گزیده خبر های 14 آذر 91- قسمت -5



گزیده خبر های  14 آذر 91- قسمت -5
سرتيپ باقرزاده خبر داد آغاز دور تازه از تفحص پيكر شهدا در جزاير ام الرصاص و مجنون
رژیم ضد بشری جنگ افروز ومرده پرست ومرده زی به جای اینکه وزارت نفت را پاسداران کودتاگر اشغال کرده اند . طرح  ترمیم وبازسازی تأسیسات نفتی را دنبال واجرا نمایند  ک هر روز کاهش تولید نفت افزایش نیابد. اما برای حاکم کردن فضای جنگ نعمت الهی طرح تفحص مرده یابی جنگ خانمان بر اندازانه ایران و عراق شروع کرده تا مشتی استخوان برای برپایی مراسم استخوان چرخانی  وجود داشته باشد . حال چه میزان صرف این تفحص می شود مهم نیست .
فرمانده كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح از آغاز دور تازه اي از تفحص پيكر شهدا و بكارگيري تيم جديد در مناطق عملياتي جزاير ام الرصاص و مجنون خبر داد.سرتيپ محمدباقرزاده درحاشيه استقبال از پيكر 61 شهيد دوران دفاع مقدس، در گفتگو با خبرگزاري مهر اظهار كرد: تفحص و كاوش شهيدان در تمام مناطق عملياتي داخل و خارج از كشور ادامه دارد.وي با بيان اينكه پيكر اين شهدا در منطقه عمومي فاو تفحص شده است، افزود: شهداي تفحص شده در دهه اول ماه صفر امسال در كشور تشييع مي شوند.باقر زاده با اشاره به تقاضاهاي دفن شهدا در بيش از 500 نقطه كشور، اظهار داشت: پيكر مطهر اين شهدا در جزيره فارسي خليج فارس، ادارات كل وزارت اطلاعات، تعدادي از استانهاي كشور و برخي از مراكز دانشگاهي و نقاطي كه از گذشته در نوبت تدفين بودند تشييع و به خاك سپرده خواهند شد.وي با اشاره به مذاكرات صورت گرفته در بصره با مسئولان ذيربط عراقي در مورد چگونگي استمرار و تقويت عمليات جستجو، خاطرنشان كرد: بر اين اساس دور تازه اي از كاوشها و تفحص پيكر مطهر شهدا به طور همزمان عمليات شناسايي جزاير ام الرصاص، مجنون شمالي و مجنون جنوبي به زودي آغاز مي شود.فرمانده كميته جستجوي مفقودين دفاع مقدس با بيان اينكه آثار هفت هزار شهيد دفاع مقدس در خاك عراق كشف شده، گفت: با هماهنگي دولت عراق تفحص شهداي دوران دفاع مقدس در مناطق عملياتي اين كشور ادامه دارد.
 چقدر ملت ایران سخنگو ونماینده دارد . زیرا که هر آنچه آخوند و پاسدار غارتگر وجانی  و دشمن ملت وکشور است نماینده وسخنگوی مردم ایران شده وچپ و راست به نام فتوا های وارونه صادر می کنند؟
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: پيشنهاد آمريكا براي مذاكره مستقيم با ايران، براي ايجاد تزلزل در اراده ايرانيان است.حجت الاسلام علي سعيدي، در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علي بن ابيطالب(ع) با موضوع راهبردهاي نظام سلطه در برابر ايران و راهبردهاي مقابله با آن طي سخناني با بيان اين كه پيشنهاد مذاكره مستقيم آمريكا با ايران از سوي هيلاري كلينتون، براي ايجاد تزلزل در اراده ايرانيان است، گفت: آمريكا به دنبال سلطه خود بر جهان است و هيچگاه دست از سلطه طلبي خود برنمي دارد، لذا در مذاكره هاي خود نيز به دنبال به تسليم كشاندن ايران در برابر خواسته هايش است.نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اين كه پيشنهاد مذاكره استراتژي دشمن براي تغيير در محاسبات مردم و رهبري است، اظهار كرد: استكبار جهاني با اين همه توطئه ها و تحريم ها به دنبال آن است كه ايران اسلامي را وادار به تغيير در مواضع اصولي كند.سعيدي همچنين در جريان سفر به قم با چهار تن از مراجع تقليد ديدار و گفت و گو كرد.
