سخنگوی
کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با فارس:
دولتی
که توان شنیدن انتقاد نداشته باشد توفیقی در کارهایش ندارد/ معاونت مطبوعاتی وزارت
ارشاد در مقابل آزادی بیان نقض غرض میکند 4 مهر -
95
مهره دیگر آلت دست خبرگزاری
پاسداران این طلبه جوان تر از آن یکی آخوند سلیمی است .جالب است چون این طلبه جوان
و تازه کار و کارکشته نیست گزارشگر خبرگزاری پاسداران هم به کاهدان زده است چون ناشیگری کرده که چنین
تیتر خبری بازتاب داده است " دولتی که توان شنیدن انتقاد نداشته باشد توفیقی
در کارهایش ندارد" برای اینکه توی باغ نبوده است که خانه ازپای بست ویرانست .
زیرا بالاتر ازدولت رهبرانتصابی ولی فقیه و ارگان فاشیستی پاسداران قرارد ارد که نه هیچکس حق انتقاد به اینان را ندارد که
برای انتقاد کننده سرنوشت نامعلومی همراه
دارد .چون گفته های رهبرانتصابی ولی فقیه فصل الخطاب برای همه است . برای اینکه مجاز
است قانون شکنی کند وبه هیچ مرجع ومقامی هم پاسخگوی نباشد.
سخنگوی کمیسیون
فرهنگی مجلس گفت: اگر دولتی ادعای آزادی بیان داشته و آن را فقط خلاصه در تجلیل از
خود بداند این آزادی بیان یک سویه است در حالی که آزادی بیان یعنی شنیدن، تجلیل و
انتقاد توأم با هم.
حجتالاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفتوگو با
خبرنگار گروه
جامعه خبرگزاری فارس، درباره
افزایش فشار دولت بر رسانههای منتقد و توقیف آنها، گفت: دولت در آستانه انتخابات
اگر میخواهد جایگاه خود را از دست ندهد و با مردم رابطه خوبی داشته باشد باید
آستانه تحمل خود و ارکان دولت را در برابر منتقدان بالا ببرد.
وی افزود: دولتی که
توان شنیدن انتقاد را نداشته باشد توفیقی در امورات و کارهای خود ندارد.
آزادیخواه خاطرنشان
کرد: در اعصار مختلف منتقدین در برابر همه دولتها حضور داشتهاند که اظهارات آنها
برای رفع اشکالات، سؤالات و ابهامات از طریق رسانهها و جراید مطرح میشده
است.
سخنگوی کمیسیون
فرهنگی مجلس تصریح کرد: دولتی میتواند ادعای موفقیت در کارهایش داشته باشد که به
آزادی بیان با توجه به چارچوبهای مشخص و قانونی در جامعه اعتقاد داشته و آن را
اجرایی کند.
وی اظهار داشت: اگر
دولتی ادعای آزادی بیان داشته و آن را فقط خلاصه در تجلیل از خود بداند این آزادی
بیان یکسویه است در حالی که آزادی بیان یعنی شنیدن تجلیل و انتقاد توأم با هم.
آزادیخواه افزود:
آزادی بیان یعنی اینکه به منتقدین و همچنین افراد همسو به یک میزان حرمت قائل
شویم.
وی با بیان اینکه
دولت باید در زمینه رفتار با منتقد و همسو بازنگری اساسی کند، افزود: دولت یازدهم
باید انتقادات را به معنی تخریب و توهین معنا نکند ضمن اینکه برخی از جملاتی که
دولتمردان علیه منتقدین در خصوص اظهارات آنها به کار بردهاند کملطفی در
برابر آنها بوده است در حالی که آنها نه بیسواد هستند و نه با سیاست
بیگانه، بلکه انتقادات آنها از سر دلسوزی صورت میگیرد.
سخنگوی کمیسیون
فرهنگی مجلس تصریح کرد: با تخریب مخالفیم ولی باید حرمت منتقدین توسط دولت اسلامی
نگه داشته شود.
آزادیخواه خاطرنشان
کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و همچنین هیأت منصفه مطبوعات باید فضای رسانهای
کشور را به شکلی مهیا کنند که فعالیتهای صاحبان قلم برای بیان حرفهای خود
آزادانه صورت گیرد و آنها بتوانند انتقادات خود را به بدنه دولت بیان کنند
ضمن اینکه بیان این اظهارات که به هیچ وجه تخریب دولت به حساب نمیآید بلکه تجلیل
آن و ایجاد فضای تعاملی و مهر و محبت است.
وی افزود: اگر
مطبوعات وزارت ارشاد بتواند با هر حربهای در برابر انتقادات صورت گرفته علیه دولت
موضعگیری کرده و در برابر آن بایستد این امر با آزادی بیانی که در ابتدای آغاز به
کار این دولت توسط دولتمردان بیان شده است نقض غرض دارد. آزادیخواه گفت:
انتظار اصحاب رسانه از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آن است که بتوانند در میدان
بیان آزادانه انتقادات فعالانه رفتار کرده و هیچ نگرانی و دغدغهای در این زمینه
نداشته باشند.