علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: قصد نداریم به موسوی و کروبی فتنه‌گر بگوییم



اوضاع رژیم ضد بشری وقرون وسطایی باید بیش از آنچه تصور می شود  بحرانی وخطری باشد . آنگونه که برای نجات وبرون رفت از شرایط مرگ بار و بن بست کنونی عقب نشینی آشکار از مواضع گذشته پس از کودتای 22 خرداد 88  شروع شده است  وهمه شکر اضافی خوری های 3 سال پیش در 9 دی تجمع ساندیس خوران علیه رقیب ومعترضان خیابانی که از سوی آخوند فرصت طلب حرفه ای علم الهدا  هوار زده شد  و معترضان متهم به محارب ومنافق شدند وتأکید نمود که باید اعدام شوند  . اما اکنون درست در همین  روز 9 دی و سال گرد 9 دی  شیپور را از در گشادش نواخته  و اعتراف  کرده است  که «نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم.  همچنین افزوده  نمی‌توان ساکتین و خواص یا رفسنجانی  را جزو فتنه‌گران دانست . یعنی  پس از  3 سال ونیم که  هرروز به اینان اتهامات همراه باتهدید های نوشتاری وگفناری زدن همه اش کشک و دروغ بوده است .حتی  کروبی وموسوی  را در حصر خانگی نگهداشتن لابد برای امنیت ومراقبت شان بوده است . تازه همین روز گذشته بود که موضع بادامچیان عضو باند مافیایی غارتگر مؤتلفه  وذوب شده در ولایت  این است که موسوی را از 20 سال مشکوک نامیده که بمرور چهره اش فاش شد که دشمن نفوذی بیگانه بوده است . دروغ نامه کیهان پاسدار شریعتمداری ونماینده ویژه رهبر که هرروز بیش از روز قبل به اینان اتهامات سنگین می زند . بهر صورت این عقب نشینی آشکار وپس گرفتن اتهامات همراه با تهدید محارب واعدام نشان نه از ضعف که وحشت از خطر فروپاشی  و به سرنوشت دو هم پیمان دمشق وبغداد دچار شدنمی  باشد .  به ویژه اینکه  آخوند علم الدا فتنه گران را 3 دسته  عامل استکبار تقسیم کرده است  که گفته  دسته اول آنانی اند  که از روز اول با قدرت زور به سراغ انقلاب اسلامی آمدند در جایی که زورشان هم نرسید به قدرت تزویر متوسل شدند که تزویر همان فتنه‌ای بود که انتخاب کردند تا به اهداف خود در سرکوبی انقلاب و نظام برسند. یعنی فاش کرده دشمن اصلی کیست و دلیل وحشت از آن چیست؟ بالاخره در پایان تناقض گویی ها واعترافات کنونی و 3 سال پیش رهنمود داده است که نامزد ریاست جمهوری  باید بطور عملی ومستند ونه شعاری وتبلیغاتی ذوب شده در ولایت با سر سپردگی کامل به رهبر ولی فقیه باشد . یعنی اینکه هیچ جایی برای رقیب مغلوب و نامزدان مورد نظر رئیس جمهور و رفسنجانی وجود ندارد . فراموش نشود که آخوند علم الهدا هم شهری رهبر وامام جمعه مشهد است که بیان نظراتش بدون مشورت با رهبر نیست . البته مدافع سینه چاک سر سخت احمدی نژاد بوده است و بغایت زن ستیز است و از پروژه هسته ای باشدت دفاع می کند.
فراروامام جمعه مشهد در گفت وگویی به بررسی حوادث پس ازانتخابات پرداخته است وی در این گفت و گو اظهارکرد: «نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم آیت‌الله علم‌الهدی یوم‌الله 9 دی را یکی از ماندگارترین ایام در صفحه تاریخ خواند و گفت:‌ فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان از عناصر استکبار بودند و همین الان هم در حال نقشه برای فتنه‌ای دیگر هستند؛ ‌فتنه ۸۸ آخرین فتنه نبود.گزیده سخنان آیت الله علم الهدی در گفت و گو با خبرگزاری فارس به این شرح استدر فتنه 88 در واقع سه گروه و سوژه اصلی داشتیم. گروه اول همان عوامل اصلی یعنی فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان بوده که عوامل و جریان‌ خارجی و استکباری هستند. دسته دوم ابزارها و افرادی بودند که ابزار فتنه شدند و با فتنه هماهنگ بوده و به گونه‌‌ای عوامل اجرایی فتنه قرار گرفتند. دسته سوم در فتنه هم کسانی بودند که بستری برای فتنه شدند؛ شاید هم به صورت ناخودآگاه بستر شدند و با تصمیم و اراده خود و با هماهنگی با فتنه‌گران نبوده است ولی در عین حال به صورت جریان ناخودآگاه و جریان انفعالی بستری برای فتنه قرار گرفتند.این سه دسته را باید از یکدیگر جدا دانست؛ چرا که حتی مقام معظم رهبری هم برخوردشان با این سه دسته متفاوت بوده و به صورت یکسان با آن‌ها برخورد نکردند.دسته اول همان جریان‌های خارجی و استکباری بودند که از روز اول با قدرت زور به سراغ انقلاب اسلامی آمدند؛ در جایی که زورشان هم نرسید به قدرت تزویر متوسل شدند که تزویر همان فتنه‌ای بود که انتخاب کردند تا به اهداف خود در سرکوبی انقلاب و نظام برسند.این جریان‌های استکباری و خارجی همواره در تمام موقعیت‌ها، نظام جمهوری اسلامی و کشور ما را رصد می‌کنند تا هر موقعیتی که به دست آوردند وارد شده و مزدورانه فتنه خود را اجرا کنند.دسته دوم در فتنه ابزار و اسباب فتنه بودند؛ ابزار فتنه در واقع همان جریان‌های ضدانقلاب در خارج از کشور و عناصر وابسته به آنها در داخل کشور بودند که ابزار اجرایی و عملیاتی فتنه قرار گرفتند و طرح‌ها را اجرا می‌کردند.دسته سوم هم کسانی بودند که بستری برای فتنه شده و راه را برای عوامل اصلی باز کردند. جریان‌های سیاسی داخلی متاسفانه در عرصه انتخابات در حوزه رقابت کاندیدا بستر اجرایی برای فتنه شدند و راه را برای عوامل خارجی، جریان‌های ضد انقلاب و عناصر وابسته در داخل باز کردند. البته باید توجه داشت که این جریان‌های سیاسی و عناصر کاندیداها را نباید فتنه‌انگیز و فتنه‌گر بدانیم. زمانی که عوامل خارجی خط دادند که تقلب در انتخابات صورت گرفته، به گونه‌ای این ادعا برای آن‌ها مطرح شد که این ادعای توخالی به باوری برای آنها تبدیل شده بود.پس از مطرح کردن مسئله تقلب در انتخابات، باز این افراد بستری برای عوامل خارجی و فتنه‌گران شدند تا از همین کانال آنها وارد هیجانات عمومی شوند، البته خودشان هم با بیانیه‌ها و پیام‌ها حمایت و تایید می‌کردند و بستری برای فتنه و گروه‌کشی‌های خیابانی و حرکت‌های تند و زننده شدند.این حرکت‌های زننده تا جایی پیش رفت که دیدیم شعارهای ضدانقلابی هم سر داده و ایستگاه‌های صلواتی و پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) اهانت کردند.پس از این جریانات دوباره دیدیم که در روز دانشجو وارد دانشگاه‌ها شده و عکس امام (ره) را پاره کردند، در حالی که نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم ولی به هر حال آنها راه را برای عوامل خارجی و استکبار باز کردند و بستری برای فتنه شدند. آنها راه را باز کردند تا این افراد عکس امام را پاره کنندبنابراین باید این سه دسته را از یکدیگر تفکیک کنیم؛ باید فتنه‌گر و فتنه‌انگیز را بشناسیم. امروز هم عوامل خارجی در حال رصد هستند تا کانال ورودی به انتخابات آینده و برپا کردن فتنه‌ای دیگر را پیدا کنند. در هر حال ابزار اجرایی آنها باز جریانات خارج‌نشین ضد انقلاب هستند؛ ولی باید دید که در داخل آیا بستری پیدا می‌کنند یا خیر؟اگر بستری برای فتنه پیدا کنند مانند سال 88 فتنه‌ای دیگر تکرار می‌شود ولی شدیدتر و بدتر از سال 88 ولی اگر بستر پیدا نکنند نه تنها ابزار اجرایی آنها بلکه خودشان و طراحی‌هایشان هم نمی‌تواند کارآمد باشد.نمی‌توان ساکتین و خواص را جزو فتنه‌گران دانست؛ در انقلاب سیدالشهدا(ع) هم عده‌ای به میدان آمدند ولی مردد شده و شک و تردید داشتند ولی در لشگر امام حسین(ع) بودند لذا نمی‌توان آنها را جزو سپاه عمرسعد عنوان کرد. در عین حال این افراد برای ما به عنوان عناصر زاویه‌دار با رهبری مطرح بوده و اعتماد ما از این افراد سلب شده است.در جریان فتنه مقام معظم رهبری بسیار محکم مقابل فتنه ایستادند بنابراین اگر کسی در رکاب رهبری قرار نگرفت زاویه با رهبری پیدا کرده است؛ کسی که در جریان فتنه گوشه‌ای نشسته باشد و ساکت بماند هم با رهبری فاصله گرفته است.در فتنه 88 هم که یک طرف آن مقام معظم رهبری بودند، کسانی که شک کردند با رهبری زاویه داشتند و در واقع ولایت مقام معظم رهبری را در حد حجت شرعی قبول نداشتند چرا که کسی که در این حد قبول داشته باشد، شک نکرده و می‌گوید وقتی حضرت آقا به صحنه آمدند پس باید کنار آقا بایستیم خاکریز فتنه 88 را حضرت آقا فتح کردند و مردم لشگر و سپاه مقام معظم رهبری بودند. اگر این رهبری و تدبیر نبود قطعا فتنه 88 بیشتر از این‌ها پیش می‌رفت و کل جریان نظام را جمع کرده بود، بنابراین رهبری و فرماندهی با آقا بود و مردم هم پای مقام معظم رهبری ایستادند. مقام معظم رهبری با تدبیر و حکمتی که در ایشان بود بصیرت در مردم ایجاد کردند و مردم با آن بصیرت وسط میدان آمده و ایستادند و سپاه حضرت آقا شدند. 9 دی یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود؛ علی‌رغم اینکه بسیاری قصد دارند بگویند 9 دی یک حادثه بود که اتفاق افتاد و مردم تظاهرات و راهپیمایی به راه انداختند باید بگوییم که خیر 9 دی تنها همین تظاهرات نبود بلکه یک آیینه بود که جریانی را به نمایش گذاشت و این جریان، نهادینه ثابت در کشور است.9 دی ثابت کرد مسئله ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قائمه اصلی است که محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است. اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود، به خاطر ولایت مردم به نظام وابسته هستند.وابستگی مردم به نظام صرفا به خاطر رهبری و ولایت است؛ اگر رهبری و ولایت از نظام منها شود ذره ای دیگر مردم نسبت به نظام وابستگی نخواهند داشت و این نکته جریانی موجود، جدی و واقعی در کشور است که یک نمایشگاه آن 9 دی بود.مقام معظم رهبری اصرار دارند 9 دی به عنوان یک اصل احیا شود چرا که اگر این نمایشگاه احیا شده و به مردم نمایش داده و تبیین شود، قدرت نظام و عظمت نظام نهادینه و تثبیت می‌شود. ما هم باید در این راستا ویژگی‌ها و خصوصیات 9 دی را به مردم ارائه کنیم، باید به درستی تبیین کنیم که 9 دی تنها یک تظاهرات نبود، یک جریان ساختگی نبود که با تبیین مقدمات و تبلیغات به وقوع پیوست بلکه یک حرکت خودجوش مردمی بود.باید همواره مردمی بودن و خودجوش بودن 9 دی را در نظر گرفت؛ باید همواره برای همگان تبیین کنیم که محور وابستگی مردم به نظام رهبری و ولایت است و از آن جایی که به رهبری وابسته هستند ، به نظام وابسته‌اند. از طرفی مردم سرنوشت دین را در سرنوشت این نظام می‌بینندرسالت مقام معظم رهبری ایجاد بصیرت است؛ بنای حضرت آقا بر حذف جریان‌ها و عناصر و انسان‌ها نیست؛ رهبری تنها قصد دارد در مردم بصیرت ایجاد کند، اگر مردم بصیرت نداشته باشند دوباره همان عواملی که بستری برای این فتنه شدند باز هم بستر می‌شوند.ولی خوب در همین حد که جلوی این افراد گرفته شود کافی است.این‌ها آدم‌های بی‌بصیرتی و ضعیفی هستند که بستر می‌شوند؛ مانند انسانی که وقتی دچار بیماری می‌شود به محضی که ویروسی بیاید وی نیز بیمار می‌شود، برخی از اعضا جامعه ما هم حساسیت خاصی پیدا کردند که وقتی ویروس فتنه می‌آید بر این‌ها می‌نشیند. بنابراین امروزه می‌بینیم که جلوی این افراد گرفته شده و در محدوده‌ای قرار گرفتند تا ویروس فتنه دوباره برروی این‌ها ننشیند.بهترین خاطره بنده به روز 9 دی در مراسم میدان انقلاب بر می‌گردد؛ در واقع بهترین خاطره بنده هیجان غیر قابل کنترل مردم ولایت‌مدار بود.