گزیده خبرهای 18 آذر ماه سال 1391


گزیده خبرهای 18 آذر ماه سال 1391

بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد . اکنون گفته می شود صادرات زیر 800 هزار بشگه در روز است . از سوی دیگر هرروز خبر های بیشتری از کاهش خرید نفت مشتریان مخابره می شود .همچنین تحریم ها موجب شده ارز نفت فروخته شده به حساب بانک یا خزانه واریزز نشود . حال باید از طریق معجزه بتوان یک میلیون نفت صادر نمود .
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: قرار است بودجه سال آينده براساس صادرات يك ميليون بشكه نفت در روز بسته شود و پيش بيني مي شود وابستگي بودجه به نفت تا پايان برنامه پنجم توسعه به صفر برسد.حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم عصر پنج شنبه در همايش «اقتصاد مقاومتي، آسيب ها و راهكارها، در محل دانشگاه آزاد اسلامي كرمانشاه به حركت در مسير اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و گفت: مديريت واردات، كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي و در مقابل افزايش صادرات غيرنفتي از جمله اقداماتي است كه بايد در شرايط اقتصاد مقاومتي انجام داد.وي با يادآوري اينكه هدف از تحريم ها، منزوي كردن ايران همسو با تلاش براي انصراف ساير كشورها از برقراري روابط با جمهوري اسلامي است، گفت: بايد با توسعه و گسترش روابط بويژه روابط اقتصادي با ساير كشورها، نشان دهيم كه اقتصاد مقاومتي به معناي انزوا و انفعال نيست.رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس به تلاش مجلس براي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: مجلس در تلاش است تا رو ش هاي برگزاري انتخابات را ارتقا و بهبود بخشد.مصباحي مقدم به شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نيز اشاره كرد و گفت: بايد كاري كنيم تا مانع ثبت نام افرادي شويم كه فاقد صلاحيت حداقلي براي احراز شرايط كانديداتوري هستند زيرا اين مسئله سبب افزايش هزينه هاي شوراي نگهبان شده است.نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها نيز اظهار داشت: تصميم گيري در اين زمينه به سال آينده و بعد از انتخابات رياست جمهوري موكول شده است.
گزارش شده است که محمد رضا باهنر فاش ساخته است که مخالفت هایی که حداد عادل از پاسدار علی لاریجانی محور سئوال کردن از رئیس جمهور و اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری می کند ناشی از شکست وی در رقابت ریاست بازار مکاره می باشد.
دانشجويان دانشگاه هاي همدان در اعتراض به اصلاحيه قانون انتخابات در برابر دفتر نماينده اين شهر و رئيس كميسيون شوراها تجمع كردند.به گزارش خبرگزاري فارس، جمعي از دانشجويان شهر همدان، صبح روز پنجشنبه در اعتراض به طرح قانون انتخابات كشور، مقابل دفتر امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون شوراها تجمع كردند.اين دانشجويان با در دست داشتن نوشته هايي؛ مضمون «پيام ما را به مجلس برسان»، اعتراض خود را نسبت به نادرستي بعضي از بندهاي اصلاحيه قانون انتخابات از جمله ماده 35 اين قانون اعلام كردند.در اين تجمع چند تن از دانشجويان طي سخناني بر غير قانوني بودن بندهايي از اين طرح انتقاد كردند و خواستار اصلاح آن شدند.يكي از دانشجويان با تشريح ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات و مغايرت آن با قانون اساسي تاكيد كرد كه تصويب اين قانون به منزله تعيين تكليف براي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.يكي ديگر از دانشجويان هنگام سخنراني خود با بررسي طرح، آن را زمينه ساز لابي گري و وابستگي كانديداها به كانون هاي قدرت و ثروت دانست.معترضان با قرائت بيانيه اي به تجمع خود پايان دادند.
در کدامین بخش یا نهاد رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی از صدر تا ذیل آلوده به فساد اختلاف و رقابت ناشی از جنگ قدرت و ثروت وجود ندارد؟
رشت- خبرنگار كيهان:پس از گذشت 9 ماه حكم شهردار رشت از وزارت كشور صادر شد.عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي رشت كه در جلسه شورا سخن مي گفت، ضمن انتقاد از تاخير در صدور حكم شهردار رشت از سوي وزارت كشور گفت: بايد از وزير كشور سؤال شود كه چرا اجراي حكم شهردار رشت را نزديك به يك سال به تاخير انداخته است.محمد محموديان با بيان اين كه در اين مدت شهردار با هزاران اما و اگر كار خود را انجام داده است، افزود: بلاتكليفي يك شهر ميليوني مانند رشت در اين زمان طولاني به صلاح نبوده است.
حاکمان ایران تلاش می کنند از طریق مهره های نفوذی درون پارلمان عراق طرحی تصویب شود که روادید یا گذرنامه سفر به عراق لغو شود تا بدون درد سر گله های تروریست وخرابکار از ایران به عراق اعزام شوند . به ویژه در شرایط بحرانی وخطری  هم پیمان رئیس جمهور جنایتکار سوریه بشار اسد  به سوریه  منتقل شود تا شاید مانع از سقوط وی شود .
