سرمقاله : روزی نامه جمهوری " پیام قدرت "

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 9 اسفندماه سال 1393
سرمقاله : روزی نامه جمهوری " پیام قدرت "



نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم که طی سه روز گذشته در سواحل و مناطق جنوبی کشور برگزار شد، نشان دهنده قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های گوناگون است. این رزمایش با توجه به ابعاد دریائی و زمینی و سلاح‌های جدیدی که توسط جهاد خودکفائی نیروی زمینی سپاه پاسداران ساخته و آزمایش شده‌اند، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
رزمایش اخیر در دو سطح پیام‌های مهمی دارد. یک پیام در سطح منطقه و پیام مهم‌تر در سطح جهان.
پیام این رزمایش در سطح منطقه، ابلاغ این واقعیت به ملت‌ها و دولت‌ها به ویژه در سواحل جنوبی خلیج فارس است که تامین امنیت منطقه، نیازی به حضور و دخالت بیگانگان ندارد. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، کارآزموده، مجهز به سلاح‌های جدید و مسلط به نیازها و اقتضائات منطقه، از کفایت لازم برای کمک به تمام ملت‌ها و کشورهای همسایه به ویژه همسایه‌هائی که در جنوب با ایران مرزهای مشترک آبی و زمینی دارند برخوردار است. ویژگی این قدرتمندی اینست که بدون منت و چشمداشت در خدمت همسایگان قرار دارد و آنها می‌توانند با خیال راحت از این فرصت بهره‌مند باشند. ویژگی مهم‌تر نیز اینست که جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دست بالا را دارد و از این امکان برخوردار است که نیازهای همسایگان را نیز برطرف نماید.
خودکفائی در زمینه تجهیزات نظامی و سلاح‌ها، این امتیاز را به همراه دارد که تامین امنیت منطقه به هیچ قدرتی وابستگی پیدا نمی‌کند و به همین دلیل در هیچ زمان و زمینه‌ای زیر بار فشارها و باج خواهی‌های قدرت‌های استعماری نخواهد رفت. برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه نیز این یک امتیاز محسوب می‌شود و آنها نیز می‌توانند از کمک‌های بدون منت و چشمداشت جمهوری اسلامی ایران به هر میزان که نیاز داشته باشند برای تامین امنیت خود استفاده کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، دیروز در آخرین مرحله از نهمین رزمایش رسول اعظم، یک سلاح جدید راهبردی را بکار گرفت که نشان می‌دهد نیروی دریائی جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده‌ای در افزایش قدرت دریائی خود برای مقابله با تهدیدها دارد. افزایش قدرت دریائی ملت‌های منطقه با توجه به طمع‌هائی که دشمنان ملت‌ها یعنی قدرت‌های استعماری به آب راه‌های این منطقه دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. خوشبختانه این قدرت اکنون در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و تمام ملت‌ها و دولت‌های منطقه می‌توانند با اطمینان کامل از آن بهره‌مند باشند. آنچه مهم است اینست که پیام رزمایش موفق اخیر به درستی توسط همسایگان جمهوری اسلامی ایران دریافت شود و همه بدانند که صلح و دوستی و آمادگی کامل برای برقراری امنیت در سرتاسر منطقه و حفاظت از منافع ملت‌ها و کشورها را دارد.
پیام دوم رزمایش که از پیام اول مهم‌تر است، متوجه قدرت‌های مداخله‌گر جهانی به ویژه آمریکاست. قطعاً کارشناسان نظامی این قدرت‌ها گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی از آنچه در نهمین رزمایش رسول اعظم در خلیج فارس و تنگه هرمز و در سواحل جنوبی کشور صورت گرفت در اختیار دارند و به خوبی می‌دانند که نیروهای مسلح ایران از قدرت رزمی و دفاعی بالائی برخوردار است و این قدرت را برای پیشبرد اهداف در تمام زمینه‌ها پشتوانه خود قرار می‌دهد. در این رزمایش، علاوه بر اثبات آمادگی رزمی و دفاعی سپاه پاسداران در دریا و خشکی، تعداد قابل ملاحظه‌ای از سلاح‌های جدید ساخته شده توسط جهاد خودکفائی نیروی زمینی سپاه نیز آزمایش شدند و خوشبختانه توانستند قدرت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش صنایع دفاعی را به اثبات برسانند.
این، پیام قدرت است که رزمایش اخیر به آن دسته از دولت‌ها که هنوز هوای مداخله در امور کشورهای دیگر را در سر دارند داده و به آنها فهمانده است که نباید مثل گذشته تصور کنند همه چیز را در اختیار خود دارند و دیگران به آنها نیازمند یا وابسته هستند. این تصور کهنه در مورد جمهوری اسلامی ایران، بی‌پایه است و ملت ایران توانسته انقلاب خود را به بخش‌هائی همچون صنایع نظامی نیز گسترش دهد و کاری کند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بتواند روی پای خود بایستد و حتی برای رفع نیازهای سایر ملت‌ها نیز آمادگی داشته باشد.
این قدرت‌نمائی که در نهمین رزمایش رسول اعظم در دو زمینه رزم عملی و بکارگیری سلاح‌های جدید ساخته شده توسط متخصصان ایرانی جهاد خودکفائی نیروی زمینی سپاه پاسداران به ظهور پیوسته، پاسخ کاملاً مناسبی به کسانی است که هر روز سخن از روی میز بودن گزینه نظامی و سایر گزینه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به میان می‌آورند. جمهوری اسلامی ایران، نه تنها در زمینه نظامی بلکه در زمینه‌های مردمی و اقتصادی نیز پاسخ‌های کوبنده‌ای برای این تهدیدهای آمریکا دارد. در زمینه مردمی، راه پیمائی یوم‌الله 22 بهمن امسال نشان داد مردم سراسر کشور همچنان پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و این پشتوانه عظیم بهترین ضامن برای حفاظت از کشور و نظام در برابر تهدیدات خارجی است. در زمینه اقتصادی نیز همراهی مردم و دولت برای به ثمر رساندن طرح اقتصاد مقاومتی نتایج درخشانی به بار خواهد آورد که آن نیز پشتوانه خوبی برای نظام و کشور است.
در کنار پشتوانه‌های مردمی و اقتصادی، خودکفائی در صنایع دفاعی و برخورداری از قدرت رزمی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه دولتمردان آمریکائی تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را از داشتن صنایع دفاعی پیشرفته از جمله موشک‌های دوربرد منع کنند به این دلیل است که نمی‌خواهند ایران در صنایع نظامی خودکفا باشد. در مقابل، اینکه تاکید رهبر انقلاب همواره بر اینست که ما برخلاف نظر آمریکا هرچه در توان داریم برای تقویت صنایع نظامی و قدرت دفاعی خود بکار خواهیم بست، به این دلیل است که معتقدند قدرت نظامی به ویژه خودکفائی در زمینه صنایع نظامی یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.
نهمین رزمایش رسول اعظم، با موفقیت‌هائی که در زمینه‌های رزمی و آزمایش سلاح‌های جدید ساخته شده توسط جهاد خودکفائی نیروی زمینی سپاه پاسداران داشت، پیام قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود، پیامی که قطعاً دولت‌های سلطه‌گر نیز آن را درک کرده‌اند و در خنثی شدن تهدیدهای اعلام شده توسط آنها در همه زمینه‌ها از جمله مذاکرات هسته‌ای تاثیر زیادی خواهد داشت.