گزیده خبرهای چگونگی امنیت اجتماعی؟

گزیده خبرهای  چگونگی امنیت اجتماعی؟ 5 تیر- 93
درمدت 35 سال گذشته چه جامعه اخلاقی ومعنوی وامنی د  رژیم وارونه گوی دین فروش  و عوامفریب ولایت فقیه نامشروع مدعی امن ترین کشور جهان ساخته شده است  که روزانه اینگونه گزارشات خبری ضمیمه شده بازتاب داده می شود ؟
زنی که با همدستی دو مرد شوهرش را به قتل رسانده بود در بازداشت به سر می‌برد و پرونده متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی است. ماموران پلیس استان گیلان چندی قبل جنازه مردی جوان را در منطقه‌ای جنگلی پیدا کردند. این مرد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. او لباس خانه به تن داشت و از طرفی خون زیادی در محل رهاشدن جنازه دیده نمی‌شد؛ این دوسرنخ کارآگاهان را مطمئن کرد جنایت در محلی دیگر اتفاق افتاده و سپس قاتل یا قاتلان جسد را به جنگل منتقل کرده‌اند. جنازه در حالی به پزشکی‌قانونی منتقل شد که هویت قربانی مشخص نبود.کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به بررسی پرونده افراد مفقودشده پرداختند و فهمیدند جوانی 27ساله به‌نام احمد که بسیار شبیه به مقتول است از چندروز قبل ناپدید شده و همسرش این موضوع را به پلیس خبر داده است. پزشکی قانونی بعد از انجام بررسی‌های اولیه اعلام کرد مقتول حداقل دو روز قبل از کشف جسد به قتل رسیده بود. این نظریه با زمان مفقودشدن احمد همخوانی داشت به همین دلیل ماموران سراغ همسر وی رفتند. زن جوان که نرگس نام دارد در بازجویی‌ها از نحوه قتل شوهرش ابراز بی‌اطلاعی کرد اما کارآگاهان با توجه به اینکه مقتول لباس خانه به تن داشت به این زن ظنین شدند و به تحقیق درباره او پرداختندآنها فهمیدند نرگس با مردی به نام ایوب رابطه دارد.  افشای این موضوع سبب شد تا کارآگاهان ایوب و نرگس را بازداشت کنند. مرد جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اسرار جنایت را برملا کرد. او گفت: «مدتی قبل به‌طور اتفاقی با نرگس آشنا شدم و سر صحبت باز شد. نرگس به من گفت با شوهرش به‌شدت اختلاف دارد و نمی‌تواند با او زندگی کند. رابطه ما ادامه پیدا کرد و نرگس همیشه برایم درددل می‌کرد ما به هم علاقه‌مند شدیم و تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم اما نرگس می‌گفت مطمئن است احمد به طلاق رضایت نمی‌دهد. در نهایت قرار شد او را به قتل برسانیممتهم ادامه داد: «نرگس مقداری دارو تهیه و غذای شوهرش را مسموم کرد. احمد بعد از خوردن آن بدحال شد و به درمانگاه رفت اما مرخص‌اش کردند. در این فاصله من و یکی از دوستانم که از قبل با او هماهنگ کرده بودم به خانه نرگس رفتیم و در جایی پنهان شدیم. احمد که به شدت بدحال بود بعد از بازگشت به خانه، خوابید. پس از آن نرگس چاقویی برداشت و با آن دو ضربه به شوهرش زد اما احمد هنوز زنده بود. او با همسرش درگیر شد. وقتی دیدیم برنامه به هم ریخته من و دوستم نیز وارد عمل شدیم و احمد را کشتیمایوب در ادامه اعترافاتش توضیح داد: «من، نرگس و دوستم تا صبح کنار جسد ماندیم. بعد وقتی هوا روشن شد جنازه را در ماشینم گذاشتم و آن را به منطقه‌ای جنگلی بردیم. خیال می‌کردیم اگر جسد را آنجا رها کنیم هیچ وقت شناسایی نمی‌شود و پلیس به ما شک نمی‌کند.» نرگس نیز در بازجویی‌ها گفته‌های همدستش را تایید کرد و گفت: «برای اینکه پلیس به من شک نکند به کلانتری رفتم و گزارش دادم احمد از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.» ماموران در ادامه سومین متهم این پرونده را نیز بازداشت کردند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.
زنی که متهم است شوهرش را با ضربه چاقو به قتل رسانده در بازداشت به سر می‌برد و پرونده او در حال رسیدگی است.  این پرونده از 22خرداد با اعلام خبر مرگ مردی 36ساله به نام گودرز در یکی از بیمارستان‌های مشهد به جریان افتاد. ماموران وقتی به بیمارستان رسیدند فهمیدند گودرز بر اثر واردشدن ضربه چاقو و خونریزی شدید جان باخته است. همسر این مرد که در بیمارستان حضور داشت در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و بازداشت شدمتهم که فریبا نام دارد چند روز قبل تحت‌ بازجویی قرار گرفت او با وجود اینکه قبول کرد ضربه مرگبار را به گودرز وارد کرده است گفت به هیچ‌وجه قصد نداشت شوهرش را بکشد. این زن گفت: «من گودرز را دوست داشتم البته او خیلی اذیتم می‌کرد حتی دو سال قبل مرا با چاقو زد و مجروح شدم. او مردی بداخلاق بود که مرتب کتکم می‌زد و حتی یک بار خودش را هم با چاقو زده بود با این وجود چون به گودرز علاقه داشتم همچنان با او زندگی می‌کردم.» متهم به قتل ادامه داد: «چند سال قبل در جریان سانحه رانندگی زخمی شدم وقتی دیه را گرفتم خودرویی خریدم و با آن کار می‌کردم اما وقتی گودرز تصمیم گرفت انبار ضایعات راه بیندازد ماشینم را به خاطر او فروختم و پولش را به وی دادم. با وجود همه کارهایی که برای شوهرم انجام دادم او با زنی دیگر ازدواج کرد و صاحب فرزند شد البته در نهایت آن زن را طلاق داد. روز حادثه آن زن به خانه ما آمد. من به گودرز اعتراض کردم و او در جواب گفت مرا کتک می‌زند و در لانه سگ زندانی می‌کند. این طور بود که مشاجره میان ما بالا گرفت. من آن موقع چاقویی در دست داشتم و می‌خواستم با آن هندوانه ببرم وقتی شوهرم سمتم آمد باد مقنعه‌ام را بالا برد و صورتم را پوشاند طوری که من نفهمیدم چاقو چطور به گودرز خورد اما وقتی مقنعه را کنار زدم دیدم شوهرم خون‌آلود است با داد و فریاد کمک خواستم و با اورژانس تماس گرفتم اما قبل از رسیدن آمبولانس شوهرم را با کمک یکی از دوستانش سوار ماشین کردیم تا او را به بیمارستان برسانیم. وسط راه آمبولانس را دیدیم و کمک خواستیم بالاخره گودرز به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان نتوانستند نجاتش بدهند.» فریبا در ادامه گفت: «من به هیچ‌وجه قصد نداشتم شوهرم را بکشم و در آن لحظه فقط برای ترساندن او چاقو را بالا بردم و اصلا نفهمیدم ضربه‌‌ای وارد شده است.» بنابر این گزارش تحقیقات از فریبا همچنان ادامه دارد .
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان گفت: چهار نفر بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با هفت عابر پیاده که در حال گذر از عرض خیابان بودند، جان باختند و سه نفر دیگر زخمی شدند.سرهنگ ˈیوسف نجفیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه صبح امروز در شهر کرمان روی داد و تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.وی گفت: این حادثه حد فاصل سه راهی جوپاری به سمت بازرگانی (پل ایثار) روی داده است.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان تصریح کرد: تخطی از سرعت مطمئنه و توجه نکردن به جلو از مهم ترین علل وقوع این حادثه ناگوار است.براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390، جمعیت شهر کرمان 534هزارو 441نفر اعلام شده است
صبح روز گذشته ماموران کلانتري خواجه ربيع مشهد در تماس با قاضي ويژه قتل عمد، از وقوع جنايتي هولناک در منطقه «مهرمادر» مشهد خبر دادند و بدين ترتيب با حضور قاضي موحدي راد در منزل مسکوني محل جنايت بررسي ها در اين باره آغاز شد. جسد مربوط به دختري حدود ۱۹ساله بود که اوايل بامداد با ضربه تبر کشته شده بود.به گزارش خراسان مادر اين دختر به مقام قضايي گفت: مدتي قبل مرد معتادي که حدود ۳۳سال دارد مرا به عقد موقت خود درآورد اما او هميشه حقوق ماهيانه اي را که پس از مرگ همسرم دريافت مي کردم براي تامين هزينه هاي اعتيادش از من طلب مي کرد.اين زن ۴۸ساله مدعي شد: ساعت حدود ۲ بامداد بود که او از روي در وارد منزلم شد من و دخترم خواب بوديم که هراسان از خواب پريديم و او درحالي که ضرباتي به سروصورتم مي زد مرا به داخل اتاق کشيد در همين حال دخترم بين ما قرار گرفت تا او مرا کتک نزند که ناگهان همسرم تبر را برداشت و با آن ضربه اي به سر دخترم زد که او در دم جان سپرد.اين زن در ادامه اظهاراتش گفت: شب قبل از اين حادثه نيز او با آب جوش صورتم را سوزانده بود تا پول هايم را بگيرد او پس از ارتکاب جنايت با برداشتن پول ها و مدارک من متواري شد.این گزارش حاکي است: به دستور قاضي موحدي راد، تحقيقات پليس براي دستگيري ضارب فراري آغاز شد و جسد دختر جوان نيز براي تعيين علت مرگ به پزشکي قانوني انتقال يافت.