اعتراض و تجمع دانشجویان در محل سخنرانی معاونان وزیر

فارس از حاشیه‌های برگزاری یک همایش گزارش می‌دهد
اعتراض و تجمع دانشجویان در محل سخنرانی معاونان وزیر 15 شهریور - 95
ین تجمع اعتراضی از سوی اطلاعات و امنیت پاسداران برنامه ریزی شده است . برای همین خیلی آسان وبدون هسچگونه محدودیتی بدون مجوز قانونی برگزار می شود .
خبرگزاری فارس: اعتراض و تجمع دانشجویان در محل سخنرانی معاونان وزیر
بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه در حاشیه دومین همایش بین‌المللی تغذیه ایران با برپایی تجمع نسبت به سیاست‌ها درباره این رشته تحصیلی اعتراض کردند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، دومین کنگره و چهاردهمین همایش تغذیه ایران صبح امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و بسیاری از متخصصان و صاحب نظران در حوزه تغذیه در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شد که برگزاری این همایش با حواشی بسیار همراه بود.
تأخیر دو ساعته در شروع برنامه و تجمع بیش از 300 نفر از دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه از جمله حاشیه‌های این همایش بود.
دانشجویان نسبت به اجرایی شدن آیین‌نامه دوره MDPHD در گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد معترض هستند زیرا با این آیین‌نامه دانشجویان پزشکی ترم آخر می‌توانند مستقیماً به دوره‌های دکترای تخصصی علوم پایه از جمله دکترای تغذیه وارد شوند.







زهرا یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با فارس، گفت: قبولی در آزمون دکترای تغذیه برای دانشجویان کارشناسی ارشد با رقابت شدید همراه است و در اکثر موارد نیازمند چندین بار شرکت در این آزمون هستیم لذا این امر که دانشجویان تغذیه با 6 سال آموزش در مباحث مختلف تغذیه در مجموع دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، جهت ورود به دوره دکترای تغذیه نیاز به آزمون داشته باشند اما دانشجویان رشته پزشکی که تنها در طول دوره رشته پزشکی عمومی خود دو واحد تغذیه گذرانده‌اند بتوانند بدون شرکت در آزمون دکترای تغذیه وارد این دوره شوند کاملاً خلاف عقل سلیم، بدیهیات علمی و عدالت است که تنها منجر به از بین رفتن انگیزه دانشجویان می‌شود.
رضا یک دانشجوی دیگر که در جمع معترضین قرار دارد به خبرنگار فارس گفت: در رشته تغذیه یک انجمن صنفی به نام انجمن تغذیه ایران و یک انجمن علمی به نام انجمن علمی غذا و تغذیه وجود دارد و مطابق با تبصره ماده 6 آیین‌نامه انجمن‌های علمی تقاضای تأسیس انجمن در صورتی که انجمنی به همان نام یا با همان نوع فعالیت در آن رشته موجود باشد پذیرفته نخواهد شد با این وجود وزارت بهداشت در عملی خلاف قانون مجدداً با ایجاد یک انجمن علمی دیگر تحت عنوان انجمن علمی تغذیه ایران موافقت کرده که در اخذ مجوز این انجمن غیرقانونی باز هم دانشگاه علوم پزشکی مشهد دخالت داشته است. 

حسین یکی دیگر از معترضین می‌گوید: پرداخت ویزیت مشاوره تغذیه باید بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات درمانی و مراقبت سلامت در تمام مقاطع صورت گیرد در حالی که این امر اجرایی نمی‌شود. همچنین دانش‌‌آموختگان رشته تغذیه اگر چه حق ایجاد دفاتر مشاوره تغذیه و رژیم درمانی را دارند اما هنوز بعد از گذشت سالها به دلیل بی‌کفایتی افراد مسئول در رشته تغذیه ویزیت آنها تحت پوشش بیمه نیست.