گزیده خبر های 19 آذر -91. قسمت-2



گزیده خبر های 19 آذر -91. قسمت-2
خودروي مورد علاقه مفسدان اقتصادي 
بقول معروف پیل که پایش  نزده اند .خوب پول هنگفت باد آورده از طریق اختلاس های میلیاردی کسب کرده ا ند .چرا نباید از خود روهای گرانقیت خارجی استفاده نکنند؟ چون رژیم ضد مردمی وفاسد در همه سطوح  برایش مهم نیست که مردم محروم در چه شرایط طاقت فرسایی بسر می برند.
بعد از خبرساز شدن واردات ماشين‌هاي لوكس به كشور كه انتقادهاي بسياري را به همراه داشت، در دستگيري برخي مفسدان اقتصادي، وجود خودرو پورشه و برخي خودرهاي لوكس كمياب در پاركينگ‌هاي آنان يكي از نكات مشترك اين دستگيري‌ها بوده است.براساس گزارش مشرق گرايش روز افزون به تجمل گرايي معضلي است كه اين روزها زنگ اخطار را براي مسئولين به صدا درآورده و متاسفانه عدم توجه به كسب روزي حلال نيز مزيت بر علت شده تا برخي‌ها با استفاده از هر شيوه‌اي بدنبال انباشت ثروت باشند.در اين بين برخي‌ها بعد از كسب سودهاي سرشار نامتعارف كه زحمت زيادي هم براي آن نكشيده‌اند، با خريد اين خودروها و گشت و گذار در خيابان‌هاي شهر بدنبال كسب شهرت و فخر فروشي به مردم هستند.اين درحالي است كه در گوشه ديگر اين شهر افرادي هم كه تا ديروز اميد داشتند كه با يك وام 7 ميليوني يك خودرو بخرند با افزايش قيمت‌ها ديگر دستيابي به اين آرزوي برايشان كاري بس مشكل شده است.نكته‌اي را كه بايد به آن توجه كرد اينست كه گزارش حاضر نافي كسب درآمد حلال و ايجاد امنيت اقتصادي بر اشخاصي كه صادقانه براي حل مشكلات اقتصادي كشور تلاش مي‌كنند نيست‌، اما وجود بيش از نيمي از پورشه‌هاي موجود درخاورميانه در ايران و دستگيري‌هاي اخير، نشان دهنده آنست كه كسانيكه براحتي و با استفاده از برخي رانت‌هاي اطلاعاتي يك شبه به جرگه مرفهان بي‌درد پيوسته اند، درحال پورشه سواري نگاهي هم به چشمان پر از حسرت كودك فال فروش سر چهارراه بياندازند و به عاقبت كار خود بيانديشند.
خط و نشان افراطيون براي نامزدهاي اصلاح طلب (خبر ويژه)
سربازجو پاسدار شریعتمداری می بایست دو شیفته هم وقت برای خود سازی ونشئه شدن بگذارد .هم دوشیفته پرسه زنی ووب گردی برای گرد آوری ملات علیه ی مهره های رقیب کند که در مورد نمایش برگزاری نمایش خیمه شب بازی ریاست مهوری چه گفته اند .چگونه با شیوه ی بازجویی گزینه برداری کند تا که تبدیل  به ایجاد اختلاف بین شان و  چماق اتهامی علیه شان شود.
