گزیده خبرهای 9 اسفند-93 قسمت-2

گزیده خبرهای 9 اسفند-93 قسمت-2
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سرانجام پس از دو روز از حادثه دربند به حرف آمد و گفت: بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران، اما در اختیار هلال احمر بوده است.اسماعیل نجار در گفت‌وگو با فارس درباره سقوط یک بالگرد در تاریخ 7 اسفند 1393 در منطقه پس قلعه دربند که منجر به کشته شدن سه نفر شد، اظهار داشت: مالکیت این بالگرد برای مدیریت بحران کشور بوده است اما  مدتی قبل، در تدارکاتی این بالگرد به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و نهایتاً نیز دراختیار هلال احمر قرار گرفت.وی ادامه داد: در این خصوص، نامه‌ای نیز نوشته شده است که بالگرد به صورت امانت به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شود چرا که هم ناوگان هلال احمر افزایش پیدا می‌کرد و هم از این بالگرد نیز نگهداری و مراقبت می‌شد.هلال احمر:مال ما نیست متعلق به مدیریت بحران است
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر دیروز در گفتگو با خبرنگار فارس با تأکید براینکه بالگرد ساقط شده در ارتفاعات تهران متعلق به هلال‌احمر نبوده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر فاقد بالگردهای کلاس 214 است.وحید رحمتی با بیان اینکه هلال‌احمر هیچ نوع بالگردی در هیچ نقطه کشور از این کلاس پروازی ندارد، افزود: گزارش‌های تصویری از لاشه این بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد به رنگ زرد بوده است. در حالی که بالگردهای هلال‌احمر به رنگ سفید و قرمز هستند.رحمتی افزود: بالگرد ساقط شده دارای سه سرنشین بوده که همگی توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شده‌اند.به گفته وی بالگرد ساقط شده متعلق به مدیریت بحران کشور بوده است.این در حالی است که در دو روز اخیر ستاد بحران کشور (وابسته به وزارت کشور) درباره مالکیت این بالگرد سکوت کرده بود که باعث انتشار شایعات مختلف در این باره و ابهام در افکار عمومی شد!
اسمش «اعتراف» باشد يا «اظهارنظر» فرقي نمي‌كند مهم اين است كه هنوز كه هنوز است يك مثال در مورد محمدرضا باهنر در مجلس صدق مي‌كند. او هنوز هم مرد «پشت پرده» در مجلس است. بسياري مي‌دانند كه اگر بخواهد مي‌تواند يك استيضاح را در لحظه آخر منتفي كند و اگر نخواهد مي‌تواند آنقدر لابي كند كه نيمي از وزراي يك دولت راي نياورند. ماجرا اين‌بار در مورد استيضاح رضا فرجي‌دانا استوزير علوم دولت كه بسياري هنوز هم مي‌گويند كه ناجوانمردانه استيضاح شد. استيضاح او شد شروع دومينوي معرفي وزير و راي ندادن مجلس. استيضاحي كه براي مجلس خيلي دردسر داشت و شد سرعت‌گيري در جاده استيضاح‌هاي بعدي كه نمايندگان مجلس برايش نقشه داشتند. اين‌بار اما محمدرضا باهنر نزديك به هشت ماه بعد از آن استيضاح صراحتا گفته كه از نيروهاي اصلي اين استيضاح بوده است. «باهنر» اين‌بار صراحتا اعلام كرده است كه تلاشي براي نيفتادن رضا فرجي‌دانا نكرده است و حتي براي آن تلاش هم داشته است. اين استيضاح اما همان استيضاحي هم بود كه خط علي لاريجاني و محمدرضا باهنر را براي هميشه از هم جدا كرد. محمدرضا باهنر حالا به باور بسياري مي‌رود تا به طيف تندروتر اصولگرايان يعني «جبهه پايداري» بپيوندد.به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا باهنر درباره استيضاح فرجي‌دانا و راي نياوردن وزراي پيشنهادي رييس‌جمهور توضيحات جديدي دادوي در اين مصاحبه درپاسخ به سوالي درباره فعاليت تندروهاي مجلس در جريان استيضاح فرجي‌دانا و راي نياوردن نامزدهاي ديگر گفت: طبق قانون اساسي وقتي ١٠ نفر از نمايندگان مجلس جمع مي‌شوند، مي‌توانند يك وزير را استيضاح كنند. من هفت دوره مجلس بوده‌ام و تقريبا با همه دولت‌ها من همزمان در مجلس بوده‌ام. من اين ادعا را به صورت جدي دارم كه هيچ وزيري در هيچ دولتي نيست كه در مجلس ١٠ مخالف جدي داشته باشد. بنابر اين امضا مي‌كنند و طرح استيضاح به جريان مي‌افتد.يعني شروع استيضاح با ١٠ نفر است اما اگر بخواهد كه استيضاح به نتيجه برسد بايد نصف به اضافه يك نفر راي بدهند. اگر مجلس دست آن گروه‌هايي كه شما مي‌گوييد تندرو بود كه بايد تاكنون ١٠، ١٢ وزير استيضاح مي‌شدند.باهنر در پاسخ به سوالي درباره نيروهاي تندرويي كه جريان استيضاح را هدايت مي‌كردند، گفت: چرا سر استيضاح وزير علوم بقيه را متهم مي‌كنيد، خود من را متهم كنيد. من خودم جزو نيروهاي اصلي بودم كه به استيضاح وزير علوم راي دادم. ما شش ماه با وزارت علوم مذاكره كرديم. اشكالاتي بود كه در جلسات مي‌پذيرفتند اما بعد از جلسه عمل نمي‌كردند. ان‌شاءالله خدا آقاي فرجي‌دانا را موفق بدارد كه خدمت‌هاي خوبي را به نظام و انقلاب داشته باشند. من خودم استيضاح‌كننده نبودم اما در فرآيند استيضاح، خيلي رفتيم و نشستيم كه اين مساله حل بشود، اما حل نشد. قطعا در استيضاح آقاي فرجي‌دانا، خيلي از نيروهاي رهروان ولايت راي دادند وگرنه اگر راي نمي‌دادند كه استيضاح راي نمي‌آورد.
