ایجاد ۸۹۰ جایگاه ثابت و ۹۳۹ گروه سیار برای نظارت بر عرضه و کشتار شرعی دام

در آستانه عید قربان از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام شد
ایجاد ۸۹۰ جایگاه ثابت و ۹۳۹ گروه سیار برای نظارت بر عرضه و کشتار شرعی دام 22 شهریور – 95
خبرگزاری فارس: ایجاد ۸۹۰ جایگاه ثابت و ۹۳۹ گروه سیار برای نظارت بر عرضه و کشتار شرعی دام
ابزاری شدن دین یعنی همین .در شرایطی که به دلیل تهاجم و حشیانه به سفارت وکنسول عربستان در تهران و مشهد درسال گذشته که از سوی عوامل بسیج وپاسداران انجام گرفت و منجر به قطع رابطه دیپلماتیک از سوی عربستان  گردید. خامنه ای برای انتقام گرفتن با بهانه فاجعه منا در مکه در سال گذشته که پاسداران اعزامی نقش کلیدی داشتند مانع از اعزام زائران ایرانی به  مراسم حج امسال به مکه شد .بااین وجود تبلیغ برای  تعیین جایگاه ذبح شرعی و سیار در تهران شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۸۹۰ جایگاه ثابت و ۹۳۹ گروه سیار از سوی سازمان دامپزشکی برای نظارت و بررسی مراحل عرضه کشتار شرعی و لاشه دام ویژه عید قربان تعیین شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر ساله در آستانه عید قربان برای آنکه مردم بتوانند دام زنده خود را در بهداشتی‌ترین شرایط ذبح کنند، از سوی سازمان دامپزشکی کشور تمهیداتی درنظر گرفته می‌شود که ایجاد جایگاه‌های ثابت و سیار عرضه و ذبح دام از جمله آنهاست. 
مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز با اشاره به استقرار 890 جایگاه ثابت و 939 گروه سیار برای نظارت بر عرضه و کشتار شرعی دام در آستانه عید قربان گفت: عرضه دام در این جایگاه‌ها از امروز شروع شده و فعالیت کشتارگاه‌های تعیین‌شده برای ذبح دام، از روز دوشنبه تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد ادامه می‌یابد. 
وی به هموطنان توصیه کرد که از خرید دام و ذبح آن از مراکز غیرمعتبر و در شرایط غیربهداشتی به شدت پرهیز کنند. 
در عین حال، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به هموطنان توصیه کرده که دام خود را برای آنکه از سلامت گوشت مطمئن باشند، از مراکز تعیین شده خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه صادرات دام از 10 روز پیش متوقف شده و عشایر نیز دام خود را روانه بازار کرده‌اند، تصریح کرد: قیمت هر کیلو دام زنده 14 هزار تومان برآورد شده است.