گزیده خبرهای 2 اسفند – 93 قسمت -2

گزیده خبرهای 2 اسفند – 93 قسمت -2
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حمایت بیش از 6 هزار تماشاگر ترکیه را شکست داد و بر سکوی سوم جام جهانی ایستاد.به گزارش ایسنا، مسابقه رده بندی جام جهانی کشتی فرنگی بین ایران و ترکیه برگزار شد که ملی پوشان ایران با حمایت و حضور خوب تماشاگران در سالن 12 هزار نفری موفق شدند ترکیه را 6 بر 2 شکست دهند و بر سکوی سوم جام جهانی بایستند.محسن حاجی پور، افشین بیابانگرد، پیام بویری، حبیب الله اخلاقی، داود عابدین زاده و مهدی علیاری شش برد ایران را رقم زدند و یوسف اخباری بهمراه بهنام مهدیزاده کشتی را به رقیبان واگذار کردند.
نتایج انفرادی دیدار رده بندی
ایران 6 - ترکیه 2
59 کیلوگرم: محسن حاپی پور(برنده با ضربه فنی) – آیهان کاراکاش
حاجی پور نمایشی دیدنی داشت و ملی پوش ترکیه در المپیک لندن را با کمرگیری و فن آونگ در دقیقه چهارم ضربه فنی کرد تا ایران شروع عالی داشته باشد.
66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد – آتاکان یوکسل (کشتی گیر ترکیه حاضر نشد.)
71 کیلوگرم: پیام بویری 6 – یونس اوزل 0
پیام بویری دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی مبارزه ای دیدنی مقابل نایب قهرمان سال 2014 جهان به نمایش گذاشت و با دو بار خاک کردن و یک بار به پل بردن حریف 6 بر صفر برنده شد.
75 کیلوگرم: یوسف اخباری 2 – امراه کوش 7
یوسف اخباری در 50 ثانیه ابتدایی کشتی گیر ترک که نفر سوم جهان در سال 2013 است را خاک کرد و 2-0 پیش افتاد اما در ادامه 4 امتیاز از دست داد و وقت اول را 4-2 باخت. در ادامه اخباری یک امتیاز از دست داد و روی اجرای فیتو هم خودش خاک شد و 7 بر 2 شکست خورد.
80 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی 10 – اصلان آتم 2 (کشتی گیر ترکیه سه اخطاره شد.)
اخلاقی که برنز جهان و طلای بازیهای آسیایی را در کارنامه دارد در دقیقه اول حریفش را از تشک خارج کرد. در ادامه آتم که قهرمان 2014 دانشجویان جهان است اخلاقی را در خاک نشاند اما ملی پوش ایران در دقیقه دوم او را از نفس انداخت و حریف ترک را دو بار در خاک نشاند تا نتیجه 5-2 به سود اخلاقی شود.
اخلاقی در وقت دوم کاملا سوار بر کشتی بود. تماشاگران شعار می دادند که حریفش بریده که همین طور هم بود و آتم سه بار از تشک خارج شد و اخلاقی در حالی که 9-2 جلو بود حریفش را سه اخطاره کرد و پیروز شد.
85 کیلوگرم: داود عابدین زاده 2 – متهان باشار 0
عابدین زاده که در گذشته قهرمان جوانان جهان و نایب قهرمان بازیهای آسیایی در دوحه شده، در همان ابتدا حریف ترک را از تشک بیرون برد و 1-0 جلو افتاد. در دقیقه دو کشتی گیر ترک اخطار گرفت و در خاک نشست که عابدین زاده با بارانداز نتیجه را 2-0 کرد. عابدین زاده این کشتی را تا پایان اداره کرد و با برتری مقابل حریفش، سومی ایران در جام جهانی را قطعی کرد.
98 کیلوگرم: مهدی علیاری 1 (برنده) – فاتح باشکوی 1
علیاری در وقت اول بخاطر پوئن اخطار یک امتیاز عقب افتاد. در اواخر دقیقه چهارم علیاری با یورشهای پیاپی داوران را مجبور کرد تا یک پوئن اخطار به نفعش بدهند تا نتیجه 1-1 شود. هر دو کشتی گیر دو اخطاره بودند و کشتی با همین نتیجه تمام شد که علیاری به دلیل گرفتن اخطار آخر برنده شد.
