گزیده خبر های 1 دی -91



بازتاب تصاویر 3 پاسدار کشته شده که در اراک  تشییع  شدند  گفته شده در مین خوزستان کشته شدند ولی مردم این شهر می گویند در سوریه کشته شده اند وبه خانواده شان گفتند که بگویید اینان در خوزستان روی مین رفته وکشته شدند .اکنون چون با حروف اول خبر از کودک کشته شدن  یک کودک  در انفجار مشکوک در خوزستان  گزارش شده است .بعید نیست  اینگونه خبر رسانی  مرتبط به سفید سازی پاسداران کشته شده در سوریه باشد که ادعا می شود روی مین در خوزستان رفته اند.
انفجار یك شی مشكوك در اندیمشك (خوزستان) به مرگ یك كودك یازده ساله منجر شد.به گزارش ایرنا، در این حادثه كه در مسیر جاده سد كرخه در 11 كیلومتری اندیمشك رخ داد ، "محمد - ح" بر اثر شدت انفجار جان خود را از دست داد.منابع محلی این حادثه را ناشی از انفجار نارنجك برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی عنوان كردند.این انفجار كه زمان و چگونگی وقوع آن دقیقا اعلام نشده در یك مزرعه كشاورزی در مسیر جاده سد كرخه اتفاق افتاده است.
عربستان،  بر اقدامات گروه‌هاي مسلح سوري عليه دولت نظارت مي‌كند
خبر سازی ناشی از وحشت حاکمان ایران از بحرانی شدن  اوضاع هم پیمان سوریه  و مستقر شدن ارتش آزاد سوریه در لبنان ومانع شدن از  اعزام اعضای حزب الله لبنان به سوریه که موازی  نگرانی شدید از چرخش شرایط اوضاع سوریه ولبنان به نفع  عربستان  شده است . زیر که حاکمان ایران مخالف شدید سیاست عربستان در عراق وسوریه ولبنان می باشند .
* رسانه‌هاي لبناني از تأسيس پايگاه‌هاي ارتش باصطلاح آزاد سوريه در لبنان خبر مي‌دهند. در همين حال، به موجب يك سند محرمانه وزارت كشور عربستان، اين كشور بر اقدامات گروه‌هاي مسلح سوري عليه دولت نظارت مي‌كند. به موجب اين سند، فردي به نام "خالد المطيري" نماينده عربستان در امر نظارت و انتقال سلاح و هزينه‌هاي مالي براي گروه‌هاي مسلح در داخل سوريه است. * مجله آلماني اشپيگل نوشت: علت به دنيا آمدن نوزادان ناقص الخلقه در عراق، استفاده ارتش آمريكا از اورانيوم در جنگ اخير عراق است. اين مجله همچنين شايع شدن بيماري سرطان در عراق را ناشي از همين جنگ و استفاده از اورانيوم مي‌داند. قبلاً نيز بارها گزارش‌هائي در اين زمينه منتشر شده بود.
هند به بهانه تحريم‌ خواستار خريد نفت ارزان از ايران شد
اثبات سیاست چوب حراج بر منابع وذخایر کشور زدن  به جایی رسیده است که اکنون ادامه ی این سیاست در دفاع از اهداف نظامی هسته ای ودور زدن تحریم هیچ راهی جز خیانت وتارج ووطن فروشی نیست
رويترز اعلام كرد مقامات نفتي هند با ادعاي افزايش هزينه‌هاي واردات نفت از ايران به دليل تحريم‌ها، خواستار كاهش قيمت نفت صادراتي ايران به اين كشور شده‌اند. به گزارش تسنيم، رويترز به نقل از منابع آگاه اعلام كرد: هند قصد دارد در سال آينده ميلادي واردات نفت از ايران را 10 تا 15 درصد كاهش دهد.يك مقام دولتي هند كه نامش ذكر نشد در اين باره گفت: "سال آينده واردات نفت ما از ايران 10 تا 15 درصد كاهش مي‌يابد و اگر ايران قيمت نفت خود را كاهش ندهد كاهش واردات از اين كشور اساسي خواهد بود. پالايشگاه‌هاي هندي براي تامين اعتبارات لازم واقعا با مشكل مواجه‌اند". مسوولان پالايشگاه‌هاي دولتي هند گفتند هنوز دستوري از دولت براي كاهش واردات نفت از ايران در سال مالي آينده دريافت نكرده‌اند اما در هر حال اين پالايشگاه‌ها به دليل هزينه‌هاي بالاي واردات نفت از ايران خريد نفت اين كشور را كاهش مي‌دهند. سال مالي جديد هند سه ماه ديگر آغاز مي‌شود.
زنان روس در بوشهر حق حجاب می‌گیرند
این مهم نیست که روس ها رشوه حق حجاب در نیروگاه اتمی بوشر می گیرند که آن سوی معادله مبارزه با بی حجابی است که منتهی به رشد پدیده تن فروشی شده است . بلکه سئوال این  است که چه موضوعی است که به روس ها مرتبط شود واینان باج های بس کلان نگرفته باشند و همچنان در خواست بیشتر نکنند؟.
