سرلشكر باقري: ايران اسلامي به امن ترين كشور منطقه تبديل شده است

سرلشكر باقري: ايران اسلامي به امن ترين كشور منطقه تبديل شده است10بهمن-97

به احتمال زیاد پاسدارلاغری معنی ومفهوم امن وامنیت را نمی داند یا اینکه  بطور عمدآن را تحریف می کند .چون نگفته چگونه رژیم ولایت فقیه امن ترین کشور منطقه است که خبرهای درگیری از استان های کردستان و بلوچستان بازتاب داده می شود. یا خبر از کشته شدن نیروهای انتظامی از برخی شهرها داده می شود .حال اعتراضات ضدحکومتی و بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری ها از سوی متهمان و برپایی دادگاه های اونیتی مورد دیگر فضای ملتهب و ناامن جامعه آخوند و پاسدارزده ایران است..
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به موفقيت هاي كشورمان در 40 سال اخير، گفت: صف كشي كشورهاي مختلف براي ايجاد سفارتخانه در دمشق، نمونه و نشانه اي از قدرت برتر جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان است.
تبريز- خبرنگار كيهان: سرلشكر محمد باقري افشردي در كنگره سرلشكر شهيد غلامحسين باقري افشردي معروف به حسن باقري، افزود: امروز به بركت خون شهداي دفاع مقدس، ايران اسلامي به امن ترين كشور منطقه تبديل شده است و با وجود دسيسه ها و تهديدهاي مختلف دشمنان، همچنان با صلابت و اقتدار كامل به راه خود ادامه مي دهد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر ارتش هاي آمريكا ساخته منطقه با حمايت هاي مالي و تجهيزاتي عربستان، امارات و صهيونيست ها، يكي پس از ديگري در برابر جوانان بي ادعا شكست مي خورند.
باقري ادامه داد: اگر رشادت ها و دفاع جانانه جوانان ايران اسلامي با هدايت هاي سردار سليماني از حريم اهل بيت (ع) نبود، امروز حرم آل الله و عتبات عاليات مورد تعرض قرار مي گرفت، اما اين جوانان بابصيرت اجازه چنين تعرضاتي را ندادند تا اين افتخار و سربلندي نصيب مردم بزرگ ايران شود.
وي يادآوري كرد: بر اثر اين رشادت ها امروز حاكميت كشور عراق به دنبال بيرون راندن متجاوزان است و اين جزئي از قدرت بلامنازع جمهوري اسلامي در منطقه مي باشد كه با صراحت و شجاعت تمام مواضع اصولي خود را بيان مي كند.
باقري خاطرنشان كرد: دشمنان به خوبي مي دانند كه اگر نيت تهاجم و تهديد به جمهوري اسلامي ايران داشته باشند، پاسخ هاي دندان شكن دريافت مي كنند.
سرلشكر باقري، ايستادگي مردم ايران در برابر زورگويي ها و فشارهاي مختلف استكبار جهاني را ستودني دانست و اظهار داشت: مردم ما اكنون با فشارهاي بزرگ جهاني و البته ندانم كاري و كوتاه كاري هاي داخلي كه به هيچ عنوان پذيرفته نيست، مواجه است كه در چنين شرايطي بايد با وحدت و انسجام دروني و حرمت پشت سر ولايت و ولايت مداري مسير خود را ادامه داد.
سرلشكر باقري برادر شهيد خود را تربيت يافته مكتب اسلام بيان و اضافه كرد: او دوران سربازي خود را در ژاندارمري سپري كرده و تنها دو روز پس از آغاز تجاوز عراق به خاك ايران عازم جبهه جنوب شد.
وي با بيان اينكه بصيرت اطلاعاتي امروز سپاه حاصل جهاد و ايثار آن شهيد و همراهانش است، افزود: اگر در دوران دفاع مقدس و در حوزه تجهيزات نظامي و منابع مالي كسري داشتيم، اطلاعات عمليات جنگ نقطه قوت ما بود به طوري كه بعدها اين حوزه رشد كرد و به درخت تنومندي تبديل شد كه در تمام جنگ اثرگذار بود.
سرلشكر باقري ادامه داد: شهيد باقري توانست در 28 ماه حضور خود در جبهه كارهاي بزرگي انجام دهد كه يكي از آنها پايه گذاري سازمان رزم سپاه پاسداران بود، چون معتقد بود جنگ بدون سازمان دهي نيروها و نظم راه به جايي نمي برد و كاري در برابر ارتش تا بن دندان مسلح پيش نخواهد برد.
وي، تلاش براي راه اندازي مهندسي سپاه، توپخانه سپاه، سه گانه سپاه، شناسايي جوانان باهوش و متدين براي فرماندهي در رده هاي سپاه و كشف استعدادهاي برتر نظامي از جمله سردار سليماني و شهيد باكري را از جمله اقدامات مهم شهيد باقري افشردي در دوران دفاع مقدس برشمرد.
شهيد سرلشكر حسن افشردي اوايل سال 1359 به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و در اطلاعات سپاه، نام مستعار «حسن باقري» را براي خود برگزيد كه وظيفه اش شناسايي گروهك هاي ضدانقلاب بود.
او، با شروع جنگ ايران و عراق مهرماه سال 1359 به همراه عده اي از پاسداران راهي جبهه هاي جنوب و خوزستان شد و طي بيش از 2 سال حضورش در جنگ، با استفاده از تجربياتي كه در زمان خبرنگاري خود در ايران و لبنان به دست آورده بود، به جمع آوري اطلاعات، نقشه ها و كالك هاي عملياتي و ضبط صدا در جبهه هاي ايران پرداخت.
اين فرمانده جوان و نابغه دوران دفاع مقدس روز 9 بهمن سال 1361 در منطقه عملياتي فكه كه سمت قائم مقامي فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران را داشت، بر اثر اصابت گلوله خمپاره به شهادت رسيد و در قطعه 24 گلزار شهداي بهشت زهراي تهران آرام گرفت.

فرماندهي قرارگاه نصر، قرارگاه كربلا و محور دارخوين، معاونت ستاد عمليات جنوب و معاونت عمليات طريق القدس از جمله سوابق نظامي سرلشكر شهيد حسن باقري افشردي است.