گزیده خبرهای 21 شهریور - 95

گزیده خبرهای 21 شهریور - 95
گفت بحرین در مقابله با ایران از عربستان سعودی حمایت خواهد کرد
* سفیر بحرین در عربستان سعودی با متهم کردن ایران به دخالت در کشورهای عربی گفت بحرین در مقابله با ایران از عربستان سعودی حمایت خواهد کرد. حمود بن عبدالله آل خلیفه، سفیر بحرین در ریاض گفت دولت بحرین در رویایی با ایران در کنار عربستان سعودی خواهد ایستاد. به گزارش خبرگزاری «بنا» بحرین، وی در گفت وگو با روزنامه «الوطن» بحرین ضمن تکرار اتهامات رژیم آل خلیفه علیه ایران، اعلام کرد که دولت بحرین از عربستان سعودی در برابر آنچه وی آنرا توطئه‌های ایران در منطقه خواند، حمایت خواهد کرد. این مقام بحرینی که کشورش به همراه عربستان سعودی در حمایت از تروریسم شهره خاص و عام هستند، مدعی شد جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف خود در منطقه و سیطره بر آن، از بدترین شیوه‌های تروریستی استفاده می‌کند. وی ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد.
زلزله 5/3 ریشتری گرگان را لرزاند 
زمین لرزه‌ای به قدرت 5/3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دیروز گرگان مرکز استان گلستان را تکان داد.به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 7 و 48 دقیقه و 45 ثانیه صبح شنبه در عمق 9 کیلومتری زمین رخ داده است.این زلزله در عرض جغرافیایی 36.89 درجه - شمالی و طول جغرافیایی 54.44 درجه - شرقی ثبت شده است.
براین اساس، مرکز وقوع این زمین لرزه تا شهر گرگان 6 کیلومتر، آق قلا 14 کیلومتر و سیمین شهر 23 کیلومتر بود و به این دلیل در گرگان لرزش آن محسوس و نگران‌کننده بود.هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی ارسال نشده است.گلستان یکی از استان‌های زلزله خیز کشور است که به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری در سال‌های اخیر بیش از 950 زمین لرزه در مناطق گوناگون آن رخ داده است.گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 460 هزار نفر جمعیت دارد.
برخورد یک دستگاه پژو پارس با عابر پیاده در بزرگراه همت 
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور از برخورد یک دستگاه خودروی پژو پارس با عابر پیاده در بزرگراه همت خبر داد.سرهنگ "مراد مرادی" در گفت‌وگوبا ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت 8:42 دقیقه صبح دیروز، یک دستگاه خودروی پژو پارس با یک کارتن خواب در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت، بعد از پل شهید چمران تصادف کرد که منجر به فوت او شد.وی افزود: کارشناسان پلیس راهور علت اصلی تصادف را عبور از عرض بزرگراه توسط عابر و همچنین عدم توجه به جلو از سوی خودروی پژو اعلام کرده‌اند.رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور ضمن تاکید بر توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه، استفاده از پل عابر پیاده و همچنین عدم عبور از عرض بزرگراه را برای پیشگیری از چنین حوادثی ضروری دانست.
ترقه دست ساز علت انفجار در آبدانان ایلام 
فرمانده انتظامی آبدانان گفت: حادثه در یکی از مناطق این شهر بر اثر انفجار ترقه دست ساز بوده است.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ "پرویز جعفری" اظهار کرد: ساعت 23 شب انفجاری در یکی از مناطق غیر مسکونی شهرستان آبدانان به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: به محض وقوع این حادثه ماموران انتظامی و امنیتی شهرستان در محل حاضر و بررسی‌های اولیه خود را آغاز کردند.فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان یادآور شد: بررسی‌های مقدماتی حاکی از این است که انفجار بر اثر ترقه دست ساز در حجم بالا بوده است.
"
جعفری" تاکید کرد: این حادثه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.وی با اشاره به اینکه امنیت کاملی در شهرستان آبدانان حاکم است، گفت: تلاش برای دستگیری عامل این حادثه ادامه دارد.شهرستان آبدانان با مرکزیت آبدانان در استان ایلام و در غرب ایران واقع در جنوب ایلام واقع شده است.
رژه خودروهای آمریکایی‌ در جاده‌های شمال
مشرق - گشت و گذار کرایسلرهای آمریکایی در جاده‌های شمال ایران با پلاک گذرموقت
باند 8 نفره اراذل و اوباش درچهارمحال و بختیاری متلاشی شد 
شهرکرد- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری یک باند سازمان یافته 8 نفره اراذل واوباش دراین استان خبرداد.سرهنگ "پیام کاویانی" در تشریح جزئیات این خبر، گفت: به دنبال وصول اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته تعدادی از اوباش جهت ایجاد ناامنی و شرارت هدفمند در سطح شهرکرد و برخی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان، قرار گرفت.
به گفته وی، با انجام سلسله اقدامات ویژه اطلاعاتی شامل: یک هفته تعقیب و مراقبت، اجرای عملیات نفوذ و تغییر در تاکتیک چتر اطلاعاتی از حالت عرضی به عمودی، باند 8 نفره اوباش به سرکردگی م.ظ مورد شناسایی قرار گرفت و با جمع‌آوری مستندات محکمه پسند پیرامون شرارت و اقدامات مجرمانه آنان، پس از هماهنگی با مقام قضائی در چهار عملیات جداگانه و همزمان این افراد دستگیر و مورد ضربه اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفتند.سرهنگ "کاویانی" افزود: اعضای این باند مرتکب جرایمی چون اخاذی، زورگیری، تظاهر مستانه، ضرب و جرح، نزاع فردی و جمعی، عربده‌کشی، مزاحمت برای نوامیس و ارتکاب جرائم اخلاقی و تجاوز به عنف، آدم‌ربایی و اقدام مسلحانه علیه افراد و اشخاص شده بودند و در بازرسی از مخفیگاه آنان دو قبضه اسلحه شکاری و مقادیر قابل توجهی سلاح سرد شامل؛ قمه، افشانه دفاع شخصی، شوکر و تعدادی خودرو کشف شد.وی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی تاکید کرد: با دستگیری و تحویل سرکرده اوباش به زندان عملاً توان سازماندهی و ارتکاب جرایم باندی تا مدت‌ها از آنان سلب گردید و ضربه به این باند تاثیر قابل توجهی در تامین امنیت و آسایش عمومی شهروندان داشته است.