قطار اکسپرس دانوب، "عقاب طلایی" فروردین سال 94 بار دیگر سفرش را به ایران با همراهی گردشگرانی از اروپا، آمریکا و استرالیا آغاز می‌کند.به گزارش ایسنا، قطار لوکس عقاب طلایی در سال میلادی گذشته با حدود 140 گردشگر دو سفر در ایران داشت. مسیر حرکت این قطار به صورت رفت و برگشت تنظیم شده که در هر نوبت مسافران آن بخشی از ایران را می‌بینند.مسافران در مسیر نخست در زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، پرسپولیس و تهران توقف دارند و در پایان با هواپیما ایران را ترک می‌کنند. قطار در پایتخت می‌ماند تا مسافران دیگر از راه برسند و این‌بار به سمت مشهد، کرمان، بم، یزد، شیراز، پرسپولیس، اصفهان، تهران و زنجان حرکت می‌کند و از مرز رازی خارج می‌شود.براساس جدول حرکت قطارهای عقاب طلایی، "جواهرات پارسی" نخستین حرکت‌اش را در سال 2015 از مجارستان به سمت ایران در 31 مارس (11 فروردین‌ماه) آغاز می‌کند و دومین سفر این قطار از ایران به سمت مجارستان در 13 آوریل برابر با 24 فروردین‌ماه خواهد بود.قطار اکسپرس دانوب سفرهای بعدی خود را در مسیر جواهرات پارسی در پاییز و زمستان سال بعد و در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر خواهد داشت و به طور کل برای سال 2015 هشت برنامه سفر به مقصد ایران تنظیم کرده است.هزینه سفر با این قطار که واگن‌ها و برخی از کوپه‌های آن به سبک دهه‌ی 50 میلادی طراحی شده بین 9 تا 15 هزار دلار است. برخی از کوپه‌های این قطار دارای خدمتکار، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.برنامه سفر با این قطار در مسیر جواهرات پارسی، 15 روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد. مبدأ حرکت این قطار بوداپست در مجارستان است و قطار در ادامه از کشورهایی چون رمانی، بلغارستان و ترکیه می‌گذرد.ورود نخستین قطار خصوصی اروپایی به ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت. ابراهیم پورفرج مجری این پروژه در ایران نیز پس از انجام نخستین سفر این قطار به ایران، گفته بود: 12 هزار نفر از گردشگران خارجی که 45 درصد آن‌ها ملیت آمریکایی دارند، برای سفر با عقاب طلایی به ایران اعلام درخواست کرده‌اندتیم لیتر»، مدیر شرکت عقاب طلایی نیز با بیان این‌که تمام بلیت‌های این قطار پس از سفر نخست به فروش رفته است، اظهار کرده بود:‌ عقاب طلایی یک قطار لوکس و گران است که جوان‌ترها برای سفر با آن باید پول و زمان کافی داشته باشند، برای همین بیشترین مسافران این قطار سن بالایی دارند و جزو افراد بازنشسته هستند که وقت و سرمایه بیشتری برای سفر با این قطار دارند.