مهدی موسوی نژاد٬ نماینده دشتستان در مجلس اعلام کرد زنان روس شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر «حق حجاب» می‌گیرند٬ اما حجاب خود را رعایت نمی‌کنند.به گزارش دیگربان، آقای موسوی‌نژاد این مطلب را در گفتگو با سایت «سپاس» بیان کرده و افزوده به طور دقیق نمی‌داند میزان دریافتی این زنان برای استفاده از پوشش اسلامی ماهانه چقدر است.وی با ابراز ناخرسندی از رعایت نکردن حجاب اسلامی از سوی زنان شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر٬ خواستار رفع سریع این «مشکل» شده و گفته که روس‌ها باید با قوانین و فرهنگ اسلامی احترام بگذاررند.این نماینده مجلس در عین حال خبر داده که کارمندان روس شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر در یک کمپ اختصاصی زندگی می‌کنند.این برای نخستین‌بار است که اعلام می‌شود جمهوری اسلامی به خاطر «پوشش اسلامی» کارکنان خارجی زن در ایران به آن‌ها «حق حجاب» پرداخت می‌کند
روزنامه خراسان: چرا فیسبوک را رفع فیلتر نمی کنید؟
چگونه از یک سو سرکوب وسانسور هرروز شدید تر می شود وروزنامه ها توقیف و وبلاگ نویس و روز نامه نگار دستگیر می شوند ودستگاه شنود فعال تر می شود و شبکه اینترنت فیلتر  می گردد .ولی خبر از پیوستن  رهبر ولی به فیس بوک داده شده است؟!نکند برنامه ریزان جلوی آینه ایستاده و همگان را همچون خودشان می دانند؟ مسخره اینکه روزنامه خراسان در دفاع از این خبر مدعی شده است که چرا فیس بوک را رفع فیلتر نمی کنید؟
روزنامه خراسان:  خبر راه اندازی صفحه فیس بوک توسط دفتر تنظیم و نشر آثار خامنه ای  یک توپ خبری بود که در فضای مجازی لحظه به لحظه پرواکنش تر می شد به گونه ای که حتی بی بی سی نیز در گزارش شب گذشته خود نتوانست از آن بگذرد و درحالی که سعی می کرد تناقض های آن با سیاست فیلتر کردن فیس بوک را بزرگ کندمجبور شد بر حجم بالای «لایک» گذاشتن و مخصوصا انتشار آزادانه نظرات منتقدان در کنار موافقان اذعان کند.*البته روشن است که برخی دستگاه ها و افرادی از این اتفاق کمی شوکه شده باشند و در همین راستا شاید کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که با توجه به استفتایی که مدت ها پیش از ایشان شده بود ظاهرا تحلیل رهبر انقلاب از فیس بوک دقیق تر و کارشناسی تر از مسئولین امر است. در این استفتا که در آن به صورتی صریح سوال شده بود ورود به فیس بوک با توجه به فیلتر بودنش چه حکمی دارد پاسخ داده شده بود: « به طور کلی اگر مستلزم مفسده بود و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود جایز نیست و الا مانعی ندارد.» از این فتوا روشن می شود که ماهیت این ابزار محل اشکال نیست چرا که فیس بوک در ماهیت خود بستری است که از آن هم می توان استفاده های نادرست سیاسی، اخلاقی و...کرد و هم می توان به عنوان ابزاری ارتباطی برای اهداف درست مورد استفاده قرار داد.*ممکن است برخی به فیلتر کردن فیس بوک به دلیل مسائل امنیتی و سیاسی اعتقاد داشته باشند البته من در شرایط خاص سیاسی معتقد به فیلتر کردن کوتاه مدت نه تنها فیس بوک که تمام سایت های مشابه هستم مانند وقایع انتخابات 88 که از این بسترعلیه امنیت ملی سوءاستفاده می شد اما زمانی که شرایط خاص امنیتی یا سیاسی حاکم نیست متوجه نمی شوم چرا باید این فیلترینگ برای فیس بوک ادامه پیدا کند.*از همه اینها مهمتر هنوز تفاوت بین فیس بوک و دیگر سایت هایی با ماهیت شبکه اجتماعی مجازی مانند گوگل پلاس را متوجه نمی شوم که یکی فیلتر است و ورود به دیگری آزاد است.*خلاصه آنکه راه افتادن صفحه فیس بوک توسط دفتر نشر رهبری را نه تنها اقدامی هوشمندانه می دانم بلکه آن را بهانه قرار می دهم تا از مسئولان بخواهم سیاست های فیلترینگ خود را البته با تاکید بر فیلتر کردن کامل و دائم تمام سایت های غیراخلاقی دوباره مورد بازبینی جدی قرار دهند.