آنان کیستند؟

ارزیابی داریوش قنبری از نگرانی دولت نسبت به تخریبگران
آنان کیستند؟ 7اسفند-93
آنان کیستند؟
فرارورییس جمهور تخریب گران را تهدید کرد. حسن روحانی با تاکید بر اینکه منتقدان از حمایت دولت برخوردارند بار دیگر تفاوت‌های مرز میان انتقاد و تخریب را یادآور شد.رییس جمهور صبح امروز در چهاردهمین سفر استانی به قم رفت مورد استقبال مردم قرار گرفت. اما جای تخریب گران و مخالفان دولت نیز در میان جمعیت خالی نبود و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با سر دادن شعارهایی درصدد اختلاف افکنی برآمدند. علاوه بر این خبرهایی نیز از توزیع شبنامه‌ها و پوسترهایی علیه روحانی منتشر شداین اتفاق که برهم خوردن سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس را در قم یادآوری می‌کرد در کنار بخشی از سخنرانی رییس جمهور خطاب تخریبگران بیشتر معنا گرفت.
روحانی با بیان اینکه «به منتقدان می‌گوییم که از حمایت دولت برخوردار بوده و خواهند بود اما تخریب در این کشور جایی ندارد و تخریب گران خانه کهنه خود را ویرانه می‌کنند» بار دیگر صراحتا به مخالفان تخریبگر دولت گفت که در برابر آن‌ها خواهد ایستاد

نامه بدون امضا علیه روحانی
، انتقاد شدید حجت الاسلام یونسی دستیار رییس جمهور از تندرو‌ها، اظهارات روحانی در مورد کنار گذاشتن کسانی که پیام ۲۴ خرداد را نگرفته‌اند و... از تنش میان دولت و تخریب گران و نگرانی دولت در این خصوص حکایت می‌کند، سوال اینجاست که این تخریب گران چه کسانی هستند؟ 
داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس در گفت‌و‌گو با فرارو گفت: تخریب گرانی که روحانی از آن‌ها سخن می‌گوید‌‌ همان جبهه پایداری‌ها هستند که کار خود را از بعد از پیروزی دولت یازدهم آغاز کرده‌اند و تا زمانی که روحانی هست و این‌ها هستند، به روش خود ادامه می‌دهند.
  وی شعار دادن و توزیع شبنامه علیه روحانی را اتفاقی شبیه برهم زدن سخنرانی علی لاریجانی در قم دانست و گفت: مخالفان روحانی هویت یکسانی با برهم زنندگان سخنرانی لاریجانی دارند که حتی سخنرانی چهره شاخص اصولگرایان را نیز برنتابیدند.
  قنبری با اشاره به نامه بدون امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در اعتراض به روحانی گفت: حدس می‌زنم که این صد نفر نیز از نزدیکان به همین طیف باشند که با این نامه طنز سال ۹۳ را ساخته‌اند.
  این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: افرادی که کارنامه مشترک با احمدی‌نژاد دارند و در دوران خود هر بلایی سر آزادی بیان آورده‌اند اکنون خواستار فضای آزاد نقادی شده‌اند در حالی که پیشینه آنان مخالفت با آزادی است
  به گفته قنبری این تخریب گران با عملکرد خود نشان داده‌اند که تعهدی به منافع ملی ندارند و برای رسیدن به منافع سیاسی و اقتصادی خود دست به هر کاری می‌زننداین نماینده پیشین مجلس افزود: به اعتقاد من این تندرو‌ها حتی به چارچوب جمهوری اسلامی نیز پایبند نیستد و نظام جمهوری اسلامی را تا جایی که منافع این‌ها را تامین کند، می‌خواهندوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا روحانی و دولت نسبت به این تندروی‌ها نگران شده و موضع گیری‌های صریح در این خصوص می‌کنند، گفت: تنها دولت نگران نیست، ملت نیز نگران شده‌اند. در حالی که مقام معظم رهبری در انتخابات گذشت تکلیف دموکراسی را با جمله رای مردم حق الناس است روشن کرد، به نتیجه این انتخابات تن نمی‌دهند و در راه تحقق مطالبات مردم و مسیری که مردم انتخاب کرده‌اند، کارشکنی می‌کنند.نماینده پیشین مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا صراحت دولت در سخنرانی اخیر می‌تواند کاری از پیش برد و از تب اقدامات آنان بکاهد، گفت: حتما تاثیر خواهد داشت، دولت باید با این تخریب گران قاطعا برخورد کند.