آخرین وضعیت تورم در ۳۱ استان / کهگیلوبه و بویراحمد در صدر جدول تورم با رقم ۴۵.۶ درصد + نمودار

 آخرین وضعیت تورم در ۳۱ استان در آذر ۱۴۰۰/ کهگیلوبه و بویراحمد در صدر جدول تورم با رقم ۴۵.۶ درصد + نمودار۱۱-دی-۱۴۰

آمارهای ارائه شده رژیم دروغ وعوامفریب ولایت فقیه هیچگاه واقعی وقابل اعتمادنبوده است بااین وجود وقتی اذعان به نرخ تورم ۴۵.۶٪ می شودیعنی بیش از۲برابرافزایش سالانه حقوق کارمندان ودستمزدکارگران محروم وکاهش بیش از ۵۰٪ ارزش پول وقدرت خریدشان است که معلوم نیست این اختلاف چگونه وازکجاباید تأمین گردد جزاینکه سفره ها وجیب های شان هرروز کوچک ترمی شود؟

آخرین وضعیت تورم در 31 استان در آذر 1400/ کهگیلوبه و بویراحمد در صدر جدول تورم با رقم 45.6 درصد + نمودار

مرکز آمار ایران اعلام کرد: بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه امسال با ۴۵.۶ درصد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و کمترین تورم با ۲۸ درصد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار ایران اعلام کرد: در آذر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=١٣٩٥) به 379.2 رسید که نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ همدان با 3 درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با 06. درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور 35.2 درصد می‌باشد. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (45.6درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  ( 28 درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه 1400 برای خانوارهای کشور به عدد 43.4 درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥١.١ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان قم (٣٩.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در آذر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=١٣٩٥) به 374.9 رسید که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان با 2.9 درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کردستان با 07. درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور 35 درصد است. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (44.2 درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (27.2 درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه 1400 برای خانوارهای شهری به عدد 24.7 درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان زنجان  (50.6 درصد) و  کم‌ترین آن  مربوط به  استان قم (39.1 درصد) است.

خانوارهای روستایی

در آذر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=١٣٩٥) به 403.7 رسید که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با 3.3 درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با 07. درصد افزایش می­باشد.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی 36.2 درصد می‌باشد. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (48.5 درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان همدان (25.7 درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه 1400برای خانوارهای روستایی به عدد 47 درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان  ایلام (54.1درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان ‌ سیستان وبلوچستان (40.9درصد) است.

مرکز آمار ایران ,مرکز آمار ایران ,مرکز آمار ایران ,