ابتکار وارد اهواز شد


کد خبر: ۲۲۳۹۵۵
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
رییس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور ارائه بسته حمایتی مقابله با پدیده گرد و غبار در استان خوزستان، وارد اهواز شد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار به همراه هیات همراه امروز(28 بهمن) پس از بازدید از هواشناسی خوزستان، در همایش علمی در دانشکده علوم دانشگاه شهیدچمران اهواز شرکت خواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه سفر خود به استان خوزستان، بازدید هوایی از کانون​های داخلی گردوخاک در استان خواهد داشت و پس از آن نیز در نشست خبری در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهد داد. 

کد خبر: ۲۲۳۹۵۶
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
روزنامه جوان با اشاره به یکی از اظهارات سالهای گذشته محمود احمدی نژاد نوشت:

فردي كه پيش‌تر حامي رحيمي بود و از رسيدگي به اتهامات وي جلوگيري مي‌كرد و اين روزها در رسانه‌ها به‌طور وسيع بازنشر مي‌يابد كه تصريح كرده بود «اگر ثابت شود كه رحيمي حتي يك ريال هم اختلاس كرده من به تلويزيون آمده و ضمن عذرخواهي اعلام مي‌كنم كه شايستگي اين سمت را ندارم»؛ جمله‌اي كه هيچ‌گاه تكذيب نشد. اكنون به نظر مي‌
کد خبر: ۲۲۳۹۶۲
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
 گلشاه از پدر و مادر معتاد متولد شد و امروز آنقدر با اعتیاد خوگرفته که دوز مصرفش در حد مصرف بزرگسالان است.

به گزارش ایسنا، گلشاه چشم‌هایش را در خانه‌ای گشود که دود و بوی تریاک با آن عجین بود و درد و رنج زبانه می‌کشید. اگر گریه می‌کرد با تریاک آرامش می‌کردند، دردش را با تریاک تسکین می‌دادند. مادرش می‌گوید: " هم خانه‌هایم گفتند گلشاه درد دارد به او تریاک بده تا آرام شود".

گلشاه از مادر و پدری معتاد متولد شد، امروز آنقدر با اعتیاد خو گرفته است که دوز مصرفش بالاست که طبق گفته پزشک حدمصرف یک بزرگسال را دارد.

یکی از اعضای جمعیت امام‌علی(ع) خراسان‌ جنوبی می‌گوید: مادر گلشاه دختر فراری بوده که تاریخ عقد دائمش بعد از تاریخ تولد اولین فرزندش است، او چهار فرزند به نام فائزه، سمیه، مریم و گلشاه دارد.
دختر 2 ساله، غرق در اعتیاد و گدایی!

او ادامه‌داد: فائزه معلول است و در مرکز علی‌اکبر نگهداری می‌شود، سمیه پیش پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، مریم چهار سال دارد تاکنون با مادربزرگش در روستا زندگی می‌کرد و به تازگی پیش مادرش آمده و معتاد است و خانواده‌اش ترکش داده‌اند اما باز هم مشکوک است و گلشاه نیز نه شناسنامه دارد و معتاد است.

مادر گلشاه گدایی می‌کند و گلشاه را به همراه خود برای گدایی می‌برد و پدرش تا حالا زندان بوده و اکنون برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده است.

گلشاه شناسنامه ندارد زیرا در خانه به دنیا آمده کسی برای او گواهی تولد صادر نکرده و ثبت احوال برای صدور شناسنامه نیاز به گواهی بیمارستان یا تقاضانامه نیروی انتظامی دارد.

برای صدور تقاضانامه نیروی انتظامی نیاز به حضور شاهدانی است که تولد او را شهادت دهند است اما در خانه‌ای تیمی که موادمخدر خرید و فروش می‌شود و همه اعضای خانه معتادند، هیچ‌کس حاضر نیست تولد گلشاه را شهادت دهد.
دختر 2 ساله، غرق در اعتیاد و گدایی!رسد گوينده اين جملات نسبت خود را با اين جملات مشخص كرده يا آنكه به قول خود عمل كند.

