(تصاویر) گرد و غبار در آسمان تهران

اگر چنانچه وقوع زلزله  و بارندگی وجاری شدن سیل را  می شود به حساب  بلایای طبیعی  گذاشت.  ولی آلودگی های تهران وسایر شهرهای بزرگ کشور و آسیب رسانی شدید به محیط زیست را نمی توان جزو وقایع طبیعی دانست . چون عدم حفاظت از مراتع و پوشش های نگلی و فضای  سبز کشور و  عدم مراقبت ازرود خانه ها وتالاب  ها و دریاچه ها وخشک شدن شان  بدون شک دارای پیآمدهایی  بوده است که در تصاویر ضمیمه شده شاهدش هستیم  که چگونه پس از وقوع دو طوفان سهمگین ومهلک ومخرب در تهران اکنون  گزارش شده  است وزش باد  درصبح یکشنبه باعث گرد و غبار در آسمان تهران گردید و این امر تا بعدازظهر ادامه داشته است . در ادامه گزارش افزوده شده منشأ گرد و غبار امروز تهران داخلی است، چون  از سوی بیابان‌های اطراف و کویر قم و شمال اصفهان است. البته پیش بینی شده  پس از طوفان و گرد و خاک تهران در ساعات  پس از آن بعدازظهر تهران بارش باران بهمراه خواهد داشت.
حال سئوال است اگر چنانچه  سرمایه ی کشور به جای 7 سال اضافه ادامه دار شدن جنگ خانمانسوز 8 ساله صرف نمی شد و هزینه  ی بسیار سنگین صرف برنامه واهداف هسته ای نمی شد و از سیاست صدور تروریسم وارتجاع و بحران به برون مرز دفاع نمی شد و با اختصاص هزینه ی سنگین از سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه  حمایت نمی شد. همینطور  اگر آزادی بیان وعقیده و پوشش  آزاد لباس بود تا نیاز به تقویت شدید  ارگان های سرکوبگر  نبا شد تا علیه ی مردم به ویژه ناراضیان ومنتقدان ودگراندیشان  و زنان  کشورصف آرایی کنند .  بعلاوه اگراز منابع طبیعی کشور حفاظت اصولی می شد و با مدیریت صحیح برنامه ریزی شده از آب های بارندگی کشور بطور بهینه استفاده می شد تا موجب  بهدر ر فتن آب های باران  و برف نشود. همچنین اگر از ذخایر آب های زیر زمینی کشور هم بهره وری درست می شد. بالاخره اگر در  اطراف تهران و مناطق کویری با سیستم آبیاری قطره  ای درخت کاری می شد. یا نهال های مقاوم کویری کاشته می شد تا مانع از گسترش وتوسعه کویر گردد . آیا آن موقع بازهم شاهد بشدت آلودگی هوای تهران و طوفان گرد وخاک در آسمانش بودیم؟

 
فرارووزش باد صبح امروز یکشنبه باعث گرد و غبار در آسمان تهران شد که این امر تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت.محمد اصغری، کارشناس ارشد سازمان هواشناسی در همین خصوص گفت: هم‌اکنون شاهد گرد و غبار در تهران هستیم که این امر تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت.وی با اشاره به اینکه منشأ گرد و غبار امروز تهران داخلی است، ادامه داد: منشأ این گردو غبار که هم‌اکنون در تهران شاهد هستیم، از سوی بیابان‌های اطرف و کویر قم و شمال اصفهان است.این کارشناس ارشد سازمان هواشناسی گفت: طوفان و گرد و خاک برای تهران تا این لحظه پیش‌بینی نشده است و در ساعات بعدازظهر برای تهران بارش باران خواهیم داشت. عکس های هادی هیربدوش عکاس فارس از آسمان امروز تهران را در زیر می بینید.