پیش روی داعش در عراق موصل سقوط کرد.

 پیش روی داعش در عراق موصل سقوط کرد21 خرداد - 93
رژیم نامشروع ولایت فقیه وپاسداران و سپاس قدس با سیاست توبره و آخور خوری دستگاه تبلیغات وچاشنی فرافکنی ووارونه گویی در مورد مخالفان سوری وعراقی خبر پراکنی می کنند .چون هم با داعش در این دوکشور همکاری می کننذ. هم با آن بازی آی دزد آی دزد مانور تبلیغاتی داده می شود .هم مخالفان سوری وعراقی  متهم به داعش می کنند تا اینان را بد نام وآلوده کنند. تابا تلاش مذبوحانه دو جلاد و قاتل ومنفور بدنام بشار اسد ونوری مالکی مزدور دست نشانده تبرئه واز زیر تیغ بدر برده شوند .
شورشیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" کنترل فرودگاه و شهر موصل را به دست گرفتندبه گزارش فرارو، خبرگزاری ها از سقوط شهر استراتژیک موصل و تسلط کامل گروه تروریستی داعش بر آن خبر داده اند. گفته می شود پیکارجویان این گروه در حال پیشروی در صلاح الدین عراق هستندشهر موصل در استان نینوا قرار دارد و گروه داعش پس از ناکامی در اشغال سامرا به این شهر هجوم برد، داعش توانسته است کنترل فرودگاه موصل، استانداری و بخش اعظمی از شهر را به دست بگیرد. موصل یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای عراق است و در شمال غربی این کشور قرار دارد. بخشی از جمعیت این شهر کرد زبان‌اندمسئول اطلاع‌رسانی حزب دموکراتیک کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» در استان نینوا اعلام کرد که به دلیل حملات تروریستی داعش در این شهر، مقر این حزب و حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست «جلال طالبانی» به طور کامل تخلیه شده استسقوط شهر موصل به دست داعش غیر منتظره توصیف شده است. استاندار استان نینوا می گوید: «این اتفاق سوال برانگیز استگزارش شده است که ساکنان شهر موصل پس از سیطره داعش بر این شهر آواره شده‌اند و از بیم جانشان در حال فرار از شهر هستند.هزاران شهروند از ساکنان موصل به سوی دو استان «اربیل» و «دهوک» در کردستان عراق فرار کرده‌اند و برخی از آنها از شب گذشته محل زندگیشان را ترک کرده‌اند.در همین حال اخباری از حرکت داعش به سمت استان صلاح الدین منتشر شده است برخی گزارش های حاکی از ان است که داعش توانسته است کنترل دو روستا در تکریت را به دست بگیرد
حکومت اسلامی عراق و شام یا داعش یکی از گروه‌های شورشی فعال در عراق و سوریه استاین گروه در اوایل سال‌های جنگ عراق تاسیس شد. این گروه در سال ۲۰۰۴ متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شده و به عنوان القاعده عراق مشهور شد. در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶ این گروه به یک سازمان فراگیر برای گروه‌های شورشی عراق تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.داعش در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۴۰۰ خانه را در عراق منفجر و ویران کرد. طی این حملات ۱۹۹۶ نفر کشته و ۳۰۲۱ نفر زخمی شدند.در دی ۱۳۹۲/ژانویه ۲۰۱۴ پس از به آتش کشیدن چادر معترضین در استان‌های سنی‌نشین عراق توسط نیروهای امنیتی، و عقب نشینی ارتش از دو شهر رمادی و فلوجه، نیروهای حکومت اسلامی عراق و شام از این فرصت استفاده کرده و نیمی از شهر فلوجه و قسمتی از شهر رمادی را به تصرف خود درآورده و در این دو شهر به ایجاد ایستگاه‌های ایست و بازرسی مبادرت کردند.بلاخره پس از مدت ها درگیری ارتش عراق توانست در زمستان سال گذشته  با کمک عشایر و نیروهای مردمی شهر رمادی و فلوجه را از کنترل نیروهای داعش خارج سازد و آن ها را وادار به عقب نشینی کند.