گزیده خبرهای 9 دی -91



گزیده  خبرهای 9 دی -91
خطر فلج شدن رضا شهابی را تهدید می‌کند
پس از سپری شدن قول خمینی شیاد که حکومت آینده از آن محرومان و مستضعفان وپا برهنگان است .اکنون سهم  حکومت رضا شهابی فعال کارگری چنین در زندان داده شده است که چرا در مورد حق و حقوق پایمال شده کارگران اعتراض کرده وتواب نشده است؟
همسر رضا شهابی، فعال کارگری زندانی که در اعتراض به شرایط و جلوگیری از درمانش در بیمارستان دست به اعتصاب دارو و غذا از تاریخ ۲۵ آذرماه زده است به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت:« روز دوشنبه این هفته که رضا را در ملاقات کابینی دیدم اصلا حالش خوب نبود. گفت که یکشنبه حالش بد شده و به اصرار هم بندی هایش به درمانگاه زندان رفته است اما اجازه وصل سرم را نداده و از خوردن دارو امتناع کرده است. گفت فشارش روی ده بوده است. من به شدت نگران او هستم. اگر جلوی درمان او در بیمارستان گرفته نمی شد این اتفاق ها نمی افتدرضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد. براساس گزارش ها او در طی دوران بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به آسیب های نخاعی شد که هنوز تحت درمان پزشکی است و در تابستان امسال مورد عمل جراحی در ناحیه گردن قرار گرفت. او چند روز پس از عمل جراحی مجددا به زندان برگردانده شد. همسر رضا شهابی در گفتگویی با کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفته بود که او پس از عمل جراحی فقط یکبار برای معاینه به بیمارستان منتقل شده و در ماه های اخیر دچار کرختی پا و انگشتان دست و درد شدید در ناحیه گردن و کمر شده است.خانم رضایی با اشاره به اینکه همسرش از وضعیتی که در آن قرار دارد خسته شده است و دیگر برایش مرگ و زندگی اهمیتی ندارد، گفت:« رضا روز دوشنبه در ملاقاتی به من گفت که اعتصابش را نمی شکند تا مگر به او مرخصی درمانی بدهندرضا شهابی طبق حکمی که به او در تاریخ ۲۶ فروردین ماه امسال ابلاغ شد، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شده است. او همچنین بر اساس این حکم به ۵ سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی نیز محکوم شده است. این زندانی اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد
نشت نفت در سد گتوند
عجب دستآورد بی نظیری سد گتوند دارد که محصول دو دولت مدعی اصلاح طلب واصول گرا می باشد .چون پس از آب شیرین را شور کردن ونابود نمودن کشاورزی  اکنون  گزارش خبری  از نشت نفت در سد هم داده شده است؟!
باشگاه خبرنگاران: سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از مهار و کنترل نشت نفت در سد گتوند خبر داد. علیرضا دائمی در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران گفت : نفت از چاه های لالی به درون سد نشت کرده است که این چاه ها درون مخزن سد واقع نشده و خارج از آن قرار دارد . وی افزود : مراحل جداکردن نفت از آب در سد گتوند  آغاز شده و نشت نفت در درون سد گتوند مهار شده است . وی ادامه داد : نشت نفت در منابع آبی مسئله جدیدی نیست و با تدابیری که اندیشیده شده این موضوع برطرف می شود . دائمی تصریح کرد : وظیفه مهندسین آسیب شناسی و علاج بخشی است که این عمل به خوبی در حال انجام است.