130 کیلوگرم: بهنام مهدیزاده 2 – رضا کایالپ 10
مهدیزاده در این کشتی تشریفاتی 10 بر 2 مغلوب کشتی گیر عنواندار ترکیه شد و ایران در نهایت 6 بر 2 ترکیه را شکست داد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درحالی از توقف واردات گازوئیل خبر داده که گفته است ایران به زودی این فرآورده نفتی را صادر خواهد کرد.به گزارش ایسنا، محسن قمصری با اشاره به واردات گازوئیل در چند ماه اخیر گفت: طی چند ماه گذشته چند محموله گازوئیل با توجه به نیاز فصلی وارد شده که هم اکنون واردات آن متوقف شده است.وی درباره این که مهم ترین مشکلی که هم اکنون برای صادرات فرآورده های نفتی وجود دارد چیست؟ تصریح کرد: عدم توان بانکهای داخلی برای ارائه تضمینهای مالی به خریداران فرآورده‌های صادراتی مهمترین مشکلی است که در حال حاضر وجود دارد.معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدرکربوری وزارت نفت نیز پیشتر گفته بود که وزارت نفت سال 1393 را با راهبرد افزایش تولید گاز و کم کردن مصرف سوختهای مایع آغاز کرد و انتظار این بود با همکاری ذینفعان به جز نفت کوره بتوان گازوئیل نیز صادر کند.به گفته منصور معظمی، سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می شود.این درحالی است که پیشتر در آبان ماه امسال، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از احتمال از سرگیری موقت واردات گازوئیل خبر داده و گفته بود که عرضه گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو 4 در کل کلانشهرها آغاز شد.شاهرخ خسروانی درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع گازوئیل کم گوگرد و مطابق با استاندارد یورو 4 در کلانشهرهای کشور گفته بود: همزمان با افزایش آلودگی هوا در برخی از شهرهای بزرگ کشور عرضه گازوئیل کم گوگرد هم افزایش یافته است.این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان تهران، البرز، مرکزی، بخش‌هایی از خراسان رضوی و مشهد مقدس، شیراز و اصفهان گازوئیل کم گوگرد عرضه می شود، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی عرضه گازوئیل در برخی استان‌های کشور را محدودیت‌های شبکه خطوط لوله و انتقال دانسته بود.خسروانی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت و کمبودی برای تامین و توزیع گازوئیل در کشور وجود ندارد، یادآور شده بود که بر این اساس از ابتدای سال جاری با توجه به افزایش روند گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع مصرف گازوئیل در این بخش‌ها با کاهش قابل توجهی همراه شده است.قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود در فصل زمستان و با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری عرضه گازوئیل به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی همراه شود، خاطرنشان کرده بود که از این رو برای حفظ ذخیره سازی این فرآورده نفتی واردات گازوئیل به صورت موقت در برنامه قرار گرفته است.
اولاند، برای اولین بار به وجود حدود سیصد کلاهک هسته ای در فرانسه اذعان کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند فرانسه نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیروز، در اظهارنظری در خصوص بازدارندگی هسته ای، برای اولین بار ترکیب زرادخانه هسته ای فرانسه را فاش و تاکید کرد که فرانسه در مجموع کمتر از سیصد کلاهک هسته ای دارد.
پلیس روسیه از دستگیری زوجی به اتهام قتل هفت تن خبر داد.به گزارش ایسنا، این دو قاتل زنجیره‌ای با ادعای پاکسازی شهر مسکو از افراد بی خانمان اقدام به قتل تعدادی از آنان کرده‌اند.پلیس روسیه اعلام کرده‌است: این قتل‌ها در فاصله ژوئیه 2014 تا فوریه 2015 اتفاق افتاده‌است و این زوج قربانیان خود را از میان افراد بی خانمان مصرف کننده مواد الکلی انتخاب می‌کردند.پلیس مسکو با بیان اینکه این احتمال وجود دارد تعداد قربانیان بیش از این باشد، اعلام کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است این دو متهم 12 تن را با ضربات چاقو و ضرب و شتم به قتل رسانده‌اند.گفته شده‌است یکی از قربانیان این دو قاتل سریالی با 107 ضربه چاقو به قتل رسیده‌است.به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این زوج زمانی دستگیر شدند که قصد داشتند با ضربات چاقو یک رفتگر را به قتل برسانند اما او توانست از دست آنان فرار کرده و موضوع را به پلیس اطلاع دهد که با پیگیری‌های بعدی دو متهم شناسایی شده و دستگیر شدند.