روزنامه وابسته به يكي از مديران دفتر خاتمي در دوران رياست جمهوري وي براي برخي نامزدهاي احتمالي اصلاح طلب تعيين تكليف كرد.روزنامه زنجيره اي بهار كه مدت ها در توقيف به سر مي برد، مجددا با مديرمسئولي سعيد پورعزيزي منتشر مي شود. پورعزيزي مديركل اطلاعات و اخبار دفتر رياست جمهوري در دوران خاتمي بود. «بهار» ضمن اشاره به برخي از جمع بندي هاي مشترك موسوي خوئيني ها و خاتمي نوشت: ليست اعلام كانديداتوري چهره هايي چون عارف، جهانگيري، مهرعليزاده، نجفي و... از سوي شوراي هماهنگي اصلاحات كه قرار است در دي ماه همايشي را برگزار كند با فضاي حاكم كنوني كاملا مبهم و بنا به گفته برخي از اعضاي اين شورا حتي منتفي است گرچه شايد برخي از اين افراد به صورت مستقل وارد انتخابات شوند كه البته با هشدارهايي كه نسبت به شكست سنگين خود به دليل عدم حمايت بدنه اصلي اصلاحات از آنها و همچنين نداشتن توان مالي و پتانسيل بسيج اجتماعي براي تبليغات، حتي از سوي دوستان و اعضاي خانواده هاي خود نيز به شدت زير فشار هستند تا به صورت مستقل كانديدا نشوند(!)در همين سايت اينترنتي كلمه (وابسته به اردشير اميرارجمند و شوراي هماهنگي سبز) در دو گزارش مدعي شد: نهادهاي امنيتي از تصميم محمدرضا عارف براي حضور در انتخابات حمايت مي كنند. كلمه افزود: عارف كه پيش از اين در پي رايزني با افراد مختلف و مشاهده نتايج افكارسنجي ها به ويژه در سطح دانشگاه ها و بين دانشگاهيان از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده منصرف شده بود، بارديگر، به دلايلي كه هنوز مشخص نيست، در تصميم خود تجديدنظر كرده و تصميم قطعي به شركت در انتخابات گرفته است.كلمه مدعي شد: روزنامه بهار هم كه به تازگي پس از رفع توقيف، انتشار خود را از سر گرفته است، قرار است تريبون تبليغاتي دكتر عارف در ماههاي منتهي به انتخابات فعاليت كند و به اين منظور كمك هايي هم از ايشان دريافت كرده است.اين گزارش مي افزايد: در همين حال نهادهاي امنيتي هم تلاش هاي گسترده اي را براي تشكيل جبهه اي در حمايت از وي آغاز كرده اند. احضار برخي چهره هاي اصلاح طلب به نهادهاي امنيتي و نظامي براي توجيه انتخاباتي، كه هفته گذشته در اين خبر كلمه به آن اشاره شد، براي همين منظور قابل ارزيابي است(!)كلمه افزود: برخي منابع گفته اند تمايل محمدرضا عارف بر آن است كه به عنوان چهره مستقل وارد انتخابات شود، نه نامزد اصلاح طلبان؛ و فعالان اصلاح طلب نيز از اين رويكرد استقبال كرده اند. اما به نظر مي رسد برخي نهادها تاكيد دارند كه كانديداتوري احتمالي وي را به عنوان حضور اصلاح طلبان در رقابت انتخاباتي معرفي و تبليغ كنند. براساس گزارش هاي مختلف، ظاهرا رايزني برخي حاميان عارف براي جلب حمايت سيدمحمد خاتمي هم بي نتيجه مانده و رئيس جمهور اصلاح طلب سابق تاكيد كرده كه رويه آقاي عارف را نادرست مي داند و معتقد است هم ارزيابي سياسي ايشان اشتباه است و هم ارزيابي انتخاباتي وي.
رژیم سرکوبگر وسانسورچی و دستگاه بد نام وزارت اطلاعات و پلیس فتا و دستگاه فاسد قضایی که حکم بازداشت  وبلاگ نویس ستار بهشتی می دهند وویرا زیر شکنجه بقتل می رسانند . چگونه عضو بازداشت شده فتنه می تواند  نامه به سایت های اسنترنتی وفیسبوک دهد؟
يك عضو بازداشت شده فتنه مي گويد فتنه گران به فضاي مجازي خو كرده و دچار دورويي و عافيت طلبي شده اند.«مجيد-د» در نامه اي كه توسط سايت هاي ضدانقلاب منتشر شده مي نويسد: شايد من تا حدودي ايزوله شده باشم و بهتر است مطلبم به نقد كشيده شود، البته اگر خواننده اي داشت! چندي است صحبت از فيس بوك آن قدر پررنگ و لعاب شده كه كمتر كسي است كه از آن چيزي نشنيده باشد. دوستي مي گفت اكنون در زماني هستيم كه خبررساني بر ضدّ خودش عمل مي كند. چرا؟! آن زمان كه فيس بوكي نبود و وبلاگ و انواع شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي، چون همه در انتظار خبر بودند اگر شب نامه اي به دستشان مي رسيد با ولع از اول تا آخرش را مي خواندند و اگر مي توانستند به ديگري هم مي دادند. اما حالا از بس كه حجم اخبار بالاست آن دقت و حرص وجود ندارد و هر يك از ما از كنار خبر و اتفاقي به سادگي مي گذريم. اين است كه حالا شده ضد خود.وي اضافه مي كند؛ دنياي مجازي آفتي ديگر هم دارد؛ دورويي. من پشت كامپيوتر مي نشينم. هرچه مي خواهم مي گويم و مي نويسم با نامي غيرواقعي. ترس ردگيري و شناسايي ندارم. پس هر چه از ذهنم مي گذرد بر زبان مي آورم بدون آنكه نگران تبعاتش باشم. تندترين موضع ها را نسبت به مسائل مختلف مي گيرم و راديكال ترين اقدامات را پيشنهاد مي كنم. در صورتي كه هيچ كدام از اين اقدامات پيشنهاديم را انجام ندهم، كسي مورد بازخواستم قرار نمي دهد كه چرا خود گفتي و نكردي، نايستادي، در رفتي!؟ و مي توانم فردا طلبكارانه بيايم و بقيه را به باد انتقاد بگيرم كه شما ترسوييد، شما خائنيد و هزار و يك انگ و توهين بار ديگران كنم. مرا كه كسي نمي شناسد، پس بر من واقعي ام هيچ خدشه اي وارد نمي شود و من مجازي ام هر روز بزرگ تر و بزرگ تر مي شود مثل حباب. ناپلئون مي گويد- نقل به مضمون- چيزي را بگو كه بتواني بنويسي، چيزي را بنويس كه بتواني امضاء كني، و چيزي را امضا كن كه بتواني عمل كني. دقيقا عكس دنياي مجازي. مي گويي و مي نويسي بدون اينكه امضاء و يا عمل كني. فاجعه از اينجا آغاز مي شود و با حرف ها و موضع گيري هايم شرايط را راديكال مي كنم و بسته، و كساني كه در ميدان هستند را به مخمصه مي اندازم و مورد هجمه و بالطبع ضرب امنيتي اطلاعاتي قرار مي دهم و بخشي از نيرو به دست من به هدر مي رود.وي تصريح كرد: در اين دنياي مجازي نيروهاي نفوذي زيادند و به نقل از فرمانده جنگ سايبري بيش از هفت هزار نفر نيرو در فضاي مجازي فعالند. ما خودمان را با من مجازي سرگرم كرده ايم يا سرگرممان كرده اند.
