اینجا باران غبار از چهره‌ طبیعت شست/خسارت به خانه‌های کنارک

 اینجا باران غبار از چهره‌ طبیعت شست/خسارت به خانه‌های کنارک۱۱-دی-۱۴۰۰

این چگونه شستن غبار ازچهره طبیعت است که موجب سیلاب وخسارات ونفوذ آب درون خانه ها و کسبه های کنارک شده است؟!

بارش باران با شست و شوی غبار از چهره شهر‌ها و طبیعت باعث خوشحالی مردم شد، اگرچه خانه‌های برخی از مردم کنارک در سیلاب فرو رفته اما همه دست به دست هم داده‌اند تا عمق خسارت‌ها کمتر باشد.اینجا باران غبار از چهره‌ طبیعت شست/خسارت به خانه‌های کنارک

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، با ورود سامانه جدید بارشی به سیستان و بلوچستان،  بارش باران با شست و شوی غبار از چهره شهر‌ها و طبیعت باعث خوشحالی مردم شد، این بارش خوشحالی دو چندان برای کشاورزان و باغداران سخت کوش سیستان و بلوچستان به ارمغان آورد.

بارش به موقع باران در دو روز اخیر خصوصا در منطقه جنوب استان علاوه بر تغذیه سفره های زیر زمینی، منابع آبی چاه و قنات برای کل مزارع و باغات و مراتع و نابودی برخی آفات بسیارسودمند است  و با شادابی و سرسبزی طبیعت و کشت و زرع،  بهاری دل انگیزی و پر باری را نوید خواهد داد.

بنا به گزارش هواشناسی، سامانه جدیدی از روز شنبه هفته آینده وارد استان خواهد و بارش سنگینی هم خواهد داشت.

 

 


بندر کنارک پربارش ترین شهر ایران طی ۴۸ ساعت گذشته بوده است

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان بارندگی ها از 8 دی ماه جاری گفت: بندر کنارک با ۱۷۴/۵ میلی متر بارندگی، پرباران ترین نقطه کشور در ۴۸ سا عت گذشته بوده است.

محسن حیدری ضمن اشاره به تضعیف سامانه ی حاضر در استان گفت: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه ۱۲ دیماه، شاهد افزایش بارش ها در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرایط هشدارهای صادر شده همچنان پابرجاست و از هموطنان درخواست می شود هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

 

 
بیشترین خسارت به خانه های مسکونی وارد شده است
 
فرماندار کنارک می گوید: تمامی ارگان های امدادی و خدماتی در حال امداد رسانی به خسارت دیدگان هستند.
 
عبدالغفور حوت افزود: به دنبال شدت بارندگی و سیلاب به زیرساخت ها و معابر شهری و تعدادی از خانه های مسکونی خسارت وارد آمده است.
 
بیش از 230 خانوار آسیب دیده بارندگی شهرهای چابهار و کنارک امدادرسانی شدند
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز می گوید: ۲۳۳ خانوار آسیب دیده از بارندگی در شهرستانهای چابهار و کنارک از روز گذشته تاکنون توسط نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند.
 
علیرضا میربهاء الدین افزود: هشت تیم امدادی این جمعیت به ۹۳۷ نفر در قالب ۲۳۳ خانوار آسیب دیده سیل شهرهای کنارک و چابهار ارائه کردند بطوری که علاوه بر اسکان اضطراری  ۶۵ نفر از هموطنان در این مناطق  ۲۳۵  تخته پتو، ۹۹ تخته موکت، ۲۰۵ کیلوگرم نایلون پوششی  و ۷۰ بسته غذایی  بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

این مسؤول ادامه داد: با عنایت به تداوم بارندگی ها در  استان امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: همچنین تمام نیروهای امدادی  اعضای تیم های واکنش سریع در استان در حالت  آماده باش کامل هستند و  تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.

 

هموطنان با توجه به احتمال وقوع سیلاب شهری و سیلابی شدن رودخانه ها، هشدارها را جدی بگیرند، از قرار گرفتن در مسیر رودخانه های فصلی و سواحل دریاها بپرهیزند، از رفتن به ارتفاعات جدا خودداری کنند و جهت حفظ ایمنی و سلامت خود و اعضای خانواده شان در جهت رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند.