کاهش سرانه غذایی دانش‌آموزان در بودجه امسال

میرزاده به ایلنا خبر داد:
 درمدت 4 دهه که شاهد وقایع و فاجعه های زنجیره ای در نقاط کشور بوده ایم کدام دفعه حاکمان همه چیز نابودکن ودروغ گوی مسئولیت پذیرفته اند و تلاش نکرده تا با عوامفریبی ووارونه ودروغ گویی توجیه و تکذیب وماستمالی کنند؟
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از بررسی حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات با حضور رئیس این دانشگاه خبر داد.
میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان لاشکی،‌ ساداتی‌نژاد و سلامی برای کمیته تلفیق انتخاب شدند. همچنین اعضای شورای توسعه فرهنگی و قرآنی انتخاب شدند.
وی درباره بررسی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات هم عنوان کرد: گزارشی از حادثه دانشگاه آزاد و برخوردی که با عوامل خاطی صورت گرفته است در حضور آقای طهرانچی ارائه شد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد اشکلات فنی خودرو،‌ چرایی به کارگیری خودرو  فرسوده و خارج از رده برخلاف قرداد، معاینه فنی خودرو، عواملی که در مسیر حادثه از جمله شیب تندی که مسیر داشته است در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: پنج تن از مسئولان دانشگاه آزاد از جمله معاون اداری و مالی، مدیر اداری، مدیر ترابری و مدیر دانشجویی از کار برکنار شده‌اند، همچنین مسئول تاسیسات و پیمان کار مربوطه در زندان هستند. روند قضایی پرونده در جریان است و اعضای کمیسیون درخواست کردند که با خاطیان برخورد شود.
میرزاده خاطرنشان کرد: نکته دیگری که اعضای کمیسیون روی آن تاکید داشتند این بود که مسئولان در کنار دانشجویان حادثه دیده و خانواده‌های داغدار حضور پیدا کنند تا سنگ صبور این عزیزان باشند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بحث بعدی بررسی بودجه بود،‌ عزیزانی از وزارت بهداشت و درمان،‌آموزش و پروش و معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری حضور داشتند گزارشاتی و گلایه هایی ارائه شد.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایطی که وجود دارد این عزیزان نگرانی‌هایی برای سال ۹۸ دارند، خصوصا در حوزه پژوهش فن‌آوری که بودجه آن نصف شده و کاهش پیدا کرده است.

میرزاده گفت: مطلب دیگر بحث سرانه دانش‌آموزی و بازنشستگان آموزش و پروش و سرانه غذایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی بود؛ در لایحه سرانه غذایی زندانیان افزایش پیدا کرده اما سرانه دانش‌آموزان کمتر شده است که اعضای کمیسیون و مسئولان خواستار رسیدگی شدند.