جز اهداف جنگ افروزانه در منطقه  وانتقال سلاح و موشگ به گروه های جهادی برای تحریک اسراییل به واکنش  تهاجمی تا جنگ بر پاشود که در راستای تز پاسداران است که در دفاع از اهداف  نظامی هسته ای باید در برون مرز به جای درون خانه جنگید  در غیر اینصورت جز منافع مشترکی می تواند با سودان وجود داشته باشد؟
ناو گروه بيست و سوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران متشكل از ناوشكن جماران و ناو بالگرد بوشهر در بندر سودان پهلو گرفت.به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، ناوگروه بيست و سوم نداجا متشكل از ناوشكن جماران و ناو بالگردبر بوشهر پس از عبور از تنگه استراتژيك باب المندب و انجام مأموريت موفقيت آميز خود در درياي سرخ در بندر سودان پهلو گرفت و فرماندهان اين ناوگروه پس از استقبال رسمي مقامات سودان با فرماندهان ارشد نيروي دريايي اين كشور ديدار كردند.در اين مراسم عبدالله المطري فرمانده ارشد نيروي دريايي سودان با ابراز خوشحالي از حضور ناو گروه ايراني در كشورشان خواهان ادامه و گسترش روابط دوستانه نظامي بين دو كشور شد و گفت: در آينده نزديك به ايران سفر خواهد كرد.وي همچنين ضمن اشاره به وجه مشترك ديني و اجتماعي دو كشور، برقراري امنيت دريايي را يكي از اولويت هاي ايجاد روابط دانست و پيروزي و موفقيت را براي نيروهاي دريايي دو كشور و همچنين سرافرازي دين مبين اسلام خواستار شد
مشاور كروبي: خاتمي از همه بدلي تر است (خبر ويژه)
معلوم است که چرا ستون خبر ویژه دروغ نامه ی کیهان پاسدار سربازجو چرا فعال تر از گذشته شده است؟ مهمتر اینکه چرا گزارشات گزینه ای علیه حامیان رقیب به ویژه های مهره های رادیکالش می باشد وچرا از اینان بعنوان چماق علیه مهره های سازشکار مدعی اصلاح طلب استفاده می کند که چرا  صحبت از تحریم شرکت درنمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری می کنند
مشاور متواري كروبي اعلام كرد اصلاح طلبان دچار توهم شديد و كودكانه شده اند.مجتبي واحدي مواضع حزب مشاركت را توهم دردساز توصيف كرده و نوشت: گويا ميزان سنجش اصلاح طلبي در اختيار يك حزب است و همين حزب حق دارد يك روز احتمال شركت گروهي از اصلاح طلبان سابق در انتخابات آتي را ناشي از تلاش حاكميت براي انحراف در جبهه اصلاحات و سازماندهي گروههاي «بدلي» بداند و روز ديگر در برابر شركت مخفيانه و عهدشكنانه پدر معنوي همان حزب در انتخابات مجلس سكوت نمايد. ده ماه پيش و عليرغم اجماع افتخارآميز اصلاح طلبان بر عدم مشاركت در انتخابات، سيدمحمد خاتمي رأي باطله خود را به صندوقي در يك روستاي دورافتاده در دماوند انداخت در حالي كه نزديك ترين ياران خاتمي- از جمله شيخ عبداله نوري- مدعي بودند موضع او حتي در آخرين روزهاي قبل از نمايش انتخاباتي حكومت، عدم شركت در انتخابات بوده است. در آن روزها، حس آزاديخواهي و احترام به اختلاف ديدگاهها در ميان گروهي از حاميان خاتمي فوران كرد. آنها معترضان به شركت خاتمي در انتخابات را متهم مي كردند كه حقوق شخصي او را نقض كرده اند. جبهه مشاركت و اكثريت اعضاي سرشناس آن حاضر نشدند تك روي خاتمي كه موجب اختلاف افكني در ميان اصلاح طلبان شد را محكوم نمايند. اما امروز همان حزب و برخي اعضاي سرشناس آن، با ابتلا به بليه «خودمحوربيني»، تيغ نظارت استصوابي در دست گرفته اند و هر كه را كه بدون هماهنگي با گروهي خاص از اصلاح طلبان به فكر شركت در انتخابات باشد، «بدلي» مي نامند و از جبهه اصلاحات اخراج مي نمايند.