مجيد انصاري به جاي استدلال درباره پالرمو خيال پردازي كرد


مجيد انصاري به جاي استدلال درباره پالرمو خيال پردازي كرد 9 بهمن -97
اوین نامه سربازجوشریعت نداری لو داده است که جزو همان گروه فشار ارسال کننده پیامک های تهدید به مرگ آخوند مجید انصاری است که به خاطر پیشنهاد همه پرسی در مورد پالمرو فاش کرده پیامک های تهدید مرگ وخونین دریافت کرده است.
معاون حقوقي سابق رئيس جمهور و از موافقان كنوانسيون پالرمو به جاي استدلال منطقي درباره چرايي موافقت خود با اين لايحه استعماري به خيال پردازي در صورت عدم تصويب آن در مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت.
مجيد انصاري معاون حقوقي سابق روحاني و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرگزاري دولتي ايسنا درباره عدم تصويب كنوانسيون پالرمو در جلسه پيشين مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته: اين موضوع حتما در مجلس و مجمع به سرانجام خودش خواهد رسيد. فرض كنيد اگر در مجمع هم مشكل باشد خوشبختانه با مهندسي امام (ره) هيچ بن بستي وجود ندارد. اولا مجمع براي بن بست شكني ايجاد شده، اما فرض كنيد در جايي به طرق عادي در مسائل بسيار مهم حل مسئله محقق نباشد؛ با صراحت قانون اساسي در اين مواقع امكان رجوع به آرا عمومي و رفراندوم هست.
وي گفت: بعضي ها از كلمه رفراندوم وحشت دارند فكر مي كنند وقتي مي گوئيم رفراندوم يعني براندازي نظام. اصلا اين حرف ها نيست. با صراحت، قانون اساسي مي گويد در مسائل مهم اقتصادي، فرهنگي يا سياسي ممكن است قانون گذاري از طريق مراجعه مستقيم به آرا عمومي انجام شود. البته نوبت به اينها نمي رسد ان شاء الله پالرمو در مجمع حل مي شود و CFT هم در دستور كار قرار مي گيرد.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فرض كنيد شرايط را در جايي ديدم كه از مردم ايران سوال كنم؛ مشكل چيست؟ ما همه كارگزار مردم هستيم. مردم ايران مي توانند مصلحت خود را ببينند كه بپيوندند به فرايندي در جامعه جهاني يا خير.
با توجه به اينكه نتيجه بررسي كنوانسيون پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام از دو حالت تاييد يا رد آن خارج نيست، احتمالا منظور مجيد انصاري از برگزاري رفراندوم در صورت به بن بست رسيدن مجمع! ، رد اين لايحه استعماري است
گفتني است برخي از بازي هاي جناح اصلاحات آنقدر نخ نما و تكراري شده كه هرگاه از واژگان مربوط به آن مانند همين رفراندوم استفاده مي كنند نيت و اهدافشان براي آنهايي كه فضاي سياسي كشور را دنبال مي كنند، به خوبي مكشوف و آشكار است. اين جريان هرگاه در به ثمر رسيدن اهدافشان به بن بست مي رسند موضوع رفراندوم را مطرح مي كنند. اين درحالي است كه روند تصميم گيري در ساختار جمهوري اسلامي كاملا مشخص است اما اصلاح طلبان صرفا در موضوعاتي كه با اهداف خودشان هم راستاست اما درآن به نتيجه نمي رسند دم از رفراندوم مي زنند.
از سوي ديگر چند سالي است كه دولت خصوصا با برجام همين سياستي كه اصلاح طلبان حالا مي خواهند براي آن رفراندوم برگزار كنند كشور را درگير خود كرده اند. مردم منتظر ثمرات برجام بودند كه موضوع FATF مطرح شد. سوال اينجاست كه بعد از برجام و FATF غربي ها ديگر چه بهانه اي براي عمل به وعده هايشان مطرح مي كنند. اين درحالي است كه در سال هاي قبل رهبر معظم انقلاب در رهنمودهايشان از برجام هاي 2 و 3 سخن گفته بودند و مسئولان را از افتادن در تله غربي ها حذر كرده بودند. اما اكنون ديده مي شود كه همين روند در حال شكل گيري است
اينكه غربي ها به تعهدات خود عمل نمي كنند با رفراندوم حل شدني نيست. كشور در اين 5 سال با سياست كساني كه امروز درخواست رفراندوم دارند، پيش رفته است و به نظر مي رسد مطرح كردن رفراندوم در اين برهه زماني يك بازي رسانه اي براي انحراف افكارعمومي از نتيجه سياستي است كه ثمراتي در بر نداشته است