گزیده خبرهای 21 شهریور – 95 قسمت -5

گزیده خبرهای 21 شهریور – 95 قسمت -5
 
وزارت "امور مهاجرین و عودت کنندگان" افغانستان برخورد نیروی انتظامی شیراز با پناهجویان افغان را عملی غیر انسانی، توهین آمیز و تعرض به کرامت انسانی خوانده استدو روز پیش نیروی انتظامی ایران در شهر شیراز از مکشوفاتی از قبیل مواد قاچاق، مواد مخدر، خودروهای سرقتی ،فیلم‌های غیر مجاز، مشروبات الکلی و "دستگیری اتباع بیگانه" خبر داد و تصاویری از آن را منتشر کرد.در این تصاویر شماری از مردان با چشم بند در حصاری فلزی در فضایی باز دیده می‌شوند. جزئیاتی در مورد تابعیت این شهروندان ذکر نشده است، ولی از ظاهر تصویر به نظر می‌رسد که افغان باشند.وزارت مهاجرین افغانستان از دولت جمهوری اسلامی ایرانی خواسته است تا این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنددر دو روز گذشته انتشار این عکس‌ها زیر عنوان " مکشوفات ۴۸ ساعته نیروی انتظامی در شیراز" واکنش‌های شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی هم از افغانستان و هم از ایران را به همراه داشته است.محمد رضا خوشک، نماینده هرات در مجلس در صفحه فیسبوکش نوشته است:" می‌گویند در شهرى که سعدى گفته،تو کز محنت دیگران بى غمى نشاید که نامت نهند آدمى،مردمانش انسان‌ها را داعش وار در قفس به نمایش می‌گذارند.این شعر سعدی در واکنش‌های زیادی هم از سوی ایرانی‌ها و هم افغان‌ها در ارتباط با عکس‌های منتشر شده، ذکر شده است.
محسن غرویان از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: ما تحت هیچ شرایطی از دکتر حسن روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری عبور نخواهیم کرد و وی کاندیدای اول ما در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی سخنان بنده پیرامون دعوت از آقای دکتر ظریف را اشتباه تفسیر کردند، بحث من، گفت وگوی مستقیم با دکتر ظریف نبود، بلکه یک گفت وگوی خصوصی بین فضلا و جمعی از مدرسان و خودمانی بود و کسانی که تفسیرهای اشتباه کردند باید تصحیح کنند.غرویان یادآورشد: در این جمع اینگونه بحث شد که خوب است جناح اعتدال گرا در رده های بعد از دکتر حسن روحانی، کاندیدایی داشته باشند، گاهی یک در هزارم اتفاق می افتد که مشکلاتی برای افراد ایجاد می شود بنابراین باید گزینه هایی دیگری باشند، ولی اولویت دکتر روحانی است و ان شاء الله وی در چهار سال بعد نیز رئیس جمهوری هستند.وی ادامه داد: این گفت وگو خصوصی بود و آقای ظریف هم در جریان نبودند، ولی برداشت برخی این بود که به صورت مستقیم از وزیر امور خارجه دعوت و یا رایزنی کردیم که این مطلب را بنده تکذیب می کنم.وی یادآورشد: دکتر ظریف برای بنده پیغام دادند که تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم و صدها بار هم گفتم من این مسوولیت را نمی پذیرم و در این صحنه وارد نمی شوم. بنده هم گفت وگوی مستقیم با دکتر ظریف را تکذیب می کنم، نظر ما هم مانند دکتر ظریف، شخص آقای حسن روحانی است.غرویان بیان داشت: البته ما از اکنون اعلام می کنیم ظریف به خاطر قابلیت های خوبی که دارند یکی از کاندیدای ما برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ریاست جمهوری یعنی در پنج سال آینده است.
