انتقاد نخست‌وزیر فلسطین از "سکوت مشکوک" دادگاه کیفری بین‌المللی

 انتقاد نخست‌وزیر فلسطین از "سکوت مشکوک" دادگاه کیفری بین‌المللی12-خرداد-1401

انتقاد نخست‌وزیر فلسطین از "سکوت مشکوک" دادگاه کیفری بین‌المللی

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد، شهادت "بلال کبها"، جوان فلسطینی در شهرک "یعبد" واقع در جنین، در چارچوب کشتار سیستماتیک نیروهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین  تصریح کرد، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریختن خون شهروندان فلسطینی را به عنوان رشوه به افراط گرایان تقدیم می‌کند تا انسجام و هماهنگی شکننده دولت رو به سقوط خود را حفظ کند.

وی در ادامه افزود، قاتلان به محض پایان یافتن جنایتشان، بدون کمترین توجه به قوانین بین‌المللی جنایت دیگری را مرتکب می‌شوند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت شنیع شهادت جوان فلسطینی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست استانداردهای دوگانه را بشکنند، تحریم‌ها علیه اسرائیل را فعال کنند و به جنایتکاران اجازه فرار از مجازات را ندهند.

در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین دولت رژیم اشغالگر به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل و مستقیم جنایت اعدام "بلال عوض کبها" جوان ۲۴ ساله فلسطینی دانست.

این وزارتخانه دولت نفتالی بنت را مسئول اینگونه جنایت‌ها و نتایج و پیامدهای آن بر میدان درگیری دانست.

وزارت خارجه فلسطین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست سکوت مشکوک خود را بشکنند، مسئولیت‌های خود را برعهده گرفته و فورا تحقیقات در خصوص جنایت‌های اشغالگران و شهرک‌شنینان اسرائیلی علیه ملت فلسطین را برعهده بگیرند.

بامداد امروز (پنجشنبه) در شهرک یعبد "بلال عضو توفیق کبها" جوان ۲۴ ساله فلسطینی به شهادت رسید و دست کم ۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که حال بیشتر آنان وخیم است.