گزیده خبرهای 16 آذر -91 . قسمت -2



گزیده خبرهای 16 آذر -91 . قسمت -2
حق مأموریت یک روز مقامات، معادل حقوق یک ماه یک کارگر است!
وقتی گفته می شود این رژیم ضد بشری عوامفریب ودین فروش و شیاد ووارونه گوی و اصلاح ناپذیر می باشد بهمین دلیل است که جنگ ویرانگر خانمان سوز موهبت الهی می شود و وعده ی حکومت از آن مستضعفان وپا برهنگان که حق مأموریت ونه حقوق یک روز مقامات معادل یک ماه حقوق یک کارگر محروم یا 30 برابر است . تازه رهبر مدعیست دولت عدالت محور است.
تابناک : روز گذشته مجلس شورای اسلامی با حذف حق مأموریت مقامات در سفرهای خارجی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مخالفت کرد.به گزارش «تابناک»، بنا بر این طرح بنا بود، مقاماتی که از ایران به مأموریت‌های خارج از کشور می‌روند، دولت تنها هزینه رفت‌و‌آمد، اقامت، خوراک و... را بپردازد و از پرداخت حق مأموریتی فرا‌تر از این به آنان خودداری کنند.بر پایه این گزارش، هم‌اکنون نمایندگان مجلس برای هر روز مأموریت ۱۳۰ دلار حق مأموریت دریافت می‌کنند. بنا بر شنیده‌ها ظاهرا مدیران ادارات نیز برای هر روز مأموریت در سال‌های گذشته، ۶۵ دلار دریافت می‌کردند. ظاهرا این حق مأموریت میان مجلس و دولت یکسان است و تغییری در سال‌های گذشته در آن صورت نگرفته است؛ بنابراین، با احتساب نرخ دلار به ۲۵۰۰ تومان نیز مقامات نزدیک روزانه ۳۲۵ هزار تومان و مدیران روزانه ۱۶۲هزار و ۵۰۰ تومان حق مأموریت دریافت می‌کنند. تقریبا حق مأموریت روزانه هر یک از مقامات معادل حقوق یک ماه یک کارگر و حق مأموریت دو روز یک مدیر برابر با حقوق ماهانه یک کارگر است؟مأموریت یک امتیاز است!در ادارات دولتی و حکومتی در ایران، رفتن به مأموریت یک امتیاز تلقی می‌شود و نه یک وظیفه دشوار که حق مأموریت به آن تعلق گیرد. حتی مقاماتی چون نمایندگان مجلس که رکن نظارتی این کشور هستند، بیشتر از اینکه دولت آنان را در سفرهای خارجی با خود همراه نمی‌کنند گله می‌کنند و در بسیاری از ادارات دیگر مأموریت رفتن بر اساس روابط تعیین می‌شود. پس تردیدی نیست که در ایران مأموریت رفتن یک امتیاز و یک پاداش تلقی می‌شود و به همین خاطر است که رقابت‌های شدیدی در این حوزه به وجود می‌آید. البته این در سطح کارمندان است. در سطح مدیران و مقامات چگونه است؟مأموریت رفتن ضرورت دارد؟روزی از زبان یکی از سفرای ایران در یکی از کشورهای اروپایی شنیدم که می‌گفت هر چند وقت یک بار، نه تنها مقامات کشوری که مقامات استانی هم توشه سفر می‌بندند و به یک باره خود را رهسپار مأموریت می‌کنند؛ مأموریتی که نام بازدید از یک کشور را برای خود دارد و همه هزینه‌های خود را به سفارت تحمیل کرده و حق مأموریت هم می‌گیرند. این مأموریت‌ها چه ضرورتی دارد؟ آیا بهتر نیست به جای مأموری که در مأموریتی زحمت می‌کشد، شمار مأموریت‌ها به حداقل برسد؟ مأموریت‌هایی مجوز داده شود که نتیجه‌ای عاید کشور می‌کند؟ تعداد مأموران بازنگری شود؟
سومین تجمع کارگران قند اهواز
وقتی ضریب رشد واردات اقتصاد دلالی  آنگونه شده است که واردات شکر موجب ورشکسیگی صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان شده است . مشخص است که ترکش دامنه آن به واکنش  تجمع اعتراضی کارگران قندو تصفیه شکر اهواز مقابل استانداری منجر می شود.
کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز برای سومین روز متوالی در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.به گزارش ایلنا، این کارگران که در دو روز گذشته نیز در اعتراض به تعویق حقوق ۲۲ ماه گذشته خود و همچنین محرومیت از خدمات رایگان درمانی تجمع کرده بودند، دیروز صبح به همراه خانواده‌هایشان به مقابل استانداری خوزستان آمدند.یکی از کارگران قند اهواز درباره علت همراهی خانواده‌های کارگری گفت: معمولا بعد از این تجمع‌ها، وقتی به خانه می‌رسیم خانواده منتظر شنیدن اخبار خوب درباره رفع مشکلات و تاریخ پرداخت حقوق هستند اما از آنجا که مسئولان هیچ‌وقت جواب مشخصی به ما نمی‌دهند ما هم جوابی برای خانواده‌هایمان نداریم و شرمنده‌شان می‌شویم. امروز آن‌ها را به همراه آوردیم تا خود شاهد باشند.
تغيير قريب الوقوع استانداران استان‌هاي ساحلي خزر
مشخص است وقتی بازار مکاره با تبانی بیت رهبری و دستگاه فاسد قضاییه  با اصلاح قانون اساسی توطئه علیه دولت و ریاست جمهور می کنند . دولت و رئیس جمهور هم مجبور است برای خنثی کردن توطئه های شان دست به تغییر وتحول استان های ساحلی دریا خزر بزند .
منابع خبري از تغيير قريب الوقوع استانداران استان‌هاي ساحلي خزر خبر مي‌دهند. به گزارش تابناك، خبرهاي رسيده حاكي از اين است كه جواد قناعت استاندار گلستان، علي اكبر طاهايي استاندار مازندران و كيهان هاشم نيا استاندار گيلان در دور جديد تغييرات دولت، احتمال جابجايي دارند. گيلان يكي از پرتغييرترين استانداري‌هاي كشور به شمار مي‌رود و در دولت‌هاي نهم و دهم شاهد 5 تغيير بوده است
مخالفت عراق با فرود هواپيماي وزير انرژي تركيه در اربيل
این اقدام تلافی جویانه سفارش شده از سوی حاکمان ایران است . زیرا که هم مرتبط به نقش ترکیه  در حمایت از مخالفان  سوریه دارد . هم ربط به پناه دادن طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق در ترکیه است .هم رابطه نزدیک اقلیم کردستان با ترکیه است. به ویژه اینکه رابطه بارزانی و طالبانی با مزدور دست نشانده نوری مالکی سخت تیره شده است .
هواپيماي حامل وزير انرژي تركيه به دليل صادر نشدن مجوز فرود، نتوانست در فرودگاه شهر اربيل عراق به زمين بنشيند. به گزارش مهر به نقل از روزنامه تودي زمان، در اقدامي كه مي‌تواند سبب افزايش تنشها ميان تركيه و عراق شود، هواپيماي حامل"تانر ايلديز" مجوز فرود در فرودگاه شهر اربيل را دريافت نكرد. ايلديز قرار بود با"نيجروان بارزاني" نخست‌وزير اقليم كردستان، ديدار و رايزني كند. در پي اين اقدام، هواپيماي حامل وزير انرژي تركيه مجبور به فرود در استان"كايسري" اين كشور شد
مهدی کوچک‌زاده : هیات رئیسه مجلس مثل پادشاهان قاجار عمل می‌کند
دیگه باید منتظر چه بود که رئیس جمهور  و  یک عضو بازار مکاره  اعتراف کرده اند که بازار مکاره همچون استبداد عصر پادشان قاجار اداره می باشد .چون بازار مکاره زیرکنترل رهبری ولی فقیه است .بنا براین وی باید مظفرالدین یا ناصرالدین قاجار باشد چون هر 3تایی پسوند دین ابزار قدرت و ثروت وسرکوب وسانسور داشته اند و دارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کار هیات رییسه مجلس همچون کار پادشاهان قجر است چرا که می‌خواهد با توجه نکردن به اخطار‌ها و تذکرات دهان نمایندگان رادر رابطه با انتقادات ببندند.به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی کوچک‌زاده (از نمایندگان حامی دولت) در تذکری در جلسه چهل و ششم صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رییسه گفت: پادشاهان قاجار یک ویژگی داشتند و آن هم این بود که همواره به دنبال این بودند تا دهان نمایندگان مجلس را برای نقد و انتقاد ببندند که باهنر در پاسخ به صحبت کوچک‌زاده گفت: امیدوارم که صحبت شما توهین تلقی نشود.