نماز جمعه نهم آبان در هشت شهر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

نماز جمعه نهم آبان در هشت شهر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود 9ابان-99

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های محروم کشور است ودر شرایط قرمز کرونایی قرار دارد ولی برای کاسبان دین فروش عوامفریب امنیت شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت ندارد .برای همین معرکه گیری نماز جمعه این استان تعطیل نشده است.

نماز جمعه نهم آبان در هشت شهر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: نماز جمعه نهم آبان‌ماه تنها در هشت شهر این استان برگزار می‌شود.

به گزارش روز  جمعه ایرنا ، حجت‌الاسلام حسن صمدزاده با اعلام این خبر افزود: نماز جمعه  این هفته فقط در شهرهای اردل، شلمزار، گهرو، سامان، لردگان، آلونی، مال‌خلیفه و کوهرنگ برگزار می‌شود.

به گفته وی، به علت قرمز و بحرانی بودن وضعیت کرونا در استان و حفظ سلامتی نمازگزاران، حسب نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، نماز جمعه در بقیه شهرها و مرکز استان اقامه نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ شهر چهارمحال و بختیاری، امام جمعه دارد.

براساس اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون بیشترین اوج شیوع این ویروس در روزهای اخیز گزارش شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضیعت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.