153سارق وزورگیردرتهران دستگیر شدند

153سارق وزورگیردرتهران دستگیر شدند    9 مهر – 95

این قربانیان نگون بخت محصول کدام رژیم و شرایط و روابط تبعیض آمیزی هستند؟


تهران- ایرنا- جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 153 سارق و زورگیر در قالب 35 باند طی 24 ساعت گذشته در پایتخت خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قادر کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام 35 باند سرقت و زورگیری در پایتخت افزود: 17 باند از این تعداد به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه زورگیری و کیف قاپی فعالیت می کردند. 
به گفته وی از 153 متهم دستگیر شده 85 نفر کیف و موبایل قاپ و زورگیری بوده و مابقی نیز سارق خودرو و منزل هستند. 
سردار کریمی شاخصه اصلی سارقان دستگیر شده را سابقه دار بودن عنوان و تصریح کرد: 61 درصد متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند و یا در دوران مرخصی و خروج از زندان به دلیل ارتکاب جرم دوباره دستگیر شده اند. 
جانشین رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: تعدادی از افراد دستگیر شده تحت عنوان مامور از اتباع خارجی به ویژه افاغنه اخاذی می کردند که برخورد پلیس و دستگاه قضائی با آنها قاطع خواهد بود. 
سردار کریمی افزود: بیشترین فعالیت این گروه از سارقان در مرکز و جنوب شهر تهران بوده و بخش قابل توجهی از این سارقان نیز در همین مناطق و یا حاشیه پایتخت شناسایی و دستگیر شدند. 
وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری مطلوب پلیس و دستگاه قضائی منجر به کسب موفقیت در زمینه دستگیری سارقان و انهدام باندهای خلافکار در تهران شده افزود: دراین زمینه جلسات مستمری با دادستان تهران در زمینه مبارزه با انواع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود. 
جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین در خصوص وضعیت شاخص های برخورد با جرائم در شش ماهه گذشته از سالجاری در پایتخت گفت: تنها در بخش انواع سرقت شاهد کاهش 12 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم. 
سردار کریمی تصریح کرد: آمار نشان می دهد که درصد موفقیت پلیس در کشف سرقت خودرو، منزل و زورگیری به ترتیب 90، 70 و 60 درصد بوده است. 
جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: طرح های امنیت اجتماعی برای برقراری کامل نظم و آرامش در شش ماهه دوم سال جاری نیز همچنان در مناطق مختلف شهر تهران اجرا می شود. 
خبرنگار: مجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی