گزیده گزارشات خبری – تصویری 9 تیر0 93

 شهرداري به جاي چمن، "ماري جوانا" كاشت!
جام جم آنلاين: باغبان‌هاي شهرداري براي زيبا سازي شهر در برابر مجتمع‌هاي مسكوني تخم چمن پاشيدند تا فضاي مقابل ساختمان‌ها و خيابان زيبا شود. اما،آنها يك اشتباه لپي مرتكب شدند زيرابه جاي پاشيدن تخم چمن، تخم ماري جوانا پاشيدند. به نقل از ون مينوت فرانس، شهردار شهر كراسنويارسك در شرق سيبري روسيه علاقه زيادي به فضاي سبز و زيباسازي شهر دارد. در اوايل بهار سال جاري، او به باغبان‌هاي شهرداري دستور داد تا در برابر مجتمع‌هاي مسكوني شهر تخم چمن بپاشند تا فضاي سبز چشم نوازي در برابر ساكنان ايجاد شود. باغبان‌هاي شهرداري هنگام اجراي دستور شهردار دقت نكرده و به جاي تخم چمن، تخم ماري جوانا را مورد استفاده قرار دادند. چند هفته بعد، به جاي چمن‌هاي كوتاه و يك دست مزرعه‌هاي وسيعي از ماري جوانا در مقابل مجتمع‌هاي مسكوني به وجود آمدند. برخي از ساكنان مانند كشاورزان به كار برداشت محصول مشغول شده و برخي ديگر از اين مزارع قبل از اينكه از بين بروند، عكس گرفتند. 


گزیده  گزارشات  خبری – تصویری 9 تیر0 93

كيسه هواي دوچرخه هم رسيد!
تاكنون كلاه‌هاي محافظ بسياري براي نجات جان دوچرخه سواران ساخته شده اما هيچ كدام از آنها به دلايل زيادي موفق نبوده‌اند اما اكنون مخترعان سوئدي كلاهي طراحي كرده‌اند كه ديگر گرم نيست، وزن زيادي ندارد و در مواقع خطر به خوبي ناحيه سر و گردن دوچرخه‌سواران را حفظ مي‌كند. به گزارش مهر، دوچرخه سواران و موتورسواران معمولا به دلايلي مانند گرم بودن بيش از حد فضاي داخلي كلاه كاسكت، سنگيني آن بر روي سر يا عدم زيبايي از استفاده مكرر كلاه كاسكت اجتناب مي‌كنند در صورتي كه اين كلاه مي‌تواند تضميني براي نجات جان دوچرخه سواران باشد. از سوي ديگر، با وجود اينكه موتورسواران از كلاه ايمني استفاده مي‌كنند اما در اثر حوادث مختلف از ناحيه گردن دچار مشكل مي‌شوند. اكنون مخترعان سوئدي كلاهي طراحي كرده‌اند كه داراي مزيت‌هاي بسياري است. اين كلاه جديد ديگر گرم نيست، وزن زيادي ندارد و ناحيه سر و گردن دوچرخه‌سواران را از هرگونه خطري حفظ مي‌كند. مخترعان در بررسي‌هاي جديد خود دريافتند كه جنس كلاه كاسكت‌هاي سنتي مي‌تواند يكي از عواملي تشديد‌كننده مرگ و مير باشد اما اين كلاه، يك كيسه هواي پوشيدني است كه دور گردن پيچيده مي‌شود و در زمان حادثه جادوي آن آغاز مي‌شود. 

كار خطرناك اين زن بعد از ترك شغلش!

فارس - ببر بزرگترين جانور از گروه گربه‌سانان است كه داراي خط‌‌هاي عمودي روي بدن است. وزن ببرهاي نر حدوداً از 200 تا 300 كيلوگرم و وزن ببرهاي ماده از 120 تا 180 كيلوگرم است؛ ميانگين قد نرها 3.6 تا 3.3 متر و ماده‌ها 2.3 تا 2.75 متر است. اين حيوان يك نماد واقعي از درنده‌خويي، قدرت و شجاعت است. "جانيس هالي" 57 ساله اهل فلوريدا دو ببر را در حياط خانه خود نگهداري مي‌كند؛ وي با اين دو ببر مانند بچه گربه رفتار مي‌كند و آنها را سه بار در هفته غذا مي‌دهد. در واقع همه چيز از سال 1995 ميلادي آغاز شد، هنگامي كه هالي تصميم گرفت كار اداري را ترك كند و با مشاوره شوهرش، شروع به كار با حيوانات عجيب و غريب كرد. هالي مي‌گويد: آدم‌ها مي‌گويند نگه داشتن اين حيوان بي‌رحمانه است و نبايد در اسارت باشند. 
متفاوت‌ترين آبشار دنيا در استراليا
تاپ ناپ: Uluru كه به نام "آيرز راك" هم شناخته شده است آبشاري بسيار زيبا در استراليا است. اين آبشار در ميان صخره‌هاي سيماني كه تا 348 متر ارتفاع دارند در جريان است.  در اين منطقه در مركز استراليا بارش باران بسيار كم و سالانه حدود 300 ميليمتر است ولي در اواسط ماه‌هاي آذر و فروردين بارش‌هاي سنگيني در اين منطقه روي ميدهد كه باعث تشكيل اين آبشار شده و منظره‌اي بسيار زيبا را پديد مي‌آورد. تخمين زده شده كه تنها 1? از بازديد كنندگان Uluru شانس ديدن اين آبشار را دارند. 

 
  آتشفشان گلبرگ
سوني در كليپ تبليغاتي سري جديد تلويزيون‌هاي 8 ميليون پيكسلي خود ايده خارق العاده‌اي را به كار گرفته است. ساكنين روستايي در كاستاريكا و تيم تبليغاتي سوني با تلاشي شبانه روزي در عرض 2 هفته 8 ميليون گلبرگ طبيعي جمع آوري و آماده كردند كه وزن آنها به 3.5 تن رسيد. يك شركت فعال در حوزه جلوه‌هاي ويژه بريتانيايي با استفاده از چندين ماشين بادي گليرگ‌هاي جمع آوري شده را در آسمان روستا پخش كرد تا مناظر بديع زير به تصوير كشيده شود


زيبايي هولناك امواج غول پيكر!