌شوند همچنین استفاده از سالاد فاقد سس، نقش موثری در کاهش وزن ایفا می‌کند.
وی ابراز کرد: مصرف سالادی شامل خیار، گوجه فرنگی، سیب زرد، جعفری، ساقه کرفس، لبو، هویج فرنگی، کلم پیچ و چند عدد مویز همراه با لیموترش یا سرکه سیب، سبب پاکسازی و لاغری می‌شود که منبع غنی از ویتامین، کلسیم، آهن و املاح معدنی است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف گیاهانی مانند چای سبز و شوید نیز تاثیر بسزایی در چربی سوزی دارند، تصریح کرد: به دلیل طبیعت سرد چای سبز برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند لرزش دست، نوشیدن آن همراه با دارچین توصیه می‌شود.
«
عظمایی» گفت: افراد باید از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی لاغری خودداری و زیر نظر متخصص طب سنتی اقدام به استفاده از این داروها کنند که زنان باردار و شیرده نیز باید از استفاده از هرگونه داروی لاغری اجتناب کنند.