طوفان شن در زابل ۲۹۸۰ نفر را زمین‌گیر کرد

سهم مردم محروم استان محروم بلوچستان ازا نقلاب در مدت 38 سال چه بوده است؟ چون به جز محرومیت های تحمیلی همه رقمه وناامنی و سرکوب ودرگیری خونین با  فقروبیکاری واعتیاد و دستگیری واعدام که بدترهمراه با طوفان شن وخاک بوده است .دیگر چه خدماتی به نفع محرومان استان بلوچستان ارائه شده است؟
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور مسجد سلیمان ـ اهواز گفت: بر اثر این حادثه ۱۹ مسافر مصدوم شدند.
سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با مهم‌ترین حوادث شبانه‌روز گذشته اظهار داشت: واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور مسجد سلیمان ـ اهواز حوالی دوراهی لالی بامداد امروز سبب بروز حادثه شد.
وی افزود: این حادثه 19 مصدوم بر جا گذاشت که 4 نفر از آنها توسط نیروهای هلال احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات به وقوع طوفان شن در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: طی 24 ساعت گذشته دو شهرستان هیرمند و زابل درگیر طوفان شن شدند.
مرتضوی ادامه داد: 2980 نفر در 5 روستا امدادرسانی شده و تعداد زیادی بسته غذایی توسط نیروهای امدادی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخورد وانت‌پیکان با موتور در اهر آذربایجان شرقی شب گذشته یک کشته و 2 مصدوم بر جا گذاشت؛ همچنین برخورد 2 سواری پراید در محور جیرفت ـ جبالبارز بعدازظهر روز گذشته سبب بروز حادثه برای 3 مسافر شد که یکی از آنها توسط نیروهای هلال احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافت
.