حضور گسترده مردم آبادان در تشییع جنازه قربانیان ریزش برج متروپل

 حضور گسترده مردم آبادان در تشییع جنازه قربانیان ریزش برج متروپل12-خرداد-1401

عکس مربوط به کشف یک جسد در محل ریزش

مراسم تشییع جنازه تعدادی از قربانیان حادثه ریزش برج متروپل روز چهارشنبه، ۱۱ خردادماه، با حضور گسترده مردم آبادان و همین طور نیروهای امنیتی برگزار شد.

در حادثه ریزش برج متروپل که روز دوم خرداد رخ داد، برخی خانواده‌ها چندین عضو خانواده خود را از دست داده‌اند که از آن جمله می‌توان به خانواده جلیلیان اشاره کرد.

در روزهای گذشته عکس‌های «فوزیه جلیلیان» در حالی که دستانش را بر سر گذاشته و مستاصل به نقطه‌ای خیره شده است، در شبکه‌های اجتماعی به‌ طور گسترده‌ منتشر شد.

رسانه‌های داخلی خانم جلیلیان را پرستار آبادانی معرفی کرده‌اند که در دو سال گذشته در بخش بیماران کرونایی مشغول به خدمت بوده و در حادثه متروپل همسر، دو برادر، دو پسر و یک پسر برادر همسرش را از دست داده است.

بر مبنای گزارش‌های رسمی تا روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، یعنی ۱۰ روز پس از حادثه ریزش متروپل، تنها جسد ۳۸ نفر از جان‌باختگان این حادثه پیدا شده است.

بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در پی این حادثه آبادان در روزهای گذشته صحنه برگزاری مراسم جان‌باختگان این حادثه و همچنین اعتراض‌های مردمی بوده و در بسیاری از این تجمعات مردم شعارهای ضدحکومتی هم سر داده‌اند.

همچنین گزارش‌های تصویری متعددی نیز از حضور سنگین نیروهای گارد ویژه و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌های مردمی همراه با ضرب و شتم معترضان و استفاده از گاز اشک‌آور، شلیک تیر هوایی و گلوله‌های ساچمه‌ای برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان منتشر شده است.

به‌ دنبال حادثه فرو ریختن متروپل در آبادان، برخی مقامات جمهوری اسلامی اعتراف کرده‌اند که در جریان ساخت این برج زدوبند گسترده‌ای بین مالک اصلی برج با شهرداری و برخی مقامات رخ داده است.

حسین عبدالباقی که سازنده و مالک برج متروپل است و مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند زیر آوار کشته شده، متهم است که با چراغ سبز مسئولان شهری و زدوبند با مقامات، اقدام به ساخت‌وساز خارج از ضوابط قانونی کرده است.