گزیده خبرهای 7 آذر -91


نامه دوم ايران به رئيس سازمان ملل دراعتراض به تحريم هاي گسترده دارويي
سربازجو پاسدار شریعتمداری غافل است که ترکش اینگونه  سیاست تصویر مار کشیدن ومار قالب کردن به همسرش  اصابت کرده است  که وزیر بهداشت ودرمان بود اما امروز گزارش شده که اخراج شده است .ولی وی  بدون اشاره بدلیل تحریم که پیگیری غنی سازی اورانیوم موجب تحریم ها شده است . اما ازعریضه نویسی اعتراضی به سازمان ملل  خبر بازتاب داده است .
آقاي دبيركل! به جاي وقت كشي و نامه نگاري هاي بي حاصل به وظيفه حقوق بشري خود عمل كنيد.رئيس كل سازمان نظام پزشكي در دومين نامه خود به رئيس سازمان ملل وي را به وقت كشي و نامه نگاري هاي بي حاصل متهم كرد و نوشت : شما به جاي محكوم كردن تحريم هاي گسترده دارويي غرب عليه ايران بعد از حدود يك ماه با ادبياتي به نامه پاسخ داده ايد كه انگار اهداف آرماني كه شما مرتباً در سخنراني هاي خود از آن دم مي زنيد تنها در حد يك شعار عوام پسندانه است. دكتر شهاب الدين صدر در بخشي از اين نامه ضمن تاكيد مجدد بر حق استفاده جمهوري اسلامي ايران از انرژي صلح آميز هسته اي بار ديگر از سكوت اين سازمان نسبت به تحريم دارويي و پزشكي ايران از سوي كشورهاي غربي و اروپايي با محوريت آمريكا، انتقاد و تاكيد كرده است : بعد از حدود يك ماه پاسخي از سازمان ملل متحد در اين خصوص به دستمان رسيده است كه در آن از سازمان نظام پزشكي خواسته شده است جزييات اثرات تحريم ها بر سلامت مردم ايران به سازمان ملل متحد اعلام شود و حال آنكه اين موضع سازمان ملل متحد بعد از اين همه معطلي باعث شگفتي است. در بخش ديگري از اين نامه آمده است : بخش عمده اي از مواد اوليه داروهاي مورد نياز بسياري از كشورهاي دنيا منجمله ايران، از تعداد معدودي كشورهاي توليد كننده اين مواد تأمين مي شود. تحريم هاي يكجانبه غرب در خصوص مواد اوليه دارويي، شركت هاي توليد دارو را با مشكلات جدي روبه رو كرده است كه مطمئنا اين مسأله آثار جبران ناپذيري را در سلامت و بهداشت مردم ايران خواهد گذاشت . دكتر صدر خطاب به بان كي مون تصريح كرده است: اقدام غيرانساني اين كشورها در تحريم اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي، مردم و خصوصاً زنان و كودكان ايران را با مشكلات جدي در خصوص تأمين داروهايي مواجه ساخته است كه در داخل كشور توليد نمي شود و از خارج از ايران به داخل وارد مي شود. به راستي چه كسي پاسخگوي ظلمي است كه به مردان، زنان و كودكان اين ملت روا مي شود. مگر به غير از اين است كه اساس شكل گيري سازمان ملل متحد، دفاع از حقوق مردان و زنان و كودكان در سراسر جهان بوده و دفاع از حقوق بشر، امنيت و عدالت خميرمايه شكل گيري آن سازمان مي باشد؟! آيا اهداف آرماني كه شما مرتباً در سخنراني هاي خود از آن دم مي زنيد تنها در حد يك شعار عوام پسندانه است و يا حقيقتاً به آن ايمان داريد؟! اگر ايمان داريد آيا مردم ايران و ساير كشورهاي جهان سوم را تافته اي جدا بافته از ساير مردمان دنيا مي دانيد و يا به حقوق آنها همچون مردم ساير كشورها احترام مي گذاريد؟ ! دكتر صدر تصريح كرده است : اينگونه تحريم ها ذره اي مردم ايران را از آرمان ها و اهداف والاي خود دلسرد نخواهد كرد، بلكه آنها را در اراده خود مصمم تر خواهد نمود. اما تا به حال انديشيده ايد كه تاريخ در خصوص عملكرد غيرانساني كشورهاي غربي و حمايت و بي تفاوتي محافل و سازمان هاي بين المللي چه خواهد نوشت؟ ! بنابراين گزارش رئيس كل سازمان پزشكي قانوني در پايان اين نامه از رئيس سازمان ملل درخواست كرده است كه با پيگيري و طرح جدي اين موضوع در آن سازمان و ضمن محكوميت قاطع اين اقدام غيرانساني كشورهاي غربي كه خيانتي به تاريخ و انسانيت است اقدامي عاجل در جهت رفع اين بحران صورت دهيد و مانع از ادامه اين وضع در خصوص تحريم هاي دارويي و تجهيزات پزشكي شويد. وي تاكيد كرده است : ما خواستار پرهيز از هرگونه نگاه سياسي و برخاسته از منافع سياسي و اقتصادي به سلامت و بهداشت مردم جهان و به ويژه زنان، كودكان و سالمندان در اين برهه از زمان هستيم. 
