سومین حمله به کاروان نظامیان خارجی در عراق طی روز یکشنبه

 سومین حمله به کاروان نظامیان خارجی در عراق طی روز یکشنبه۶-دی-۱۴۰۰

سرنوشت خامنه ای رمال وپاسداران جنایتکاربه خصوص سپاه تروریست قدس درحضورمداوم درعراق پیوندزده شده است .چون اگراین سنگر ازدست داده شود سنگرهای دیگر سوریه ولبنان ونوارغزه ویمن هم سقوط می کنند .برای همین پس ازاشغال نظامی عراق وساقط شدن ودارزدن صدام حسین روزی نبوده است که رژیم تروریستی ولایت فقیه وسپاه تروریست قدس ازطریق عوامل مزدور ومسلح ونفوذی های عراقی شان هادر نیروهای مسلح وامنیتی وکابینه وپارلمان عراق توطئه نکرده وتراژدی نساخته وتلاش برای ناآرام و ناامن وبی ثبات کردن عراق نکرده باشند . بنابراین پس ازشکست ائتلاف شیعی یاباندهای تروریستی عراقی وابسته به رژیم تروریستی ولایت فقیه وسپاه تروریست قدس درپارلمان عراق موج بحران آفرینی ها وتوطئه وتهدیدها علیه الکاظمی با تأکید تقلبات در انتخابات پارلمانی واخراج نظامیان آمریکاازعراق شروع شدموازی آن حملات پهبادی وخمپاره ای و راکتی به منزل نخست وزیرعراق وفضای سبز بغداد واطراف سفارت آمریکادربغداد وحرکت کاروان های لجستیکی آمریکاو ... شدت گرفت . حال اگرآمریکاجاخالی دهد و نخست وزیرعراق هم تسلیم این تهدیدهاشود ومردم معترض عراق هم مجبور به ترک صحنه اعتراض شوند .آنگاه مشخص نیست نه اوضاع عراق که منطقه ناامن وبی ثبات ترازشرایط کنونی می شود اما درصورت ایستادگی وپاسخ گویی مناسب به تروریست های مسلح عراقی وحامی شان رژیم تروریستی ولایت فقیه وسپاه تروریست قدس نه تهدید هاتوطئه های شان خنثی می شود که موجب شکست طراحان عملیات تهدید وتروریست و ناامنی عراق می گردد که سرانجام منجربه خروج سپاه تروریست قدس ازعراق وخلع سلاح مزدوران عراقی شان می شود وبدون شک مشابه همین اتفاق درسوریه ولبنان ویمن هم تکرار ودرادامه منطقه باثبات می گردد.


منابع عراقی از سومین حمله به کاروان ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا در بغداد طی روز یکشنبه ۵ دی‌ ماه خبر داده‌اند.

یک منبع آگاه به روزنامه شفق عراق گفته است سومین حمله انفجاری به کاروان نیروهای خارجی در منطقه شمال بغداد اتفاق افتاد، اما خسارت جانی در پی نداشت.

این گزارش می‌گوید تنها یک خودرو شخصی متعلق به شهروند عراقی در این انفجار آسیب دید.

صبح‌ روز یکشنبه نیز دو حمله مشابه دیگر به کاروان نظامیان خارجی در استان‌های بابل و انبار عراق اتفاق افتاده بود.

روزنامه شفق می‌نویسد، ناظران بر این عقیده هستند که نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران پشت این حملات هستند.

حمله به نیروهای خارجی در آستانه دومین سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران در بغداد با پهپادهای آمریکایی در ۱۳ دی‌ماه ۹۸ انجام شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق متهمند که به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی یا منطقه سبز عراق را که سفارتخانه‌های خارجی در آن قرار دارد، چندین بار هدف حمله موشکی قرار داده‌اند.

دولت عراق دو هفته پیش از پایان ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در کشور خبر داد، اما شماری از این نیروها برای آموزش نظامیان عراقی در کشور باقی خواهند ماند.

با استفاده از گزارش روزنامه شفق عراق؛ د.خ/س.ن