وزير صنعت، معدن و تجارت: صندوق توسعه ملي متعلق به ايران است ولي به خارجي
ها تسهيلات مي دهد 4 مهر -95
اگر تیتر
خبری زده شده وزير صنعت، معدن و تجارت دولت روحانی گفته است که : صندوق توسعه ملي
متعلق به ايران است ولي به خارجي ها تسهيلات مي دهد . این وزیر به بخش کوچکی
از واقعیات بزرگ تری اشاره کرده است که اوین نامه ی کیهان آن را بهانه
تبلیغاتی علیه وزیر صنعت دولت روحانی کرده است در حالیکه این مشتی از سیاست خروار
ها وطن فروشانه ی 38 ساله است .چون اززمانیکه جنگ موهبت الهی نامیده شد ورهبر
انتصابی ولی فقیه مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام شد تمام منابع و ذخایر کشور
همراه با سرویس خدماتی و نظامی وتسلیحاتی ومالی اختصاص به سیاست صدور بحران و
تروریسم و ارتجاع و جنگ افروزی به برون مرزداده شده است تادرامور داخلی کشورهای
منطقه و همسایه مداخله گری آشکار شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت از عملکرد صندوق ملي در خصوص عدم
پرداخت تسهيلات به شرکت هاي داخلي انتقاد کرد.
به گزارش تسنيم، محمدرضا نعمت زاده در چهارمين نمايشگاه بين المللي دريايي ايران با اشاره به اينکه طي سي و چند سال اخير خريدهاي خارجي زيادي انجام شده، گفت: اگر مي توانستيم يک پنجم از اين خريدها را در داخل کشور خرج کنيم، توان داخلي چند برابر شده بود. در اين رابطه نيز با عذرهايي مانند تامين فاينانس از شرکت هاي داخلي خريد کرده ايم.وي با بيان اينکه صندوق توسعه ملي حاضر نيست ارز را در اختيار توليدکنندگان داخلي قرار دهد، تصريح کرد: اين در حالي است که اين صندوق تسهيلات ارزي را به راحتي به سازنده خارجي ارائه مي دهد. حدود دو هفته پيش با مسئولان اين صندوق جلسه اي را برگزار کرديم تا بتوانيم از منابع صندوق که متعلق به ملت ايران است، به توليدکنندگان داخلي نيز تسهيلات ارزي ارائه دهيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت بيان کرد: اين موانع را براي توليدکنندگان داخلي به وجود مي آوريم که باعث مي شود اقتصاد کشور درون زا نشود و به صندوق توسعه ملي گفته ايم که تسهيلات را به صورت ارزي در اختيار شرکت هاي داخلي قرار دهد و به صورت ارزي نيز از آنها بگيرد.
به گزارش تسنيم، محمدرضا نعمت زاده در چهارمين نمايشگاه بين المللي دريايي ايران با اشاره به اينکه طي سي و چند سال اخير خريدهاي خارجي زيادي انجام شده، گفت: اگر مي توانستيم يک پنجم از اين خريدها را در داخل کشور خرج کنيم، توان داخلي چند برابر شده بود. در اين رابطه نيز با عذرهايي مانند تامين فاينانس از شرکت هاي داخلي خريد کرده ايم.وي با بيان اينکه صندوق توسعه ملي حاضر نيست ارز را در اختيار توليدکنندگان داخلي قرار دهد، تصريح کرد: اين در حالي است که اين صندوق تسهيلات ارزي را به راحتي به سازنده خارجي ارائه مي دهد. حدود دو هفته پيش با مسئولان اين صندوق جلسه اي را برگزار کرديم تا بتوانيم از منابع صندوق که متعلق به ملت ايران است، به توليدکنندگان داخلي نيز تسهيلات ارزي ارائه دهيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت بيان کرد: اين موانع را براي توليدکنندگان داخلي به وجود مي آوريم که باعث مي شود اقتصاد کشور درون زا نشود و به صندوق توسعه ملي گفته ايم که تسهيلات را به صورت ارزي در اختيار شرکت هاي داخلي قرار دهد و به صورت ارزي نيز از آنها بگيرد.