تکذیب ارسال نامه انتخاباتی خاتمی به رهبری ازطریق هاشمی
چه تأیید یا تکذیب شود فرقی نمی کند .چونکه فراموش نشده است که پس از 8 سال سیاه کاری ومردم را سر کار گذاشتن چگونه خاتمی اعتراف نمود نقش تدارکاتچی نظام داشته است . یا اینکه چگونه پنهانی رفت در نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره رأی انداخت به نیتی که برای نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره یازدهم به بازی گرفته شود؟
روزنامه جمهوری اسلامی  ارسال نامه انتخاباتی خاتمی به رهبری ازطریق هاشمی را تکذیب کرد. این روزنامه نوشت: منابع نزدیک به هاشمی رفسنجانی، خبر ارسال نامه حجت الاسلام سید محمد خاتمی توسط آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب را تکذیب می‌کنندایسنا  از قول اسدالله بادامچیان، از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی، گفت: سید محمد خاتمی با ارسال نامه‌ای به رهبری که توسط آقای هاشمی رفسنجانی به دست رهبر رسیده است درصدد زمینه سازی برای حضور در انتخابات خرداد 92 برآمده است. منابع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چنین اقدامی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
احمدی نژاد به رئیس بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد در مجلس حضور یابد
وقتی مأموریت بازار مکاره فقط پیگیری اخلال گری درا مور دولت ومچ گیری از رئیس جمهور است واعضای بازار مکاره آلت دست حق ندارند محور علت اصلی تحریم ها واثر آن روی افزایش ارز وتورم وگرانی سخنی بگویند برای چه رئیس بانک مرکزی در بازار مکاره حضور یابند؟
 احمدی نژاد به بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد در مجلس حضور یابد و به نمایندگان پاسخگو باشد.به گزارش کلمه، این موضوع را محمد حسن‌نژاد ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار بیان کرده وگفته است: مشکلی که هم‌اکنون داریم این است که آقای بهمنی به مجلس نمی‌آیند؛ از بانک مرکزی هیچ مسئولی به مجلس نمی‌آید تا پاسخگوی نمایندگان باشد.این نماینده گفته است: نه‌تنها آقای بهمنی در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت نمی‌کند بلکه در صحن علنی و غیرعلنی هم که از ایشان دعوت می‌شود، نمی‌آیند. دلیل عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی در مجلس کاملاً مشخص است، به آقای بهمنی اجازه نمی‌دهند که به مجلس بیاید!حسن نژاد ادعای احمدی نژاد مبنی اینکه “۳۰۰ بدهکار بانکی وجود دارند که ۶۰ درصد مطالبات معوق بانکی در دست آنهاست” را نیز رد کرده است. این در حالی است که قوه قضاییه نیز خواستار ارسال این اسامی از سوی دولت شده و در مقابل دولت ادعا کرده که به جای ۳۰۰ نفر، اسامی ۶۰۰ نفر را به دستگاه قضایی فرستاده است!
 به جای اینکه سردار احمدی مقدم فرماند کل نیروی انتظامی بگوید که ریشه زور گیری چیست ورابطه اش با فقرو بیکاری وشکاف عمیق طبقاتی حتی اعتیاد چیست به معلول پرداخته و از شناسایی توزیع فیلم زور گویی گفته است . تازه از کجا معلوم که این اقدام از سوی لباس شخصی های نیروی انتظامی یا بسیج نبوده است تا بهانه برای سرکوب وخفقان با بهانه دستگیری زور گیران وجودد اشته باشد.
فرمانده ناجا گفت: تحریمها و شرایط اقتصادی تاثیر اندکی بر امنیت کشور داشته استسردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص تاثیر گرانی و شرایط اقتصادی در وقوع جرم تاکید کرد: طی 9 ماه گذشته آمارهای جرائم را به طور کلی بررسی کردیم و تنها در آذر ماه بود که سرقت های خرد، اندکی رشد داشت.وی تصریح کرد: به طور حتم وضعیت ارز و گرانی ها می توانست مشکل آفرین شود اما با برنامه ریزیهای صورت گرفته کمترین مشکلی را شاهد نبودیم.سرداراحمدی مقدم ادامه داد: به دلیل بالا بودن نرخ سوخت در کشورهای همسایه بحث قاچاق سوخت را شاهد بودیم که برنامه ریزی های مختلفی نیز در این راستا انجام شده است.توزیع کننده فیلم زورگیری شناسایی شدوی در ادامه سخنان خود بیان اینکه توسعه احساس امنیت نیز در اولویت برنامه است، گفت: امروز با توجه به رسانه های جدید و فراگیر احساس امنیت در جایگاه خاصی قرار دارد.فرمانده ناجا با بیان اینکه رسانه ها در ارائه اخبار و گزارش ها باید دقت داشته باشند، یادآور شد: به طور مثال فیلمی که مدتی پیش از یک صحنه زورگیری توزیع شده بود توانست بر روی افکار عمومی تاثیر داشته باشد اما سریع این موضوع جمع شد.سردار احمدی مقدم افزود: توزیع کنندگان این فیلم شناسایی شدند و به طور حتم با آنها برخورد خواهد شد زیرا توزیع این چنین صحنه هایی باعث می شود که سر نخ ها از نیروی انتظامی دور شود و دستگیری این افراد مشکل باشد.وی تاکید کرد: عاملین تمامی این اتفاقات سریع دستگیر می شوند.فرمانده ناجا در خصوص اجرای طرح جمع آوری اراذل و اوباش نیز گفت: این طرح از گذشته اجرایی شد و تا به امروز نیز ادامه دارد اما از اینکه بگوییم این افراد نباید از زندان آزاد شوند درست نیست زیرا قاضی نیز به اندازه جرایم حاصل شده حکم صادر می کند.