وزیر وحدت کره جنوبی: پیونگ یانگ آماده آزمایش هسته ای دیگری می شود

وزیر وحدت کره جنوبی: پیونگ یانگ آماده آزمایش هسته ای دیگری می شود   9 مهر - 95
پکن - ایرنا - «هونگ یونگ پیو» وزیر وحدت کره جنوبی می گوید کشورش شواهد و نشانه هایی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر آماده می شود.

به گزارش ایرنا، این تازه ترین هشدار یک مقام ارشد دست اندرکار امور دو کره درباره تلاش کره شمالی جهت انجام آزمایش هسته ای جدید است.
پیشتر و پس از آزمایش پنجم هسته ای کره شمالی در نهم سپتامبر (19 شهریور ماه سالجاری) شماری از مسئولان ارشد دولتی و نظامی کره جنوبی گفتند که احتمال انجام آزمایش های ششم و هفتم این کشور وجود دارد.
کره شمالی در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 و ششم ژانویه سال 2016 (16 دی ماه 94) نیز دست به انجام آزمایش هسته ای زده بود.
همزمان وزیر وحدت کره جنوبی گفت که کره شمالی می خواهد خود را به عنوان یک دولت هسته ای دارای تسلیحات اتمی به جامعه جهانی بقبولاند.
وی افزود که ما نشانه هایی از آمادگی این کشور برای آزمایش هسته ای در اختیار داریم و احتمال تحرک خطرناک دیگری از کره شمالی وجود دارد.
خبرگزاری یونهاپ امروز چهارشنبه از قول مقام ارشد کره ای افزود که از دیگر نشانه ها این است که کره شمالی تهدید کرده است علیه سئول دست به عملیات هسته ای پیش دستانه بزند.
کره شمالی قبل از این اعلام کرده بود که اگر لازم باشد در صورت تشدید مناقشات و استمرار تحرکات خطرناک کره جنوبی و آمریکا و استقرار سامانه موشکی تاد، پایتخت کره جنوبی را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.
دهم اکتبر مصادف با هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کار کره شمالی است و کره پیش بینی می کند این کشور در آن زمان دست به یک آزمایش هسته ای جدید و یا پرتاب راکت دوربرد بزند.
وزیر وحدت کره جنوبی در باره کمک رسانی این کشور به سیل زدگان کره شمالی در ماه های اخیر نیز گفت که چنین کمک هایی صورت نگرفته است و در این مقطع برنامه ای برای ارسال هیچ کمکی به آن کشور نداریم.
کره جنوبی می گوید که کره شمالی در شرایطی که مردم این کشور در فقر و بدبختی بسر می برند و بسیاری از مناطق را سیل فرا گرفته و تلفات و خسارات سنگینی در ماه های گذشته برجای گذاشته است، مبالغ کلانی را صرف ساخت سلاح های اتمی می کند.
آساق **۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی