نامه‌هاو صداي شما.

نامه‌هاو صداي شما. 4 تیر-93
لباس‌هاي دست دوم؛تهديدي بر سلامت جامعه .اين روزها گراني پوشاك باعث شده عده‌اي از خانواده‌هاي كم درآمد براي خريد لباس، به فروشگاه‌هاي عرضه لباس‌هاي دست دوم موسوم به "تاناكورا" مراجعه و خريد كنند كه اين موضوع تهديدي جدي بر سلامت جامعه و مصرف‌كنندگان اين نوع لباس‌ها است. از اينرو ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي پيشگيري از به خطر افتادن سلامت مردم، به اين موضوع رسيدگي و اطلاع رساني كنند. مجيد فكري ـ تهران . * حقگو از تهران: گويا مسئولان روابط عمومي وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها نمي‌خواهند از خواب بيدار شوند تا حداقل به درخواست هزاران نفر كه از كم و كيف كار آنها سئوال مي‌كنند و در روزنامه‌ها پيام مي‌دهند، پاسخ دهند! راستي مگر حرف حساب مردم جواب دارد؟ * يك شهروند رباط كريمي: از ابتداي امسال متأسفانه دزدي، سرقت وزورگيري و شرارت در رباط‌كريم زياد شده است. از مسئولان قضايي و نيروي انتظامي تقاضاي رسيدگي داريم. 
نامه‌هاي شما
راهكاري براي رفع آلودگي هوا 
چرا مسئولان شهري ما كارهاي خوب وشايسته كشورهاي خارجي را براي ميهن اسلامي‌مان الگوبرداري نمي‌كنند؟ به عنوان مثال در كشورهاي اروپايي مانند فرانسه وقتي مردم با آلودگي شديد هوا مواجه مي‌شوند مسئولان شهري پاريس تمامي وسايل حمل و نقل عمومي اعم از مترو، اتوبوس و... را تا شعاع 50 كيلومتر براي عموم شهروندان رايگان درنظر مي‌گيرند و اين خود عاملي مي‌شود تا مردم به طور داوطلبانه از آوردن وسيله نقليه خودداري مي‌نمايند واين باعث مي‌شود معضل آلودگي هوا پس ازچند روز برطرف گردد. بياييم كارهاي خوب كشورهاي اروپايي را در كشورمان نهادينه كنيم. جواد معلم‌زاده - كارشناس ترافيك - تهران 
مشكلات دفن اموات در گرگان 
اجراي برخي طرح‌هاي شتابزده در شهرها موجب گلايه شهروندان مي‌شود. از جمله اين طرح‌ها، دفن اموات در قبرهاي 3 طبقه در بخش انتهاي امامزاده عبدالله(ع) گرگان است. به طوري كه پس از انجام خاكسپاري متوفي، براي اين كه از بقيه طبقات قبر هم استفاده كنند، روي آن‌ها مانند بقيه قبور به خوبي از بلوك‌هاي سيماني پوشانده نمي‌شود، در نتيجه باعث انتشار بوي تعفن، نارضايتي و انتقاد خانواده‌هاي متوفي و مراجعه‌كنندگان به امامزاده عبدالله(ع) اين شهر شده است. از مسئولان شوراي شهر و شهردار گرگان تقاضا داريم براي رفع مشكل ايجاد شده هر چه سريع‌تر چاره‌اي بينديشند. پروانه ـ گرگان 
ضرورت رعايت بهداشت، خوش رفتاري و مشتري‌مداري توسط كسبه 
خوش رفتاري، مشتري‌مداري و رعايت بهداشت، نشاندهنده شخصيت و از مشخصه‌هاي خوب كاسب‌ها است. به عنوان نمونه، صاحب قنادي "جنت" با سابقه 60 ساله واقع در بزرگراه شهيد محلاتي، خيابان عارف شمالي با برخوردهاي بسيار مؤدبانه و عرضه شيريني‌ با مواد درجه يك و قيمت مناسب توانسته رضايت بسياري از مشتريان را، به خود جلب كند. به جاست با انعكاس اين مطلب، از اين واحد صنفي كه متمايز با ديگران است، قدرداني كنيم. وظيفه مسئولان به ويژه اتحاديه‌ها است به پاس زحمات و خدمات شايسته از آنان تقدير شود تا الگويي براي سايرين شود. فرخي ـ تهران 
لباس‌هاي دست دوم؛تهديدي بر سلامت جامعه 
اين روزها گراني پوشاك باعث شده عده‌اي از خانواده‌هاي كم درآمد براي خريد لباس، به فروشگاه‌هاي عرضه لباس‌هاي دست دوم موسوم به "تاناكورا" مراجعه و خريد كنند كه اين موضوع تهديدي جدي بر سلامت جامعه و مصرف‌كنندگان اين نوع لباس‌ها است. از اينرو ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي پيشگيري از به خطر افتادن سلامت مردم، به اين موضوع رسيدگي و اطلاع رساني كنند. مجيد فكري ـ تهران 
صداي شما
* كهرام از كرج: از مسئولان راهنمايي و رانندگي سئوال كنيد چرا بايد دوگانگي قانون بين دو استان باشد؟ در تهران جهت اسقاط خودرو نياز به عوارض و وكالت فروش نيست، اما در كرج بايد عوارض و وكالت فروش داشته باشيد كه اين عمل متضمن هزينه زيادي است. 
* خانم حامدپور از تهران: حدود 2 ماه پيش يك دستگاه تصفيه‌آب از شركت "نويدآوران برتر" به قيمت 250 هزار تومان با ضمانت وگارانتي 6 ماهه خريداري كردم. پس از چند روز استفاده دستگاه خراب شد و هرچه با تلفني كه براي خدمات داده بودند تماس گرفتيم كسي پاسخگو نبود تا اينكه به آدرس خود شركت مراجعه كرديم كه متأسفانه آدرس شركت هم جعلي بود! خواستم پيام من را در روزنامه چاپ كنيد تا مردم گول اين شركتها را نخورند. بگذريم كه نشتي دستگاه چه خسارتي به كابينت‌هاي آشپزخانه وارد كرد! 
* حقگو از تهران: گويا مسئولان روابط عمومي وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها نمي‌خواهند از خواب بيدار شوند تا حداقل به درخواست هزاران نفر كه از كم و كيف كار آنها سئوال مي‌كنند و در روزنامه‌ها پيام مي‌دهند، پاسخ دهند! راستي مگر حرف حساب مردم جواب دارد؟
* يك شهروند رباط كريمي: از ابتداي امسال متأسفانه دزدي، سرقت وزورگيري و شرارت در رباط‌كريم زياد شده است. از مسئولان قضايي و نيروي انتظامي تقاضاي رسيدگي داريم. 
* عباسي از انديشه: با توجه به تعداد كم بانكها و عابربانك در فازهاي 2 و 3 انديشه، به جاست مسئولان امر در اين باره چاره‌انديشي كنند.