عمق فاجعه آلودگی هوا فقط به تهرا ن خلاصه نمی شود . زیرا در وسط پائیز وفصل بارندگی و سرما  ضریب آلودگی هوای تهران به اراک واصفهان و سایر شهر های دیگر  سرایت کرده و رسیده است . سئوال است جنایتکاران حاکم  بر ایران چه جایی را سالم گذاشته اند که آلوده نشده است؟
اراك- خبرنگار كيهان:با توجه به قرار گرفتن شرايط آلودگي هواي اراك در وضعيت هشدار كليه مدارس و دانشگاه ها ديروز تعطيل شدند.در جلسه كميته كاهش آلودگي هواي استان مركزي در استانداري برگزار شد، با توجه به شرايط آلودگي هواي اراك و آلايندگي در شرايط هشدار، ديروز كليه مدارس اراك در مقاطع مختلف، دانشگاهها و مراكز آموزشي تعطيل اعلام شد.به گزارش خبرنگار ما، همين ادارات نيز ديروز كار خود را از ساعت 10 صبح آغاز كردند.انصاري مدير كل سازمان حفاظت زيست استان مركزي در همين رابطه افزود: ميزان ذرات معلق در هوا به 190 «پي -پي ام» رسيد كه 90 «پي-پي-ام» حد استاندارد است. در اين شرايط هواي اراك بيش از دو برابر استاندارد را تجربه كرده است.همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان در پي افزايش غلظت آلاينده هاي جوي، مهدهاي كودك اصفهان و چند شهر تابعه روز دوشنبه تعطيل شدند.كميته اضطراري كاهش آلودگي هوا در استانداري اصفهان بمنظور پيشگيري از تاثيرات سوء آلودگي ها براي سلامت اقشار آسيب پذير به ويژه خردسالان، تمامي مهدهاي كودك شهرهاي اصفهان، سجزي، بهارستان، خوراسگان، گز، گركاب، دولت آباد، خورزوق، دستگرد، سين، خميني شهر، شاهين شهر، نجف آباد، جوزدان، گلدشت، كهريزسنگ و فلاورجان را روز دوشنبه تعطيل اعلام كرد.اين كميته از شهروندان اصفهاني خواسته است به منظور كنترل آلودگي هوا از استفاده خودروهاي دودزا خودداري كنند و از خروج غيرضروري سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بيماران قلبي و عروقي و ريوي از منازل پرهيز شود.
اماراتی‌ها حساب بسیاری از ایرانیان را بسته‌اند/ قیمت دلار در بودجه تنها برای محاسبات حسابداری است
بازهم ولی فقیه پس از نشئه شدن بر سر منبر برود ودر دفاع از پروژه ی نظامی واهداف نظامی آن مدعی شود که تحریم ها اثر  به گرانی ها ندارد در صورتی که رژیم ضد بشری آنگونه تضعیف وبی اعتبار شده است که امارات حساب  برخی از دزدان و غارتگرانی که در امارات حساب داشته بسته اند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: بانک‌های امارات محدودیت‌های جدی برای فعالان اقتصادی به وجود آورده‌اند و حساب‌های بسیاری از ایرانیان را بسته‌اند.پدرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در ارتباط با اینکه آیا صادر کنندگان موظف هستند دلار حاصل از صادرات خود را در اختیار اتاق مبادلات قرار بدهند، گفت: این موضوع، موضع یک بخشی از دولت و مشخصا وزارت اقتصاد است و موضع کل دولت نیست و در جلسه ای که چندی پیش با چند تن از وزراء و نمایندگان بخش خصوصی و اتاق ایران با معاون اول رئیس جمهور برگزار شدف مقرر شد که اتاق بازرگانی و وزارت صنعت و معدن توافق کنند که چگونه ارتباط بین صادرات و واردات کشور و سوق دادن هر چه بیشتر ارز حاصل از صادرات به واردات قانونی شکل بگیرد.