اجازه ندادیم تروریست‎ها جان بگیرند/ مشکلات کشور چند وجهی است


رئیس مجلس شورای اسلامی:اجازه ندادیم تروریستها جان بگیرند/ مشکلات کشور چند وجهی است11بهمن-97
 مگر امکان دارد که انتظاری  از مشکلات چندوجهی از ترکیب حکومت آخوند وبچه آخوند و پاسدار در کشور نباشد؟ برای همین پاسدار علی لاری جانی مجبور به وجود مشکلات چندوجهی کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در برخورد با تروریستهایی که میخواستند کل منطقه را تصرف کنند بجای منفعل بودن، فعال بود و اجازه نداد تروریست‌ها جان بگیرند که این دشمن‌آفرین است.
اجازه ندادیم تروریست‎ها جان بگیرند/ مشکلات کشور چند وجهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی لاریجانی امشب در نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسؤولان استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید تلاش کنیم امید را به جامعه برگردانیم که این نکته خیلی مهم است؛ گاه در صحنه جامعه نکاتی گفته می شود که طبیبانهنیست و بیشتر ایجاد یاس می‌کند؛ باید درد را شناخت و با نگاه طبیبانه آن را درمان کرد.
وی افزود: همه باهم انقلاب کردیم، انقلاب ما یک حرکت بزرگ تاریخی بود و شاید مهمترین حادثه قرن بود؛ ما از شرایط خاصی به اینجا رسیدیم؛ قبل از انقلاب تکنولوژی مستقر نداشتیم، وضعیت سیاسی ما اسف‌آور و حکومت ما یک حکومت دیکتاتوری وابسته بود.
لاریجانی خاطرنشان کرد: این وضعیت، منزلت ما نبود و انقلاب این شرایط را واژگون کرد؛ اصل اینکه همه بخشها بر اساس رای مردم انتخاب می‌شوند دستاورد بسیار مهمی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از انقلاب کالبد بی‌روحی به نام مجلس ملی داشتیم که همه می دانستند بر اساس رای مردم نیست، افزود: الان رئیس جمهور را خود مردم انتخاب میکنند که دستاورد مهمی است؛ مردم‌سالاری مهمترین دستاورد انقلاب به شمار میرود که دستاورد عقلانیت سیاسی است و خطر چنین سیستمی، خیلی کمتر از سایر سیستم ها است.
وی با بیان اینکه ایران بر استقلال خود پافشاری کرد که دستاورد بسیار مهمی است، افزود: این اتفاقات قطعا هزینه‌بر خواهد بود.
رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله اتمی ایران در کل دنیا سر و صدای زیادی به پا کرد، تصریح کرد: این در حالی است که همه می دانند ایران به دنبال سلاح اتمی نبوده، اما باید پرسید چرا اینهمه سر و صدا کردند؟!
لاریجانی اظهار داشت: اگر در مقابل آمریکاییها رفتار بعضی از کشورها مثل عربستان سعودی را داشتیم که آمریکایی ها چند صد میلیون دلار از آنها گرفتند و بعد آنها را مسخره و تحقیر کردند، ما هم سرنوشت مشابهی مییافتیم.
وی با بیان اینکه سایت یک و دو در بین بلندترین مقامات روسیه امضا شد اما آمریکاییها زیر آن زدند، افزود: اگر شما قدرت نداشته باشید طرفهای مقابل به تعهداتشان پایبند نخواهند بود.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما با ناهنجاری بین المللی به نام آمریکا مواجهیم، ولی ایران سیاست های داهیانه ای در منطقه داشته و خیلی معقولانه و پخته رفتار کرد.
وی گفت: جمهوری اسلامی در برخورد با تروریستهایی که میخواستند کل منطقه را تصرف کنند بجای منفعل بودن، فعال بوده و اجازه نداد تروریست‌ها جان بگیرند که این دشمن‌آفرین است.
لاریجانی اضافه کرد: ما دموکراسی و مردم سالاری دینی را انتخاب و قبول کردیم، نمی خواهیم متکی به کشوری باشیم که به ما امر و نهی کند؛ بنابراین باید آماده پرداخت هزینه های انتخابمان باشیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نگاه عدالت محور در توجه به بخش های محروم کشور و روستاها و شهرها داشته است، ادامه داد: در زمینه تولید و اقتصاد مشکلات اساسی داریم؛ بودجه فربهی در بخش جاری داریم که حتما باید دولت کوچک و چابک شود و بخش جاری تا این حد بودجه‌خور نباشد.
رئیس مجلس اظهار داشت: مشکلات کشور چند وجهی است؛ صندوق های بازنشستگی، بانک ها، کمبود آب، مسئله پسماندها و پساب ها بسیار مهم است؛ علاوه بر این، شرایطی جدیدی که آمریکایی ها برای ایران به وجود آوردند قوز بالا قوز شده است.
وی گفت: حدود 2.5 میلیون کارمند در بدنه دولت که داریم علاج این امر ساده نیست؛ مدتی است جلوی استخدام دولتی را گرفته ایم ولی آهنگ آن آهسته است؛ یکی از مسائلی که  مجلس دنبال میکند اصلاح ساختار بودجه است که به این سادگی ها نخواهد بود.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ایراد قانون مالیات بر ارزش افزوده وارد است، ولی دو سال است اصلاحات لایحه ارزش افزوده در مجلس پیگیری می شود.