خوانساري خبرداد .موافقت با انتقال 150 دانشجوي پزشكي خارج از كشور
عجیب دلار های کمکی به حزب الله لبنان و سوریه ویران شده داده می شود تا بتوانند به سیاست تهدید وبحران آفرینی وجنگ افروزی مرتبط با سیاست ناامن وبی ثبات کردن منطقه ادامه یابد؟.ولی ارز به دانشجویان پزشکی برون مرز داده نمی شود تا مجبور به باز گشت شوند ورهبر بتواند مدعی شود تحریم ها اثری ندارد وپروژه هسته ای ربطی به تحریم ها ندارد
رييس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به آمار انتقال دانشجويان علوم پزشكي خارج به داخل كشور از موافقت با 150 درخواست خبر داد . دكتر محمود قاضي خوانساري در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه طي 6 ماه گذشته 300 نفر درخواست انتقال به دانشگاه هاي علوم پزشكي داخل كشور داشته اند، گفت: از اين تعداد با 150 درخواست موافقت شده است . وي با اشاره به انتقال 60 درصد متقاضيان انتقال از دانشگاه هاي خارج به واحدهاي بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشكي، گفت: مابقي درخواست ها به دانشگاه هاي علوم پزشكي و آزاد منتقل شده اند . وي با بيان اينكه بيشترين درخواست انتقال از كشورهاي فيليپين، مجارستان، هندوستان و سوريه است، تصريح كرد: حدود 65 درصد درخواست انتقالي دانشجويان به داخل در رشته دندانپزشكي است، كه بيشترين ميزان انتقالي را شامل مي شود . رييس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت افزود: ما بقي درخواست انتقالي ها در رشته پزشكي و تعداد محدودي در رشته هاي دكتراي تخصصي بوده است . 
این رایزنی هم پیش برد توطئه مشترک علیه ی مجاهدین اشراف وزندان لیبرتی و مخالفان عراقی نوری مالکی مزدور ودست نشانده می باش .البته طرح سرکوب مخالفان عراقی هم باید جزو این رایزنی باشد
سفير ايران در بغداد در قالب هيئتي با ابراهيم جعفري رئيس ائتلاف ملي عراق و سيدعمارحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق ديدار و گفت وگو كرد.حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ديروز با ابراهيم الجعفري رئيس ائتلاف ملي عراق ديدار كرد و مسايل مهم موجود در عرصه سياسي اين كشور را با وي به بررسي پرداخت.دفتر جعفري با صدور بيانيه اي در اين رابطه نوشت كه ابراهيم جعفري ديروز در دفتر كارش در بغداد سفير ايران و هيئت همراه وي را با حضور پذيرفت و با سفير ايران در مورد مهم ترين مسايل مطرح در عرصه سياسي عراق رايزني كرد، سفير ايران همچنين از حال عمومي جلال طالباني رئيس جمهور عراق باخبر شده و براي وي آرزوي شفاي عاجل كرد.براساس بيانيه دفتر جعفري در اين ديدار در مورد تقويت مناسبات دوجانبه بين عراق و ايران و آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي نيز بررسي هاي لازم صورت گرفت.به گزارش فارس، مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز با صدور بيانيه اي از ديدار «حسن دانايي فر» سفير ايران در عراق با حجت الاسلام سيدعمار حكيم رئيس اين مجلس خبر داد.براساس اين بيانيه، در اين ديدار كه عصر يكشنبه صورت گرفت، روابط دوجانبه ميان عراق و ايران و تحولات و اوضاع منطقه مورد بررسي قرار گرفت.حكيم در اين ديدار بر ضرورت گفت وگو به عنوان بهترين راه براي حل مشكلات موجود تاكيد كرد. اين در حالي است كه در پي دستگيري تعدادي از محافظان «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق، اختلافات در عرصه داخلي عراق پررنگ تر شده و اوضاع پرتنشي در اين كشور به وجود آمده است.
سیاست لو رفته ضرب وشتم وسرکوب جوانان  معترض وناراضی با بهانه های واهی که بطور جمعی صد تایی جوانان بازداشت می شوند در صورت مقاومت با ترفند اتهامات مشابه قاچاقچاقچی یا اراذل واباش وشرور کشته می شوند تا بررسی وپاسخگویی وجود نداشته باشد.