یک افسر پلیس پاکستان با حضور در دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم گفت: تمام مجرمانی که تاکنون در زمینه پرونده ترور بی‌نظیر بوتو دستگیر شده‌اند، از طلاب مدرسه دارالعلوم حقانیه هستندبه گزارش فارس، برای اولین بار اطلاعات تازه‌ای از جزئیات ترور بی‌نظیر‌بوتو نخست وزیر فقید پاکستان در رسانه‌های این کشور منتشر شده استطبق این گزارش مشخص شده که طلبه‌های مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه اکوره ختک در ترور بی نظیر‌ بوتو دست داشته‌اندنصیر‌احمد از فرماندهان پلیس پاکستان روز گذشته با حضور در دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم اعلام کرد: تمام مجرمانی که تاکنون در زمینه پرونده ترور بی‌نظیر بوتو دستگیر شده‌اند از طلاب مدرسه دارالعلوم حقانیه هستند.  وی افزود: پلیس موفق شده تاکنون عبد‌الله مشهور به صدام، نادر مشهور به قاری اسماعیل، رشید احمد و فیض احمد را در زمینه پرونده قتل بی‌نظیر بوتو دستگیر کند که همه آنها از طلاب مدرسه دارلعلوم حقانیه هستندنصیر‌احمد تأکید کرد: کپی مدارک عضویت افراد مورد نظر در مدرسه دارالعلوم حقانیه به دادگاه ارائه شده و اصل مدارک در بایگانی پلیس موجود است.  گزارش‌ها نشان می‌دهد دارالعلوم حقانیه که به سرپرستی مولانا‌سمیع الحق اداره می‌شود پشتیبان اصلی طالبان در پاکستان شناخته می‌شود.  گفته می‌شود مدرسه دارالعلوم حقانیه حتی در آموزش نظامی اعضای طالبان نقش ویژه‌ای داشته و مولانا‌سمیع‌الحق مدیر این مدرسه پدر معنوی طالبان است.  بر اساس این گزارش گروه تروریستی شبکه حقانی نیز به علت برخوردار بودن از پشتوانه مدرسه دارالعلوم حقانیه به این نام مشهور شدندطبق این گزارش دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم ادامه بررسی پرونده قتل بی‌نظیر بوتو را به 26 فوریه موکول کرد.
منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند که دولت این کشور و حزب کارگران کردستان ترکیه بر سر خلع سلاح شبه نظامیان پ. ک. ک به توافق رسیدند.به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، براساس توافق به دست آمده میان دولت ترکیه و رهبران پ. ک. ک قرار است نقشه راهی برای حل و فصل سیاسی اختلافات موجود میان کردها و دولت ترسیم شود.براساس این توافق همچنین رهبران پ. ک. ک به زودی از شاخه نظامی این گروه می‌خواهند تا سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و به مذاکرات سیاسی بپیوندند.مقدمات این توافق پیشتر و در مذاکرات سازمان امنیت ترکیه با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ. ک. ک فراهم شده بود که در این مذاکرات رهبران سیاسی کردهای ترکیه که در پارلمان این کشور فعال هستند نیز مشارکت داشتند.براساس سند توافقی عبدالله اوجالان به زودی در پیامی از شبه نظامیان پ ک ک در کوه‌های قندیل عراق خواهد خواست تا سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و دولت ترکیه نیز در مقابل آزادی‌های بیشتری را به کردها اعطا می‌کند.حزب کارگران کردستان ترکیه سال‌هاست که با دولت مرکزی این کشور به شکل مسلحانه می‌جنگند و جنگ میان این دو بیش از 40 هزار کشته برجای گذاشته است. کردها خواهان اعطای خودمختاری یا چیزی شبیه به آن به استان‌های کرد ترکیه در شرق و جنوبی شرقی هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی راشدی با اشاره به از بین رفتن چندین هزار شغل در کشور در اثر بی‌توجهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند بر احیای این مشاغل متمرکز شودحمید راشدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اشتغال 93 که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در اراک برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، عمده معضلی که شرکت‌های نوپا با آن درگیر هستند را بحث بازار عرضه محصولات تولید شده عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دانشگاه جامع علمی و کاربردی علاوه بر تعمیم و گسترش این شرکت‌ها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید در جهت بازاریابی و بازارسازی برای محصولات نیز قرار دارد.  وی با اشاره به اینکه بازاریابی راهکارهای متعددی دارد و یکی از اقداماتی که می‌توان بر اساس آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد دانشجویان دانشگاه و مدرسین مجموعه هستند، گفت: در حال حاضر به بیش از 800 هزار دانشجو و بیش از 40 هزار مدرس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی دسترسی داریم که یکی از راه‌های ساده بازاریابی، اطلاع‌رسانی و درگیر کردن این طیف دانشجویی و دانشگاهی است. لازم است از فرصت‌های ایجاد شده در این مجموعه‌ها در دیگر کلانشهرها استفاده کنیم و نمایشگاه‌هایی این چنینی را در قالب ارائه و عرضه محصولات این شرکت ها در کلانشهرها برگزار کنیم . معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: بحث اصلی دانشگاه جامع این است که این مجموعه، دانشگاهی کارآفرین باشد و با تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در حوزه کارآفرینی موثر واقع شود. اگر صرفا به دنبال ایجاد مدرک بودیم عملا ایجاد دانشگاه علمی کاربردی لزومی نداشت این کار را دیگر دانشگاه‌ها انجام می دهند؛ در واقع تلاش ما بر این است که دانشگاه کارآفرین و فن‌آفرین باشد تا با تربیت نیروی انسانی متخصص نیاز کشور را مرتفع کند.  راشدی با اشاره به از بین رفتن چندین هزار شغل در کشور در اثر بی‌توجهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند بر احیای این مشاغل متمرکز شود. در حال حاضر طرح مطالعاتی مشاغل کشور در قالب یک بانک اطلاعاتی براساس آمایش سرزمین و نیاز هر شهر و استان در حال تدوین و به‌روز شدن است و متناسب با آن دوره‌های لازم برگزار خواهد شد.  وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم آموزش در این دانشگاه با محوریت پژوهش پیش برود.