وي ادامه مي دهد: خود محوربيني، تنها اشكالي نيست كه در بيانيه جديد جبهه مشاركت به چشم مي خورد. در اين بيانيه يك «توهم دردسرساز» نيز وجود دارد. جان مايه اين بيانيه اظهار نگراني از ظهور گروهي فريب كار در فضاي سياسي ايران است.ظاهرا اين گروه خطرناك از طرف حاكميت مأموريت دارند با جعل عنوان اصلاح طلبي، مردم را بفريبند و نهايتا اقشار فريب خورده را به انجام همان كاري در خرداد 92 تشويق كنند كه در اسفند 90 در دماوند انجام شد. در واقع صادركنندگان بيانيه و هم فكران ايشان دچار اين توهم شده اند كه اكثر ايرانيان به «واژه اصلاح طلبي» ارادتي پايان ناپذير دارند و اگر گروهي موفق شود خود را با اين عنوان در جامعه معرفي كند مردم شيدا و عاشق، به دنبال آن گروه خواهند رفت. لابد حاكميت هم كه به اين «شيدايي ابدي» پي برده، تصميم گرفته عده اي را به عنوان اصلاح طلب معرفي كند تا مردم به عشق آنها به صندوق هاي رأي هجوم بياورند. واحدي خاطر نشان كرد: همين توهم در انتخابات دوره دوم شوراهاي شهر و روستا كه در زمستان 1381 برگزار شد گرفتاري هاي فراواني براي اصلاح طلبان به وجود آورد و راه بازگشت اقتدارگرايان به مناصب انتخابي را هموار نمود. انتخابات دور دوم شوراهاي شهر و روستا توسط وزارت كشور دولت خاتمي برگزار و ناظر آن انتخابات هم نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم بودند. احزاب حاكم جبهه اصلاحات در آن روز دچار همين توهم بودند آنان تصور مي كردند هر كس با تابلوي اصلاح طلبي وارد عرصه انتخابات شود مردم براي نوشتن نام او بر روي برگه رأي، سر از پا نخواهند شناخت و ناكارآمدي ها و بي مسئوليت هاي دوره حاكميت ايشان را ناديده مي گيرند. همين توهم كودكانه، موجب بي توجهي به خواسته هاي عادي و توقعات اوليه مردم تهران از شهرداري و شوراي شهر شد. درگيري هاي رنج آور و فرصت سوز اعضاي اصلاح طلب شوراي شهر تهران و تصميم نابخردانه وزارت كشور دولت خاتمي در انحلال اولين شوراي شهر تهران، موجب سرخوردگي همان مردمي شد كه از دوم خرداد 76 تا هجدهم خرداد 80 در چهار انتخابات متوالي، اكثريت كرسي هاي مناصب انتخابي را به اصلاح طلبان سپرده بودند.مشاور كروبي مي افزايد: لذا گروهي از آنها در شوراي شهر تهران بدون توجه به مصالح و نيازهاي مردم هر روز بيش از گذشته، درگيري هاي دروني را علني ساختند و گروهي ديگر به حمايت از شهردار بي كفايت تهران پرداختند كه تنها مزيت او، شراكت تجاري با برادر يكي از اصلاح طلبان عاليرتبه بود و البته با تعدادي از اصلاح طلبان با نفوذ هم روابط محكم و ناگسستني داشت. حمايت دولتي از شهردار تهران تا جايي پيش رفت كه وزارت كشور دولت خاتمي، دستور انحلال شوراي شهر را صادر نمود تا نخستين تجربه شوراي شهر در تهران به شكست بينجامد. دولت خاتمي در حالي به حمايت از شهردار تهران، شوراي شهر را منحل كرد كه مجلس اصلاحات گزارش مفصلي از تخلفات و بي كفايتي هاي شهردار تهيه و براي رسيدگي به قوه قضائيه فرستاده بود.واحدي شكست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هفتم را نشانه سقوط اجتماعي اصلاح طلبان دانسته و نوشت: وزارت كشور خاتمي در آن انتخابات آراي تاج زاده را 66196 رأي (كمتر از يك و نيم درصد واجدان شرايط رأي) اعلام كرد تا مشخص شود احساس دلبستگي نامحدود مردم به «عنوان اصلاح طلبي» توهمي بيش نيست. اكنون با گذشت يك دهه، ظاهرا همان توهم بار ديگر سراغ گروهي از اصلاح طلبان آمده كه پر سروصداترين بخش اصلاح طلبان هم هستند.وي در پايان خاطر نشان كرد: نگارنده پيشاپيش خود را براي دريافت پيام هاي كنايه آميز و حتي تخريب هايي كه متخصصان جنگ رواني در جبهه اصلاحات براي همه منتقدان تدارك مي بينند آماده كرده است.