مریکا جنگنده‌هایی جدید با مهمات ویژه به تنگه هرمز اعزام کرد

آمریکا جنگنده‌هایی جدید با مهمات ویژه به تنگه هرمز اعزام کرد12 مرداد-98

 war_080219.jpgالعربیه - منابع خبری روز پنجشنبه ۱ آگوست ۲۰۱۹ خبر دادند که ایالات متحده آمریکا جنگنده‌هایی جدید از نوع «اف ۱۵ ای» برای محفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها به تنگه هرمز اعزام کرده است.
جنگنده‌های جدید «اف ۱۵ ای» که اکنون عملیات مراقبت و کنترل را با پروازهای خود بر فراز تنگه هرمز آغاز کرده است، با مهماتی خوشه‌ای ویژه و سیستم مادون قرمز و لیزری و با کیفیت بسیار بالایی اهداف خود را مشخص و نشانه می‌گیرند.
به گزارش سایت «ذ وار زون درایو» (THE WAR ZONE DRIVE) که سایتی متخصص در امور نظامی و تسلیحاتی است، این نوع جنگنده‌ها قدرت انجام ماموریت‌های متفاوت در یک زمان را دارند. این نوع جنگنده‌ها چند منظوره برای انجام عملیات هجومی هوا به هوا و هوا به زمین طراحی شده است و در حال حاضر برای تضمین آزادی عبور و مرور آزادانه کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج و تنگه هرمز در حال گشت زنی است.
سایت (THE WAR ZONE DRIVE) همچنین نوشت: «این سلاح جدید آمریکایی ممکن است برای هدف قرار دادن قایق‌های کوچک و سریع که سپاه پاسداران آنها را بکار می‌گیرند، بسیار مفید و کارساز باشد».
در اوائل ژوئیه خبرگزاری فاکس نیوز، نیز از استقرار ۱۲ جنگنده اف ۲۲ راپتور آمریکا در خلیج خبر داد. همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده، ارتش آمریکا خبر داد که برای نخستین بار چندین فروند جنگنده رادارگریز اف-۲۲ «رپتور» به قطر اعزام کرده است.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که از بررسی تصاویر منطقه پایگاه هوایی العُدید قطر چنین برمی‌آید که تعداد هواپیماهای اف-۲۲ اعزامی ۵ فروند است. روزنامه واشینگتن‌پست تعداد این جنگنده‌های اعزامی را حدود ۱۲ فروند ذکر می‌کند.