هیجانی که در آن روز بنده از مردم دیدم به هیچ نوعی کنترل نمی‌شد چرا که این هیجان به منزله داد زدن از دردی عمیق بود. اگر مردم آن روز فریاد می‌کشیدند به این خاطر بود که عواطف دینی و اعتقادی آنها جریحه‌دار شده بود؛ این حرکت مردم تظاهر و شعار نبود. هیجان آن روز مردم ناشی از جراحتی سنگین بود که بر پیکره مبانی فکری و عاطفی آنها وارد شده بود. آنها باور دارند و اعتقاد دارد که تمام نهاد اصلی ولایت و وابستگی آنها به اهل بیت پیغمبر مقام معظم رهبری بوده که حجت امام زمان(ع) است حال دشمن این را هدف قرار داده و مورد هتاکی قرار داده است و بعد از این هم به جایی رسیده بود که سیدالشهدایی که با جان مردم، مغز مردم و تمام هستی مردم ارتباط دارد را مورد هتاکی و جسارت قرار دادنداصل مهندسی فتنه در خارج از کشور بود چراکه فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان خارجی ها و عناصر استکباری بودند و همین الان هم در حال نقشه‌ریزی و طراحی برای فتنه‌ای دیگر هستند. باید بیان کرد که فتنه تمام نمی‌شودفتنه 88 نه تنها آخرین نبود بلکه نخستین فتنه بود؛ این بدین معناست که دشمن در آن زمان تجربه پیدا کرد که اگر در جایی مجددا بستر یافت بداند تا کجا می‌تواند پیش رود؛ فتنه 88 برای دشمن تجربه ای شد هرچند که مردم ایستادند و مقاومت کردند درحالی که تصور می‌کرد مردم ایستادگی و مقاومت نمی‌کنند. در فتنه 88 همه دیدیم که دشمنان تا بن اعتقاد و وابستگی‌های مردم و ریشه انقلاب مردم که سیدالشهدا(ع) است، جلو آمد و جنگید. با تجربه‌ای که در این 33 سال در نظام جمهوری اسلامی ایران کسب کردیم به این جمع بندی می‌رسیم که اگر رئیس جمهور عنصری وابسته به رهبری و ولایت باشد، به صورت کامل مدیریت کشور در راستای اهداف امام و انقلاب بیمه شده است ولی اگر رئیس جمهور ولو به اندازه کم هم زاویه‌ای با رهبری داشته باشد، به همان اندازه ضربه می بینیم و همان اندازه کم راه نفوذی برای دشمنان می‌شود. در عرصه انتخابات باید کاندیدایی را بپذیریم که شعار وابستگی به رهبری ندهد و ادعا نکند بلکه سند داشته باشد. با توجه به اینکه کسانی که کاندیدا می‌شوند دارای سوابق سیاسی هستند پس باید همه آنها سند وابستگی صد در صدی به رهبری و ولایت ارائه دهند؛ این نکته باید حتما یکی از مولفه‌های قطعی کاندیداهای ریاست جمهوری همواره مدنظر قرار گیرد.در عین حال باید کاندیداهای ریاست جمهوری مدیر و مدبر بوده و طرح و برنامه داشته باشند. ولی باید در کنار تمام این ویژگی‌ها سند ارائه دهند که در تمام مواضع وابسته به رهبری بوده و کوچک‌ترین زاویه‌ای با رهبری نداشته‌اندهمچنین باید کاندیدای ریاست جمهوری سند ارائه دهد نه این که تنها بگوید من در آن روز گفتم که فتنه‌گران کار بدی کردند. کاندیدای ریاست جمهوری ضمن ارائه سند، باید کنار رهبری در مقابله با فتنه گران بایستد چراکه مقام معظم رهبری فتنه را سرکوب کرده و با آن مقابله کردند. لذا کسی که مواضعش با رهبری یکسان است پس باید در سرکوبی فتنه هم نقش داشته باشد. این که می‌بینیم درحال حاضر برخی خود را مطرح می ‌نند یا به دنبال تمهید مقدمات هستند همین نکته نخستین نقطه زاویه پیدا کردن با مقام معظم رهبری است چراکه ایشان فرمودند هیچ بحثی نکنید و هیچ موجی به وجود نیاورید. هیچ تنش و هیجانی ایجاد نکنید. لذا همین‌ها خواه ناخواه ایجاد موج می‌کند؛ اینکه ایشان اصرار دارند به این خاطر است که تنش و اختلاف سبب ایجاد موج می‌شود و از طرفی موج هم موج سوار پیدا می کند و افرادی که در عرصه سیاست بر مردم نفوذی ندارند با موج سواری می‌آیند و خود را به جایی می‌رسانند.اصولا تعدد و اختلاف در هر خط و قومی سبب شکست می شود که البته برای این مطلب آیه ی قرآن نیز داریم. لذا باید افراد به جمع بندی برسند زیراکه اگر به جمع بندی نرسند خود این بحث مصیبتی استساکتین فتنه با رهبری زاویه داشتند، اگر هم این افراد در انتخابات کاندیدا شوند مردم نباید به آنها رای دهند. اصلاح طلبان هم آنهایی که با رهبری زاویه داشتند را مردم باید توجه کنند و به آن ها رای ندهند. همچنین از مردم می‌خواهیم که چشمشان پشت پای مقام معظم رهبری باشد و آنهایی که پشت ایشان حرکت می‌کنند را مدنظر داشته باشند.