مشاور سياسي رئيس مجلس عراق گفت: بحث لغو رواديد با ايران به زودي در هيئت دولت عراق به بحث گذاشته خواهد شد و درباره آن تصميم گيري خواهند كرد.محسن حكيم، در گفت و گو با ايسنا درباره احتمال لغو رواديد ميان ايران و عراق با اشاره به سفر يك ميليون و دويست زائر در سال به عتبات عاليات و با بيان اين كه خيلي منطقي نيست كه سيستم ويزا ميان دو كشور را داشته باشيم، گفت: موضوع لغو رواديد در حال حاضر در دولت عراق در حال بررسي و بحث است.وي درباره موانع بر سر راه لغو رواديد ميان ايران و عراق به مسائل امنيتي اشاره كرد و گفت: سازمان ها و مسئولان ذيربط امنيتي عراق نسبت به اين موضوع ملاحظاتي دارند و معتقدند با توجه به شرايط ويژه عراق لغو رواديد را توصيه نمي كنند.حكيم با بيان اين كه تاكنون هيچ تروريست ايراني به عراق نيامده است، اظهار داشت: در هرحال اين بحث قرار است به زودي در هيئت دولت عراق به بحث گذاشته شود و درباره آن تصميم گيري كنند.وي ادامه داد: براساس توافق ميان ايران و عراق در روز، 10هزار ويزا مي تواند براي زائران ايراني صادر شود كه تاكنون بيش از 5هزار ويزا درخواست نشده است.حكيم درباره فعاليت فرودگاه نجف اظهار داشت: فرودگاه نجف فرودگاه كوچكي است كه با امكانات محدود مشغول به فعاليت است. در حال حاضر اين فرودگاه به يك شركت اروپايي داده شده است كه با مشاركت يك شركت عراقي اداره مي شود و قرار است در پنج سال، 150 ميليون دلار در آن سرمايه گذاري شود و براساس يكي از فرودگاه هاي اروپايي توسعه پيدا خواهد كرد.
تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری جبهه پایداری وابسته به آخوند مصباح یزدی تملق گوی رهبر شروع شده است .بعید نیست که پاسدار معروف به میلیاردی محمد صادق محصولی به لیست نامزدان ریاست جمهوری دوره ی یازدهم اضافه شود.
نشست اعضاي شوراي مركزي و كميته استان هاي جبهه پايداري با محوريت ترويج فضاي گفتماني و تقويت ساختارهاي تشكيلاتي برگزار شد.روح الله حسينيان عضو جبهه پايداري در اين همايش گفت: ما واقعا در يك جنگ سرد تمام عيار با غرب و در راس آن آمريكاي جنايتكار قرار گرفته ايم. يعني تمام مناسباتي كه پس از جنگ جهاني دوم تا فروپاشي شوروي پا برجا بود، امروز بين غرب و جمهوري اسلامي حاكم شده است كه مسئولين آمريكايي نيز كم و بيش بر حاكميت چنين مناسباتي اذعان مي كنند چنانچه خانم كلينتون گفت كه ايران بزرگترين مساله من بود و به شكل كابوسي براي ايالات متحده آمريكا پيش آمد.رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در ادامه گفت: براي آمريكايي ها بسيار سخت است؛ كشوري كه روزي نوكرشان در منطقه بوده و حافظ منافع آنان در خليج فارس بوده است و هر جا قصد سركوب مخالفيني داشتند، از ايران استفاده مي كردند را امروز به عنوان مانع و در مقابل خود ببينند.صادق محصولي عضو شوراي مركزي جبهه پايداري نيز در اين همايش گفت: شاهد مسائل جديدي در دولت دهم شديم مثل كوروش و مكتب ايراني و خانه نشيني و... و در آن موقع خيلي از آنهايي كه به اين دولت اميد داشتند دچار ابهام شدند، در اين زمان عزيزان جبهه پايداري احساس تكليف كردند و جبهه را تشكيل دادند. حرف اصلي جبهه پايداري هم اين بود كه اگر كسي پرچم انقلاب را بلند كرد و نتوانست ادامه بدهد، اين ضعف آن آدم است، نه ضعف آرمانها.به گزارش رجا، محصولي تاكيد كرد: جبهه پايداري براي پيروزي در انتخابات تشكيل نشده است، بلكه براي ترويج گفتمان و حاكميت گفتمان انقلاب و اداي تكليف و انجام وظيفه تشكيل شده است. ما متاسفانه شاهديم كه به خاطر تبليغات گسترده اي كه در دنيا و كشور انجام شده، توجه بيشتر به انجام تكاليف شخصي است نه اجتماعي. لذا دشمن ناراحت نمي شود كه ما هر روز نماز بخوانيم اما در انجام تكاليف اجتماعي مثل امر به معروف و نهي از منكر و تولي و تبري و تبعيت از ولايت دشمن بي تفاوت نمي نشيند.