پرونده کوه‌خواری در ارتفاعات جنوبی مشهد برای همیشه بسته شد

شهردار مشهد:
پرونده کوه‌خواری در ارتفاعات جنوبی مشهد برای همیشه بسته شد  21 شهریور -95
بسته شدن این پرونده کوه خواری درارتفاعات جنوبی مشهد هم باید  همچون بسته شدن زمین خواری ممدجواد لاری جانی در ورامین باشد . طوریکه بابک زنجانی انتقاد از مترسک شیخ ممدصادق لاری جانی کرده است که به دلیل پخش نوارو یدئویی فساد اقتصادی اخوی ا ش در مجلس ارتجاعین هم  از سوی احمدی نژاد  اخلال درپیگیری پرونده من می کند چون فکر می کند دست من در تهیه این نوار ویدئویی وفساد اقتصادی اخوی اش درکاربوده است .

مشهد- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: شهردار مشهد گفت: با اقداماتی که در طی 3 سال گذشته انجام شده پرونده کوه‌خواری در ارتفاعات جنوبی مشهد برای همیشه بسته شده است.
سید صولت مرتضوی در بازدید جمعی از مدیران شهری و فرماندهان سپاه پاسداران از پروژه‌های شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ارتفاعات جنوبی در یک عرصه 13 هزار هکتاری اقدامات بسیار ارزشمندی در طی 3 سال گذشته انجام شده است.
وی افزود: در ارتفاعات جنوبی از تصرفات، کوه‌خواری، زمین‌خواری، واگذاری غیرمعقول اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی به شدت جلوگیری شده و در واقع پرونده کوه‌خواری در ارتفاعات جنوبی برای همیشه بسته شده از طرفی نیز کاشت انواع درخت‌ها در ارتفاعات جنوبی در حال انجام است و 5 مخزن هزار مترمکعبی برای آبیاری در نظر گرفته ‌شده است.
شهردار مشهد با اشاره به مباحث حاشیه شهر مشهد بیان کرد: حاشیه شهر مشهد با مشکلات بسیار جدی مواجه بود که متاسفانه در مناطقی همچون اسماعیل‌آباد و کال دروی از لحاظ زیست‌محیطی و اجتماعی با حضور معتادان متجاهر معضلات فراوانی داشتیم اما خوشبختانه امروز با تمهیدات به عمل آمده این مناطق ساماندهی و قابل قیاس با گذشته نیست.
مرتضوی ادامه داد: در حوزه ساماندهی کال کشف‌رود که متاسفانه با مشکلات زیست‌محیطی فراوانی مواجه بودیم نیز امروز در 90 هکتار درخت کاشته شده و تمام کف کش‌ها برای آبیاری مزارع نیز جمع‌آوری‌شده و شرایط این کال نیز متفاوت نسبت به 3 سال گذشته شده است.