خرم آباد-خبرنگار كيهان:سردسته باند تهيه و توزيع مواد مخدر در درگيري با نيروهاي انتظامي در خرم آباد كشته شد.فرمانده انتظامي لرستان افزود: در اين درگيري يك نفر ديگر از اعضاي اين باند دستگير و دو نفر نيز متواري شدند كه تحت تعقيب پليس قرار دارند. سرتيپ كاظم عليزاده گفت: اعضاي اين باند در مخفيگاه شان در منطقه فاز يك كيو، شب هنگام به محاصره پليس درآمدند و به درگيري با پليس پرداختند كه سردسته باند هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.فرمانده انتظامي لرستان گفت: مقدار يك و نيم كيلو هروئين فشرده نيز از اعضاي اين باند كشف و ضبط شد.
34 سال است که هرروز  در مطبوعات زیر تیغ سانسور رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  فقط خبر های جنگ ومرگ ومیر وقحطی وگرانی و فقر و بیکاری و ززلزله وسیل وناامنی اجتماعی و.... بازتاب داده شده است بهمین دلیل رکور دار جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر شده است
نخستین قاتلی که صحنه قتل را بازسازی کرد، مرد جوانی بود که با ضربه تبر دوستش را در روستا به قتل رسانده بود.ظهر 25 آذر امسال یک مورد درگیری مرگبار در یکی از روستاهای مشهد به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از این تماس تیمی از ماموران با حضور در محل مشخص شد مقتول با ضربه های جسم سختی به قتل رسیده است.قاتل به نام مهران نیز در روستا دستگیر و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد. در بررسی های پلیسی مشخص شد درگیری در نزدیکی خانه قاتل رخ داده است و او با ضربه های تبر دوست خود را به قتل رسانده است.امیر در جریان بازجویی ها گفت: من و مقتول با هم همکار بودیم. از چندی قبل بین ما اختلاف به وجود آمده بود. امروز او در حالی که یک تبر در دست داشت به در خانه من آمد و شروع به داد و فریاد کرد. من هم از خانه بیرون آمده و با او درگیر شدم. در حین درگیری تبر به صورتش اصابت کرد و مرگ او را رقم زد.ماموران سپس با کمک همسر قاتل موفق شدند، تبر را در خانه شان کشف کنند. همسر مهران در این رابطه گفت: تبر را از دست همسرم گرفتم و آن را مخفی کردم تا دیگر به مقتول ضربه نزد.متهم به قتل صبح دیروز به محل قتل منتقل شد و در حضور قاضی موحدی راد صحنه جنایت را بازسازی کرد و گفت: وقتی مقتول در مقابل خانه ام شروع به داد و فریاد کرد. من هم در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با تبری که در دست داشتم دوست قدیمی خود را به قتل رساندم.بازسازی صحنه قتل پدرعروس.پس از بازسازی صحنه این قتل نوبت دومین پرونده رسید. در این پرونده مرد میانسال در جریان یک تصادف ساختگی پدر عروسش را به قتل رساند.بر اساس محتویات پرونده، پنجم آبان امسال ماموران پلیس از مرگ موتورسواری در یک تصادف در جاده مشهد سرخس با خبر شدند.پس از حضور ماموران در محل مشخص شد مرد موتورسوار در جریان تصادف با یک خودروی نیسان به قتل رسیده است. راننده نیسان به نام کریم در جریان تحقیقات گفت: در حال رانندگی با سرعت بالا بودم که ناگهان کنترل خودرو از دستم خارج شد و با موتورسوار برخورد کردم.در جریان تحقیقات مشخص شد مرد موتور سوار پدر عروس راننده نیسان بوده است. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت که خانواده راکب موتور با مراجعه به پلیس ادعا کردند پدرشان به قتل رسیده است. آنها در شکایت خود گفتند: پدرمان و کریم از چندی قبل با هم اختلاف داشتند. روز حادثه نیز آنها دوباره با هم درگیر شده بودند.حالا مطمئن هستیم که پدرمان به قتل رسیده است. با این شکایت بازپرس جنایی به تیمی از کارشناسان ماموریت داد صحنه تصادف را بررسی کنند که کارشناسان در گزارش واعلام کردند صحنه تصادف ساختگی است و راننده نیسان به عمد با موتورسیکلت تصادف کرده است.با اعلام این گزارش کریم بازداشت شد که در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد.متهم صبح دیروز به محل جنایت منتقل شد که در جریان بازسازی صحنه قتل گفت: مدتی بود با مقتول اختلاف داشتم. روز حادثه باز هم با هم درگیر شدیم اما با دخالت اهالی دعوا تمام شد. دقایقی بعد از این دعوا با مقتول در جاده روبرو شده و از روی عمد با او تصادف کردم.دو مرد جنایتکار پس از بازسازی صحنه جنایت به زندان منتقل شدند تا پرونده آنها به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شود