در پی تحقق عدالت رسانه‌ای

مدیرعامل خبرگزاری فارس:
خبرگزاری فارس در پی تحقق عدالت رسانه‌ای در کشور است/ امیدواریم سایت اصفهان الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد9 مهر - 95
خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس در پی تحقق عدالت رسانه‌ای در کشور است/ امیدواریم سایت اصفهان الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: فارس به‌ عنوان یکی از رسانه‌های مؤثر جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر عدالت رسانه‌ای در کشور تأکید داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید نظام‌الدین موسوی در آئین آغاز به کار نخستین سایت استانیخبرگزاری فارس در استان اصفهان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع ما از جنس جنگ‌های قبیله‌ای نبود، در همه جوامع بحث دفاع از کشور پدیده‌ای ماندگار خواهد شد که به آن افتخار می‌کنند.
وی افزود: در همه جوامع بشری افرادی که برای یک خاک جنگیده‌اند، قابل‌ احترام‌ هستند چه برسد به دفاعی که از هویت و معنا علاوه بر خاک در جامعه بشری صورت گرفته است، در غرب که امروز قبله آمال بسیاری است، کهنه سربازان روز خاصی دارند و آن‌ها را احترام می‌کنند و از درگذشتگان یاد می‌کنند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: اگر دلاورمردی‌های بزرگان طریقت و حقیقت نبود، وضعیت کشور ایران دگرگون شده بود؛ پدیده‌هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشته، متکی به شعار «ما می‌توانیم» بوده و اکنون هر کجا درخششی است، تکیه بر دوران دفاع مقدس دارد و همه از آن یاد گرفته‌اند.
وی با اشاره به توجه کشورهای دنیا به ابزار رسانه‌ گفت: در شرایط کنونی آنچه عرصه رویارویی کشورها و جوامع قرار گرفته، رسانه است که یک فن و علم، عرصه نبرد و جنگ نرم است.
موسوی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز رسانه به یکی از منابع قدرت تبدیل شده است و یکی از مظاهر قدرت نرم است؛ در پیکارهای نرم، عرصه رسانه عرصه مهمی است و در کشور ایران که امروزه صحنه یک حرکت بسیار عظیم و بزرگ است و رو به رشد و پیشرفت هستیم، باید شاهد شکل‌گیری الگوی جدید رسانه باشیم.
وی با بیان  اهمیت رسانه در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: کسانی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، باید تلاش کنند این عرصه را به‌ خوبی بشناسند و نقاط کلیدی و خلاقانه‌ای را ارائه دهند و فارس به‌ عنوان یکی از رسانه‌های مؤثر جمهوری اسلامی از ابتدا بر عدالت رسانه‌ای در کشور تأکید داشته است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در جنگ هر کسی گمنام‌تر بود، بهتر می‌جنگید؛ ما نیز در خبرگزاری فارس از زمانی که توفیق سکان‌داری این مجموعه عظیم را عهده‌دار شدیم، به توجه جدی به استان‌ها عقیده داشتیم اما متأسفانه زیرساخت‌های آن فراهم نبود.
وی به پیگیری‌های صورت گرفته برای افتتاح و راه‌اندازی سایت‌های استانی اشاره داشت و تصریح کرد: استقلال دادن به دفاتر استانی خبرگزاری فارس با توجه به مقتضیات استان‌ها است و قطعاً همکاران استانی نسبت به همکاران تهران شناخت بیشتری نسبت به استان‌های خود دارند؛ البته مدت زمان زیادی به طول انجامید تا استان‌ها برای دقت و سرعت در پیشبرد اخبار آماده شوند.
موسوی ادامه داد: به دلیل فراهم بودن شرایط ساختاری و عمومی، اولین سایت مستقل استانی خبرگزاری فارس در اصفهان راه‌اندازی شد، دفتر اصفهان دارای سابقه طولانی در سرپرستی دفتر استانی خبرگزاری فارس است و همین جا از زحمات آقای حسن قانونی که پیش از آقای صالحی مدیر خبرگزاری فارس در اصفهان بود، تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به توانایی‌های مدیر جدید خبرگزاری فارس در استان اصفهان، عنوان کرد: پس از واگذاری سرپرستی دفتر اصفهان به آقای صالحی، وی توانست با سرعت مسیر پیشرفت را طی کند و ضمن به کارگیری تیم بسیار خوب و منسجم، با ارگان‌ها و سازمان‌های استان نیز به‌خوبی ارتباط گرفت که به همین واسطه مجموعه خبرگزاری فارس تصمیم به راه‌اندازی نخستین سایت استانی در اصفهان گرفته است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس عنوان کرد: دو هفته پیش سایت استانی خبرگزاری فارس به‌ صورت آزمایشی در دفتر نماینده ولی‌فقیه آغاز به کار کرد و امروز افتتاح رسمی سایت انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: اتحاد و در نظر نگرفتن سلایق مختلف در تصمیم‌گیری‌ها از شاخصه‌های مردم  اصفهان و مسؤولان است و امیدوارم خبرگزاری فارس استان نیز به این امر کمک شایانی کند