طالبان ١٢ سرباز را در حمله حمله به پاسگاه ارتش در قندوز کشتند 6 مهر -95

طالبان ١٢ سرباز را در حمله حمله به پاسگاه ارتش در قندوز کشتند 6 مهر -95
Image copyright.
Image captionخیابانی در شهر قندوز. پاسگاه مورد نظر در حومه شهر قندوز موقعیت دارد
سخنگوی پلیس حوزه شمال شرق افغانستان گفته است که در حمله گروه طالبان به یک پاسگاه ارتش در حومه شهر قندوز، ۱۲ سرباز کشته شده‌اند.
محفوظ اکبری روز سه‌شنبه (۶ میزان/مهر) به بی‌بی‌سی گفت که این حمله شب گذشته صورت گرفت و پیش از حمله ستیزه‌جویان طالبان به این پاسگاه، دو فرد نفوذی طالبان به این پاسگاه زمینه حمله را فراهم کرده بودند.
آقای اکبری افزود که این دو نفر پس از انجام حمله، همراه با مهاجمان طالبان از محل فرار کردند.
سخنگوی پلیس حوزه شمال شرق افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند این پاسگاه و مناطق اطراف آن را دوباره به کنترل خود درآوردند.
گروه طالبان اعلام کرده که در این حمله ۱۳ سرباز از جمله یک فرمانده ارتش را کشته و مقداری جنگ افزار به دست آورده است.
Image captionپارسال به دنبال سقوط قندوز، انتقادها و اعتراض‌های زیادی علیه حکومت وحدت ملی مطرح شد.
قندوز یکی از ولایت‌های ناآرام شمالی افغانستان است. درست یک سال پیش در چنین روزی طالبان شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز را برای چند روز به تصرف خود درآوردند.
این نخستین باری بود که طالبان پس از فروپاشی حاکمیت این گروه در سال ۱۳۸۰، موفق شدند مرکز یک ولایت را اگرچه برای مدت کوتاهی به کنترل خود درآورد.
سقوط یک شهر استراتژیک به دست طالبان مهم‌ترین رویداد امنیتی بود که در یک‌سالگی حکومت وحدت ملی به قوع پیوست و انتقادهای بسیاری را علیه رهبران حکومتی به دنبال داشت.
پس از تحولات پارسال، میزان ناامنی در قندوز افزایش یافت و نیروهای ارتش و پلیس مجبور شدند که در چند ماه گذشته یک رشته عملیات را علیه طالبان راه اندازی کنند.