دفاع مقام آمریکایی از فروش بنزین توقیفی ایران

 دفاع مقام آمریکایی از فروش بنزین توقیفی ایران    11آبان-99

 توقیف وفروش بنزین نفتکش هدیه ای  بوده است که از سوی  پاسداران جنایتکار با فرستادن نفتکش های حامل بنزین به سوی ونزوئلا  به آمریکا اهداشده است  چون  مکمل شعار پوچ تبلیغاتی بیش از 4 دهه ضدآمریکایی شان می باشد.

یک نفتکش در حال تخیله محموله سوخت ایران در بندری در ونزوئلا (عکس از آرشیو)

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از فروش بنزین مصادره شده ایران و اختصاص پول آن به صندوق «قربانیان تروریسم دولتی» دفاع کرده است.

کیل براون معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشته است: تابستان گذشته ، حکومت ایران سعی کرد جهت تامین سوخت ماشین سرکوب نیکلاس مادورو ، بنزین (به ونزوئلا) ارسال کند. وزارت دادگستری آمریکا این محموله را می‌فروشد و ۴۰ میلیون دلار آن را به صندوق قربانیان تروریسم دولتی واریز می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که این اقدام عین «عدالت» است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه هشتم آبان اعلام کرد ۱.۱ میلیون بشکه بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا را که مردادماه ضبط کرده بود فروخته است و عواید حاصل از آن به صندوق قربانیان تروریسم دولتی واریز خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش آمریکا را متهم کرد که مثل «دزدان دریایی کارائیب» رفتار می‌کند.

عید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه در توئیتی نوشت:«دزدان دریایی کارائیب علنا با آن‌چه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند

وی سپس تاکید کرده که این محموله البته متعلق به ایران نبوده، اما «در هرصورت قطعا نفت شخص دیگری به سرقت رفته است. و هیچ فرد متمدنی، به دزدی افتخار نمی‌کند».

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد اما کمبود سرمایه‌گذاری، فساد و تحریم‌های آمریکا باعث شده است که هم تولید روزانه نفت آن از سه میلیون بشکه به حدود ۳۴۰ هزار بشکه برسد و هم بخش اعظمی از پالایشگاه‌هایش کهنه و از رده خارج شوند.ایران اخیرا چندین نفتکش سوخت به ونزوئلا فرستاده است. در بهار سال جاری ایران با پنج نفتکش در مجموع ۱.۵ میلیون بشکه بنزین تحویل ونزوئلا داده بود.