سارق سایبری چندملیتی به دستبرد سه‌میلیارد‌و ٦٠٠ ‌میلیون ریالی با جعل ١٣٧ کارت اعتباری اعتراف کرد.به گزارش شرق، سردار «بهمن امیری‌مقدم»، فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی با اعلام این خبر گفت: با کسب خبری از پلیس فتای استان اصفهان مبنی‌بر متواری‌شدن سارق اینترنتی به شهر مشهد، تیمی زبده از کارشناسان پلیس فتا، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: در بررسی پرونده مشخص شد متهم سایبری با استفاده از روش اسکیمر، اطلاعات حساب بانکی تعدادی از شهروندان اصفهانی را سرقت کرده و به حساب بانکی آنها دستبرد زده است. سردار امیری‌مقدم تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی حساب‌های مال‌باختگان و استعلام از بانک‌های عامل، متهم را شناسایی و عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری او آغاز کردند.وی اظهار کرد: افسران پلیس فتا با یک‌سری تحقیقات میدانی سرانجام هفته گذشته متهم ٣٩ساله به نام علی را که دارای لیسانس مکانیک است، در یک صرافی در محدوده بلوار فرامرز عباسی شهر مشهد هنگام تبدیل وجوه برداشتی به ارز، ردیابی و با همکاری تیمی از مأموران کلانتری آبکوه و شهروندان در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه اعلام کرد به واسطه شغلش که خرید و فروش خودرو است، حدود یک‌ماه‌ونیم پیش در یک معامله خودرو یک دستگاه اسکیمر به همراه کارت خام بانکی از شخصی به نام محمد به مبلغ صد ‌میلیون ریال به همراه ٥٠٠ ‌میلیون ریال سفته خریداری و با بازگشایی مغازه کلی‌فروشی آرایشی-‌بهداشتی در پاساژی در شهر اصفهان، اسکیمر را نصب کرده و از این طریق دو ‌میلیارد ریال برداشت غیرمجاز داشته است.در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از این متهم که دارای سوابق کیفری متعدد جعل مدارک است، مشخص شد او تابعیت سه کشور گرجستان، ترکیه و انگلیس را دارد. همچنین مشخص شد این فرد شیاد با دستبرد به اطلاعات حساب تعدادی از مشتریانش، مبالغ هنگفتی از صد تا ٨٠٠‌ میلیون ریال را از حساب آنها به روش اسکیمر سرقت کرده است. متهم در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به برداشت غیرمجاز سه‌میلیاردو ٦٠٠ میلیون ریال از حساب‌های بانکی مشتریان در شهر اصفهان اعتراف کرد.
خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: «سیدمظاهر حسینی»، مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری خاطره‌ای از کوهنوردی رهبر انقلاب را نقل کرده استوی گفت: در برنامه کوهنوردی، ایشان به دختری برخورد که سگی در بغل داشت.شاید اگر هرکدام از ما بودیم به او تذکر می‌دادیم که این سگ نجس است؛ یا ممکن است باعث بیماری شود. اما ایشان رو کرد و از آن دختر خانم پرسید: اسم سگت چیست؟ چقدر دوستش داری؟ سپس گفتند: خب احکام نگهداری از سگ را هم می‌دانی؟ چند نمونه را برایش گفتند و سپس منبعی را معرفی کردند تا به آن رجوع کند و بخواند. دختر جوان که از این نحوه برخورد اشک بر دیدگانش جاری شده بود، گفت: من چطور بگویم شما را دیده‌ام. رهبری چفیه خود را به او هدیه دادند.این دختر 2 روز بعد با دفتر تماس گرفت و گفت: به آقا بگویید بنده ارادتمندشان هستم.
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بازهم دروازه اش بسته ماند.به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا بیرانوند در دیدار تیمهای تراکتورسازی و پرسپولیس موفق شد چهارمین کلین شیت خود را در این فصل به ثبت برساند. بیرانوند در دو دیدار تیم ملی هم مقابل قطر و چین گل نخورد تا در ۵ بازی آخری که برای تیم ملی و پرسپولیس بازی کرده گل نخورد. در چند فصل گذشته این اولین بار است که پرسپولیس تا هفته پنجم تنها یک گل دریافت کرده است و بیرانوند رکورد جدیدی از خود در درون دروازه پرسپولیس به جای گذاشته است.با این حساب، بعد از گل عبدالله ناصری، بیرانوند ۴۷۳ دقیقه است که گلی نخورده است.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی به افرادی که قصد دارند در روز عید قربان دام زنده تهیه کنند، هشدار داد و توصیه کرد که برای خرید دام زنده تعجیل نکنند و اجازه دهند که به ظهر روز دوشنبه نزدیک شویم تا قیمت‌ها واقعی شوند، چرا که در ابتدای صبح با بالابودن قیمت‌ها روبرو هستیم و این مساله باعث می‌شود قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به بیش از آنچه باید برسد.علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت گوشت قرمز پیش از عید سعید قربان اظهار کرد: حدود دو ماه قبل بود که بازار گوشت قرمز با شوک افزایش قیمت روبرو شد و پس از آن دیگر قیمت‌ها پایین نیامد، این موضوع نیز به دلیل کمبود دام زنده و نیز خروج آن از کشور بود.وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی 29 تا 30 هزار تومان بود که با افزایش ناگهانی به یکباره به 34 تا 35 هزار تومان افزایش یافت و این در حالی بود که هر کیلوگرم گوشت گاوی نیز با 2000 تومان افزایش قیمت روبرو شد.رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر این‌که پس از افزایش قیمت‌ها دیگر با کاهش قیمت گوشت قرمز روبرو نبودیم، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به جلوگیری از خروج دام زنده از کشور با کمبود گوشت روبرو نیستیم و بازار این محصول با ثبات تقریبا 10 روزه‌ای روبرو شده است.