کد خبر: ۲۲۳۹۶۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
آیدین سیار سریع در صفه طنز روزنامه قانون نوشت:
اول)
 می‌گویند یک مرد با صورتي نازيبا بعد از مرگش با خانم مریلین مونرو همنشین می‌شود. با شور و شعف می‌گوید: خدایا این پاداش کدام کار خوب من در دنیاست؟ ندا می‌رسد که ساکت باش مردک! این پاداش تو نیست، تو الان کیفر این بنده خدا به حساب می‌آیی.

در همین راستا خبر رسید که محمدرضا رحیمی به دانشگاهِ ... عذرخواهی می‌کنم زندان اوین منتقل شد که به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه با هدف کیفر معاون اول بهار اعمال شده باشد جهت سخت‌تر کردن شرایط زندان برای سایر زندانیان به کار رفته است.

از داخل زندان اوین خبر می‌رسد که رعب و وحشت بر زندانیان مستولی شده و جمعی از محبوسین خواستار توقف هر چه سریع‌تر کمپین محاکمه احمدی نژاد شده‌اند.

دوم) موتور جست‌وجوگر ایرانی «یوز» راه اندازی شد. البته این اتفاق، اتفاق مبارکی است و ما هم از این بابت ذوق زده‌ایم ولی مسئله اینجاست که کمی زمان می‌برد تا این موتور هموطن در میان مردم جا بیفتد.

در این راه ما تلفاتی هم داشته‌ایم که یکی از آنها مربوط به پدری بوده که تازه با تکنولوژی آشنا شده بود و از پسرش پرسیده که پسرم!

در کجا باید کلمه‌ای را که می‌خواهم سرچ کنم؟ پسر هم که قصد حمایت از فناوری داخلی را داشته گفته در یوز! و پدر هم این عبارت را بد برداشت کرده و با مانيتور و کیس و مادربورد افتاده به جان پسر و کاری با او کرده که خشن‌ترین مدافعان لیگ جزیره هم با مهاجمان آرسنال نمی‌کنند. لذا جا دارد دوستانی که اقدام به راه اندازی این سرویس‌ها می‌کنند عواقب آن را هم در نظر بگیرند.

سوم) مقاله‌ای در سایت‌ها به چشم می‌خورد با این تیتر «چرا ادبیات سیاسی برخی سخنرانان و رسانه‌ها بی‌ادبانه است؟» یکی از سیاسیون در گفت‌وگو با «بی‌قانون» نسبت به این مقاله اعتراض کرد و گفت: ادبیات سیاسی هیچکس در کشور بی‌ادبانه نیست و نویسنده مطلب غلط کرده است که چنین چیزی نوشته است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا این لحنی که استفاده می‌کنید درست است، پرسید: شما خر کی باشید؟ و در ادامه سوال خود را شکافت و گفت: یعنی از طرف کدام نشریه آمده‌اید؟
خبرنگار ما خود را معرفی کرد و این فعال سیاسی در ادامه گفت: من مادر شما را با حفظ شئونات به عزایتان خواهم نشاند. شما روزنامه‌ای هتاک و بی‌ادب هستید و من با شما مصاحبه نمی‌کنم. مرده شور شما را زنده زنده بشوید!

چهارم) هفته نامه 9 دی هم از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

این خیلی خوب است که این همه نهاد صلاحیت دار برای توقیف نشریات داریم.

واقعا ای کاش بشود روزی برسد که هر ایرانی بتواند یک نشریه را به سرزمین لیدی گاگا ببرد و با جاذبه‌های توریستی این سرزمین آشنا کند. هم صنعت گردشگری رونق می‌گیرد و هم روزنامه‌نگاران کمی استراحت می‌کنند.

فقط عزیزان زحمت بکشند موقع برگشتن مطمئن شوند که همه سوار شده‌اند، مورد داشتیم روزنامه نگار از دهه 70 تا امروز در سرزمین لیدی گاگا مانده و نمی‌تواند برگردد. حتما به این مورد عنایت داشته باشید.