عضو هیئت رئیسه اتاق بارزرگانی و صنایع و معادن ایران در ارتباط با دلار پیشنهادی برای بودجه سال 1392 گفت: بودجه جای تعیین نرخ ارز نیست، نرخ ارزی که در بودجه مشخص می شود صرفا کاربرد حسابداری دارد؛ به این معنی که چون بخشی از درآمدهای دولت ارزی است، باید یک عددی وجود داشته باشد تا ارز را تبدیل به ریال کرده و در بودجه منظور کنند و بر همان مبنا ریال به دولت و به سازمان ها تخصیص داده شودسلطانی در خصوص رابطه اقتصادی ایران و امارات گفت: متاسفانه بانک های امارات محدودیت های جدی برای فعالان اقتصادی به وجود آورده اند و حساب های تعداد زیادی از ایرانیان را بسته اند، همچنین در جابجایی ارزی اجازه نقل و انتقال با ارزهای جهان روا همانند دلار و یورو را نمی دهند و تنها می توانند با درهم مبادله می کنند و از سوی دیگر ارتباط بانکی خود را با بانک های ایرانی قطع کرده اند و این جریان کماکان ادامه دارد.وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اماراتی ها تحت فشار تحریم کنندگان قصد دارند فشارها را بیشتر کنند، طبیعتا در این شرایط هر دو طرف لطمه خواهند دید؛ چرا که ما نیز بزرگترین شریک تجاری امارات بوده ایم.
اجرای کنسرت در مشهد برای همیشه منتفی شد (روضه خوانیهای تشویق خواهند شد)
مشخص است رژیم  مرگ زی ومرده پرست که با شعار مرگ بر زدنده ها و زندگی ودرود بر مرده ها قدرت را قبضه کرده است ودر 34 سال گذشته گورستان  توسعه داد و آباد کرده است . به ویژه دین را ابزار قدرت و ثروت کرده است . اکنون برای اینکه رشد پدیده اعتیاد را تقویت کرده باشد  بنابراین در مشهد اجرای کنسرت تعطیل شده است .
ندای سبز آزادی : ناصر نجاریان ،رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی  درباره برگزاری کنسرت در شهر مشهد گفت: «به حرمت حرم رضوی به هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری نمی‌دهیم.» چندی پیش قرار بود گروه اشتیاق به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی علیرضا قربانی در روز‌های 20 و 21 آبان در دانشگاه فردوسی مشهد روی صحنه برود. با وجود خبررسانی و کسب مجوزهای لازم از اداره ارشاد استان این کنسرت در حالی که نیم ساعت به پرواز گروه به مشهد مانده بود، لغو شد. قبل‌تر از این هم قرار بود حسین علیزاده در جریان تور کنسرت دونوازی خود به همراه پژمان حدادی که در شهر‌های مختلف برگزار شد در شهر نیشابور هم که از شهر‌های استان خراسان محسوب می‌شود روی صحنه برود. همه برنامه‌های اعلام شده این تور کنسرت اجرا شدند و تنها اجرای شهر نیشابور بود که لغو شد. البته مسئولان ارشاد نیشابور دلیل مشخصی برای لغو این کنسرت اعلام نکردند و به نظر می‌آمد که لغو این برنامه مشمول مشکلات اداری شده استبه گزارش روزنامه بهار برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها در این سال‌ها تقریبا از قانون و قاعده مشخصی برخوردار نبوده است. در اسفند ماه سال 88 کنسرت همایون شجریان به همراه گروه همنوازان حصار باز هم با وجود خبر‌رسانی لغو شد. در آن زمان وجود دو نوازنده زن در گروه از دلایل لغو این کنسرت اعلام شد. آن زمان مدیران وزارت ارشاد در بخش موسیقی مخالف لغو این کنسرت بودند اما به تشخیص مدیران استان این کنسرت برگزار نشد.