هماهنگی مصر و عربستان برای دخالت در یمن

هماهنگی مصر و عربستان برای دخالت در یمن 25بهمن-93
مداخله کری تروریستی سپاه پاسداران از طریق  ارسال پول وسلاح  به حوثی های شیعی یمن که همراه با  اعزام نیروهای سپاه قدس واعضای حزب الشیطان لبنان بوده است . چون به منظور اجرای طرح کودتا در یمن و بی ثبات و ناامن کردن این کشور وسرایت این ناامنی وبی ثباتی به عربستان وشبه جزیره ی عربستان بوده که در نهایت موجب شده است تاعربستان برای مقابله وخنثی کردن این طرح از مصر کمکی بگیرد تا مانع از بی ثباتی و ناامنیب یشتر یمن و شبه جزیره ی عربستان شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از عزم عربستان برای مسلح کردن قبائل استان «مارب» و همچنین آمادگی مصر برای اعزام نیروهای نظامی به یمن خبر داد.عربستان در حالی قبائل استان «مارب» را علیه نیروهای جنبش مردمی «انصار الله» مسلح کرده است، که مصر نیز یک یگان «واکنش سریع» را آماده کرده است تا در صورت تهدیدشدن تنگه «باب المندب» به آن کشور اعزام کند. عربستان پیش از این نیز برای قبائل یمنی مخالف انصارالله نیز اسلحه ارسال کرده بود.خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه رژیم سعودی از طریق مرزهای جنوبی خود قبائل یمنی را علیه جنبش «انصار الله» مسلح می‌کند، مدعی شد که مسئولان امنیتی از وجود هماهنگی قبلی بین دو کشور سخن گفتند.برخی از مسئولان یمنی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند قوی‌ترین متحد آمریکا در منطقه یعنی عربستان اسلحه و پول برای قبائل استان مارب واقع در شمال یمن ارسال کرده‌ تا آنها را در مقابله با خیزش مردمی مسلح کند.این خبرگزاری به نقل از سه تن از مسئولان امنیتی مصر اعلام کرد: مصر نیز یک یگان «واکنش سریع» را آماده ساخته تا در صورتی که راه‌های آبی دریای سرخ تهدید شوند، به یمن حمله کنند. این یگان به عنوان زیر مجموعه لشکر سوم ارتش مصر تشکیل شده است. این لشکر عملیات امنیتی و اطلاعاتی در دریای سرخ را از مقر خود استان «سوئز» واقع در شرق قاهره فرماندهی و مدیریت می‌کند. بر اساس این گزارش، دولت‌های مصر و عربستان برای واکنش نظامی مشترک در یمن در صورت نیاز، با یکدیگر هماهنگی کرده‌اند.
دعوت کمیته‌های انقلابی از اعضای مجلس سابق
کمیته‌های انقلابی یمن به رهبری «محمدعلی الحوثی»، از اعضای مجلس منحل شده این کشور خواست تا برای نشستی مشورتی درروز دوشنبه در کاخ ریاست‌جمهوری حاضر شوند. بنا بر اعلام کمیته مذکور این درخواست براساس بند ششم بیانیه قانون اساسی حوثی‌هاست و در راستای تلاش‌ها جهت تشکیل مجلس انتقالی متشکل از 551 عضو صورت می‌گیرد که این مجلس خود وظیفه تشکیل شورای ریاستی را بر عهده دارد.از سوی دیگر نماینده سازمان ملل در یمن گفت: ما پیشرفت خوبی در مذاکرات میان طرف‌های یمنی داشتیم و یمنی‌ها درک کرده‌اند که رسیدن به راهکاری برای حل بحران کشور ضروری است.
اعلام حمایت القاعده یمن از سرکرده داعش
گروه تروریستی القاعده یمن با اعلام حمایت از رهبر گروه تروریستی داعش، بیعت خود با ایمن الظواهری را نقض کردند.یک پایگاه‌ آمریکایی که فعالیت‌ گروه‌های تروریستی را دنبال می‌کنند، اعلام کرد که اعضای گروه القاعده در شبه جزیره عرب که در مرکز یمن فعالیت می‌کنند با «ابوبکر البغدادی»،‌ رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کردند. اعضای گروه تروریستی القاعده در بیانیه منتشر شده در توییتر ضمن اعلام تشکیل گردان‌های مسلح برای نابودی و مقابله با دشمنان خود در «صنعاء و ذمار»، بیعت خود با «ایمن الظواهری»، رهبر القاعده را نقض کردند.
سفارت عربستان در یمن بسته شد
یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان از بسته شدن سفارت این کشور در یمن و خروج کارکنان سعودی سفارت از شهر صنعا خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان از بسته شدن سفارت این کشور در یمن و خروج کارکنان سعودی سفارت از شهر صنعا خبر داد. پیش از این هم آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا سفارتخانه‌های خود در صنعا را «به دلیل ملاحظات امنیتی» بسته بودند.