گزیده خبرهای 5 مهر-91



روزی نیست که تعداد بیشماری از مرگ ومیر در جادهای کشور مدعی امن ترین کشور جهان گزارش نشود .ولی هیچ مسئولی هم  یافت نمی شود که در این مورد پاسخگوی باشد
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تصادف یک دستگاه تویوتا کمری و پیکان در دو کیلومتری فرودگاه امام خمینی یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.حسن عباسی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: ماموران اورژانس ساعت 5:45 بامداد امروز در جریان تصادف مرگباری در جاده قم به ساوه قرار گرفتند که بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.وی ادامه داد با حضور امدادگران اورژانس مشخص شد یک دستگاه تویوتا کمری به شدت با خودروی پیکان برخورد کرده که در جریان این تصادف یک زن 23 ساله جان خود را از دست داده و دو مرد 46 ساله و یک زن 30 ساله مصدوم شدند.به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان هفت تیر شهرری منتقل شدند. ضمن اینکه علت حادثه از سوی ماموران پلیس راه در حال بررسی است.
بازهم گزارش خبر از آتش سوزی های مشکوک که در بازار تهران و سایر واحدهای تولید یا انبارهای کالا ها در شهر های دیگر بوقوع پیوسته است . اکنون چون بازار ارامنه مطرح شده است  صحبت از مهار آتش سوزی در بازار تهران شده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات آتش سوزی صبح امروز در بازار تهران را تشریح کرد.جلال ملکی در گفتگو با مهر، گفت: ساعت 9 و 4 دقیقه امروز وقوع آتش سوزی در بازار ارامنه تهران کوچه سیدآقا به سازمان آتش نشانی اعلام شد. با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله آتش نشانان 5 ایستگاه به محل آتش سوزی اعزام شدند.وی افزود: سه ایستگاه در حالت آماده باش مانده و دو ایستگاه عملیات را آغاز کردند. در بررسی ها مشخص شد آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی 2 طبقه رخ داده که از طبقه بالای آن به مساحت 150 متر به عنوان انبار استفاده می شد. طبقه پائین نیز محل دپوی ضایعات بود که طعمه حریق شده بود.سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد، آتش نشانان بلافاصله عملیات مهار آتش را آغاز کرده و ساعت 9 و 51 دقیقه موفق به خاموش کردن شعله های آتش شدند. با سرعت آتش نشانان از سرایت آتش به محل های دیگر جلوگیری شد و این حادثه بدون مصدوم پایان یافت.
تصميم بانك مركزي، مديران 20 هزار بنگاه اقتصادي را راهي زندان مي‌كند
چرا گفته نمی شود چرا پیام های اقتصادی نوروزی رهبر که شامل نوآوری وشکوفایی وخود کفایی و جهاد اقتصادی و اقتصادی مقاومتی می شود که بدلیل حمایت از پروژه ی هسته ای ودست یابی سلاح نظامی هسته ایب وده کسی جرأت نمی دهد سئوال کند یا خبرش را بازتاب دهند؟
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: عملكرد بانك مركزي در ملزم كردن فعالان اقتصادي به بازپرداخت تسهيلات ارزي با نرخ مبادله‌اي، منجر به زنداني شدن مديران مالي نزديك به 20 هزار بنگاه اقتصادي در كشور مي‌شود. به گزارش نامه، ارسلان فتحي‌پور گفت: چنانچه قانون ممنوعيت واردات برخي كالاها به درستي اعمال شود، نرخ ارز به كمتر از 1600 تومان خواهد رسيد.
تلاش‌هاي نافرجام براي ترور نصرالله
جالب است خبر چند سال پیش از طریق یک پایگاه خبری عراق حیاط خلوت شده ی حاکمان فاش و رله شده است که موقع جنگ  33 روزه که 6 روزه نامیده شده اسراییل قرار بوده شیخ حسن نصر الله را ترور کند که در سفارت بیروت رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران در بیروت سنگر گرفته بود
منابع رسمي رژيم صهيونيستي از تلاش‌هاي ناكام اين رژيم براي ترور دبيركل حزب‌الله لبنان در طول جنگ شش روزه لبنان و پس از آن پرده برداشتند. به گزارش بولتن نيوز، پايگاه خبري النخيل عراق نوشت: يكي از پايگاه‌هاي رسمي رژيم صهيونيستي موسوم به "دفاع اسرائيل" در خبري فاش كرد: در جريان جنگ شش روزه لبنان و قبل از آن، نيروهاي مخفي اسرائيل بارها تلاش كردند تا سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان را ترور كنند اما تمامي اين تلاش‌ها نافرجام بوده است. اين پايگاه خبري فاش كرد: ارتش اسرائيل همه فرصت‌ها براي ترور رهبر حزب‌الله لبنان در دو روز اول حمله به لبنان را از دست داد و نتوانست نقشه‌هاي خود را در اين خصوص عملي كند. در جريان حمله به لبنان، اسرائيل دو فرصت براي ترور نصرالله را از دست داد؛ اولي زماني كه نصرالله در كنفرانسي مطبوعاتي در مقابل مردم بيروت و در اولين ساعات حمله اسرائيل به لبنان حاضر شد و ديگري زماني بود كه نصرالله در دو شب اول حملات در خانه‌اش در حومه جنوبي بيروت به سر مي‌برده است.
تقابل با ايران؛ دستور كار اصلي اجلاس شوراي همكاري خليج فارس
بالاخره کشور های شورای همکاری خلیج فارس تصمیم جدی گرفته اندتا که موضع گیری اصول مقابل سیاست تهدید ومداحله گری گری حاکمان ایران در امور داخلی کشور های همسایه اتخاذ کنند و واکنش نشان دهند
نشست شوراي همكاري خليج فارس در حالي ديروز در بحرين برگزار شد كه براساس گزارش‌ها، تقابل با ايران دستور كار اصلي اين نشست را تشكيل مي‌دهد. اين نشست پس از آن برگزار مي‌شود كه طي روزهاي گذشته، برخي مقامات كشورهاي عربي اظهارات تندي را عليه ايران مطرح كردند. به گزارش تابناك، گزارش‌هاي اوليه مطبوعات محلي حاكي از آن است كه موضوع ايران در صدر دستور كار اين نشست قرار دارد. روزنامه "گالف ديلي نيوز" بحرين در اين رابطه مي‌نويسد: تهديدات امنيتي منطقه‌اي اعمال شده از سوي ايران، در صدر دستور كار نشست سالانه شوراي همكاري خليج فارس قرار دارد. به نوشته اين روزنامه، در نشست مقدماتي وزاري خارجه كشورهاي عضو كه صبح ديروز در پشت درهاي بسته برگزار شد، برخي از مقامات كشورهاي عضو ادعاهايي را عليه ايران مطرح و تأكيد كردند آنچه "مداخله ايران در امور داخلي كشورهاي عربي" مي‌خوانند، به طور جدي در اجلاس جاري كشورهاي شوراي همكاري مورد بحث قرار دارد.