مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه 11 بهمن-97
تهران-ایرنا-قاسمی:غربی ها به تعهداتشان عمل نکنند در برجام تجدیدنظر می کنیم،رتبه نخست ایران در تخصیص یارانه انرژی،وزیر اقتصاد:چابهار نقش طلایی و راهبردی برای کشور دارد،آمانو: ایران همچنان درحال اجرای تعهدات برجامی است،استرداد 107 میلیارد دلار از متهمان فساد مالی در عربستان،عباس: هرگز طرح معامله قرن ترامپ را نمی پذیریم ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
*********
تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، این رویداد را مجال همدلی و ایام نشاط اهالی فرهنگ و مردمان هنردوست این سرزمین عنوان کرد.

تهران-«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران درحال اجرای تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام است.

بوشهر-مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:با توجه به نقش و تاثیر فضای مجازی با بهره گیری درست از این حوزه می توانیم گفتمان و فرهنگ انقلاب را تقویت کنیم.

تهران-پردیس سینمایی چارسو که امسال به عنوان کاخ هنرمندان جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است میزبان دو فیلم با ژانر اجتماعی بود.

چابهار-دادستان کل کشور گفت:دستگاه قضایی و 350 دادستان کل کشور در کنار دولت و با وحدت کامل در جنگ اقتصادی مقابل دشمن ایستاده اند و در زمینه تنظیم بازار، نظارت بر قیمت ها و ورود و خروج کالا فعالیت و نظارت می کنند.

اهواز-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها بیشترین تلفات جانی و خسارت مالی را به وجود می آورند.

اهواز-رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به بازدید میدانی خود از وضعیت ترمیم سیل بند رُفیّع، گفت: مطالبات خسارت دیدگان خوزستانی ناشی از سیل را پیگیری می کنیم.

زاهدان-وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: چابهار نقش طلایی و راهبردی برای کشور بویژه سیستان و بلوچستان دارد که باید از فرصت های این منطقه برای پیشرفت و آبادانی این نقطه از ایران اسلامی بهره گرفت.

تهران-مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی که در آمریکا به اتهامات واهی بازداشت شده بود پس از آزادی به ایران بازگشت.

تهران-معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، ایران در رتبه نخست تخصیص یارانه انرژی قرار دارد.

همدان-رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی وعده داد: 400 هزار خودرویی که تا پایان دی ماه ثبت سفارش شده بود با نرخ سابق در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

تهران-مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: 10 هزار متقاضی بلاتکلیف مسکن مهر این شهر که سال 91 پول واریز کردند تا خرداد سال 98 واحدهای خود را انتخاب می‌کنند

شیراز-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه تصرف اراضی دولتی و عمومی از فسادهای رایج در کشور است، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف، جرم تصرف اینگونه اراضی به خوبی و مصرانه در مراجع قضایی پیگیری نمی شود.

تهران-وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری نسبت به تناقض های درونی ترامپ در قبال ایران واکنش نشان داد.

یاسوج-مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: پنجمین المپیاد ورزشی دانش آموزان سراسر کشور با حضور پنج میلیون دانش آموز درحال برگزاری است.

تهران-«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت وگو با شبکه خبری روسیا الیوم، گفت: اگر کشورهای غربی به تعهداتشان عمل نکنند، درخصوص توافق هسته ای تجدیدنظر خواهیم کرد.

اهواز-رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: ساخت خودرو و جاده استاندارد و امدادرسانی به موقع می تواند درصد قابل توجهی از سوانح رانندگی را کاهش دهد چرا که بخشی از حوادث ناشی از استاندارد نبودن خودرو و جاده است.

کیش-اولین نمایشگاه بین المللی بسته بندی دارو با مشارکت 130 شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت های خارجی در جزیره کیش گشایش یافت.

تهران-تارنمای ABC استرالیا اعلام کرد: دولت این کشور پس از دریافت گزارش هایی در مورد اینکه چند وکیل مهاجراتی مدعی شدند از طریق رابطی در سفارت استرالیا در تهران به طور غیرقانونی روادید تهیه کرده اند، بخش روادید خود را تعطیل کرد.

اخبار خارجی
*********
تهران-'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی روسی مخالفت کامل خود را با طرح صلح 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد.

الجزیره-«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان در دیدار با شماری از افسران ارشد این کشور گفت: نیروهای مسلح اجازه سقوط دولت و سوق یافتن کشور به سمت آینده ای مجهول را نمی دهند.

تهران-دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که کمیته عالی مبارزه با فساد 107 میلیارد دلار از مفاسد اقتصادی این کشور استرداد کرده است.

نیویورک-وزیران خارجه آمریکا و استرالیا با یکدیگر دیدار و درباره کره شمالی، خروج از سوریه و همکاری های دو سوی اقیانوس آرام و هند تبادل نظر کردند.

تهران-رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که ازسوی آمریکا حمایت می شود خطاب به کشورهای اروپایی گفت که مانند آمریکا تحریم های بیشتری علیه دولت کاراکاس اعمال کنند.

تهران-«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا پنجشنبه در بخارست پایتخت رومانی درخصوص ونزوئلا نشستی برگزار خواهند کرد.

تهران-«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی گفت: آمریکا نباید از جنگ خونینی که عربستان آن را علیه یمن رهبری می کند، حمایت کند.

تهران-ﺻﻨﺪوق ﮐﻮدﮐﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ (یونیسف) اعلام کرد که 6 هزار و 700 کودک یمنی از آغاز جنگ در یمن کشته یا زخمی شدند.

الجزیره-«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان در دیدار با شماری از افسران ارشد این کشور گفت: نیروهای مسلح اجازه سقوط دولت و سوق یافتن کشور به سمت آینده ای مجهول را نمی دهند.

نیویورک-سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به همکاری با روسیه برای رفع نگرانی های انسانی در رکبان اشاره کرد و گفت: آزادی مناطق سوریه از تصرف داعش به معنای پایان دادن به مبارزه با آن نیست.

تهران-وزارت خارجه ونزوئلا اعلام کرد که اتحادیه آفریقا بر حمایت خود از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده است.

تهران-گردان های القدس - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین - به رژیم صهیونیستی هشدار داد که درصورت انجام هرگونه حماقت علیه نیروهای مقاومت، پاسخی سخت و دندان شکن دریافت خواهد کرد.

نیویورک-رئیس جمهوری بولیوی با محکوم کردن رفتار دوگانه آمریکا در دفاع از حقوق بشر و انجام کودتا بر حل مشکل ونزوئلا بدون دخالت امپریالیسم و راه اندازی جنگ در آمریکای لاتین تاکید کرد.

تهران-«ایلهان عمر» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا از حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

تهران-شماری از نهادهای وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حق آموزش کودکان فلسطینی را نقض می کند.
شبک**1392