مقامات محلی ولایت قندوز در شمال افغانستان می گویند که دو جوان عاشق در این ولایت زهر خوردند.به گزارش بی بی سی، این دو دلداده که یکی پسری ۲۲ ساله و دیگری دختری ۱۸ ساله بوده است به تازگی از نزد خانواده های شان در کابل فرار کرده و به ولسوالی امام صاحب رفته بودند.گفته می شود که آنها از سالها به این سو با هم آشنا بودند و قصد ازدواج داشتند. با وجود چندین بار خواستگاری پسر از دختر، خانواده دختر راضی به این وصلت نشده است و در نتیجه آنها دست به فرار زدند.مقامات محلی قندوز می گویند که این دو جوان در خانه یکی از نزدیکان پسر در ولسوالی امام صاحب اقامت داشتند اما زمانی که با خبر می شوند که خانواده دختر از محل اقامت آنها باخبر شده و قصد جدایی آنها را دارند، تصمیم به خودکشی گرفته اند.ناهیده آصفی رئیس امور زنان قندوز می گوید که دختر و پسر هر دو مرگ موش خوردند اما دختر جان خود را از دست داده و پسر زنده مانده است.دکتر موظف در شفاخانه حوزوی قندوز به بی بی سی گفت که دختر به دلیل خوردن زهر بیشتر جان داده اما پسر نجات یافته و اکنون در وضعیت صحی خوب است.ازدواج در جامعه سنتی افغانستان هنوز هم در بسیاری از خانواده ها تنها با رضایت خانواده و به خواست والدین صورت می گیرد.فرار از خانه همراه با مرد مورد علاقه و یا به خاطر نجات از ازدواج های اجباری یکی از راه حل های پاسخ دهی به این وضعیت است که با وجود سکوت قانون، به اساس عرف جرم پنداشته می شود و اکنون شماری از زنان به اتهام آن در زندان به سر می برند.
معاون حقوقی و انضباطی باشگاه استقلال اعلام کرد حکم بازیکن عراقی تیم فوتبال این باشگاه نقض نشده و تنها اجرای آن با دستور موقت، متوقف شده است.به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بزرگی در رابطه با موضوع پیش آمده برای کرار جاسم و تصمیم برای حضور این بازیکن در دیدار با گسترش فولاد تبریز، ضمن بیان مطلب فوق گفت: حکم کرار نقض نشده و تنها اجرای دادنامه به مدت مشخصی تا رسیدگی مجدد به موضوع با تدبیر و دستور موقت رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال متوقف شده است.وی که با سایت باشگاه استقلال صحبت می‌کرد، افزود: لازم است رسما از اسماعیل حسن‌زاده و همه افرادی که با تلاش و استدلال خود مانع تضییع حق باشگاه شدند، تشکر کنم و امیدوارم حکمی که در ادامه صادر می‌شود، منطبق با عمل و آئین‌نامه باشد.معاون حقوقی و انضباطی باشگاه استقلال در ادامه اظهار کرد: باشگاه استقلال با پرهیز از جوسازی رسانه‌ای در این مدت تلاش حقوقی کرد و فعلا به مطلوب خود رسیده اما می‌دانم این دستور موقت به مذاق بدخواهان استقلال و برخی قلم به دست‌ها که نمی‌توانند خوشحالی هواداران میلیونی استقلال را ببینند، خوش نیامده است که آنها را به تمکین از قانون و آرامش توصیه می‌کنم.وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی رسانه ها با انتشار مطالبی کذب و توهین های مختلف به کرار جاسم مباردت ورزیده اند و باشگاه استقلال پیگری این صحبت‌ها را حق طبیعی خود می‌داند.بزرگی در پایان گفت: خودم را همکار جامعه رسانه‌ای می‌دانم اما وظیفه ذاتی من حکم می‌کند که تمام قد از منافع باشگاه دفاع کنم و به دوستانم در رسانه‌ها توصیه می‌کنم از جوسازی رسانه‌ای در موضوع جاسم کرار بپرهیزند.
هزار تومان، پراید 141 SE حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 151 SL حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد.