سال تحصيلي جديد با حضور رئيس جمهور آغاز شد 4 مهر -95
پس تکلیف
چند میلیون دانش آموزان خانواده های محروم چه می شود که به دلیل عدم تأمین هزینه
نامنویسی و تهیه نوشت افزار تحصیلی قادر به مدرسه رفتن نبوده ومجبور به ترک تحصیل شده وتبدیل به کودکان کار
خیابانی شده اند.به خصوص که آمارشان در حال افزایش است؟ البته مخاطب اصلی شامل
خامنه ای و پاسداران جنگ افروز می شود چون
سرمایه و دخایرو منابع کشور را صرف تولید موشک وسیاست جنگ افروزی واقدامات
تروریستی برون مرزی کرده اند.
سال تحصيلي جديد با حضور رئيس جمهور در دبيرستان نمونه دولتي
حضرت نرجس آغاز شد.
به گزارش تسنيم حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان صبح ديروز در مراسم آيين بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي که در دبيرستان نمونه دولتي حضرت نرجس برگزار شد با بيان اينکه دولت در حد توان و امکان، همه تلاش خود را براي رفاه معلمان انجام خواهد داد ، گفت: اگر دولت توانسته در سال جاري، کاري براي معلمان در راستاي رفاه شان انجام دهد در سايه عملياتي کردن و اجراي برجام بوده چرا که امروز بخشي از منابع مالي ما در سايه اجراي برجام توانسته شرايط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالي را براي دولت فراهم آورد.
روحاني گفت: آنها که مي گويند آثار برجام را نمي بينيم بايد بدانند بخش بزرگي از بودجه و منابع دولت در سال جاري در سايه اجراي برجام به دست آمده و اگر کشور ما توانسته بدون استفاده از ذخاير خود روي پاي خود بايستد در سايه تلاش مردم ، کارآفرينان ، وحدت و انسجام جامعه و تلاش دولت و محيط مناسبي است که پس از اجراي برجام به وجود آمده و اين در شرايطي است که بسياري از کشورهاي ديگر توليدکننده نفت، حداقل يکصد ميليارد دلار از ذخاير خود برداشت کردند.
پرسش مهر رئيس جمهور از دانش آموزان
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با طرح پرسش مهر گفت: خشونت از کجا نشات گرفته و چگونه عده اي خشونت را مي آموزند؟ در برابر خشونت چگونه مي توان ايستادگي کرد و چگونه مي توانيم جامعه اي داشته باشيم داراي رحمت نبوي؟ چگونه مي توانيم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانيم؟
رئيس جمهور با بيان اينکه امروز خشونت، مشکل بزرگ در منطقه و جهان است، به وضعيت دانش آموزان برخي کشورهاي منطقه اشاره و تصريح کرد: شما امروز در يک محيط امن، درس و کلاس خود را در مدرسه آغاز مي کنيد، اما در همسايگي ما عراق، سوريه، يمن و کشورهاي ديگر منطقه و کنار ما مدارس ويران شده دارند، دوستان و دانش آموزان آنها به خاک و خون کشيده شده اند و معلمان فرصت تعليم و تربيت را از دست داده اند.
وي تصريح کرد : امروز اميد کشور ما به شما نوجوانان و جوانان است، اميد را از کلاس آغاز کنيم و معلمان عزيزمان اولين درس شان به دانش آموزان درس اميد باشد. مدارس ما بايد مدارسي سرزنده باشد و نه خداي ناکرده دل مرده، بلکه مدارس ما بايد محيطي باشد همه دانش آموزان احساس کنند مدرسه پناهگاه است و نه گريزگاه، بنابراين تلاش مان، کوشش مان و اميدمان و تدبيرمان و اعتدال مان را از مدرسه آغاز کنيم.
به گزارش تسنيم حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان صبح ديروز در مراسم آيين بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي که در دبيرستان نمونه دولتي حضرت نرجس برگزار شد با بيان اينکه دولت در حد توان و امکان، همه تلاش خود را براي رفاه معلمان انجام خواهد داد ، گفت: اگر دولت توانسته در سال جاري، کاري براي معلمان در راستاي رفاه شان انجام دهد در سايه عملياتي کردن و اجراي برجام بوده چرا که امروز بخشي از منابع مالي ما در سايه اجراي برجام توانسته شرايط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالي را براي دولت فراهم آورد.
روحاني گفت: آنها که مي گويند آثار برجام را نمي بينيم بايد بدانند بخش بزرگي از بودجه و منابع دولت در سال جاري در سايه اجراي برجام به دست آمده و اگر کشور ما توانسته بدون استفاده از ذخاير خود روي پاي خود بايستد در سايه تلاش مردم ، کارآفرينان ، وحدت و انسجام جامعه و تلاش دولت و محيط مناسبي است که پس از اجراي برجام به وجود آمده و اين در شرايطي است که بسياري از کشورهاي ديگر توليدکننده نفت، حداقل يکصد ميليارد دلار از ذخاير خود برداشت کردند.
پرسش مهر رئيس جمهور از دانش آموزان
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با طرح پرسش مهر گفت: خشونت از کجا نشات گرفته و چگونه عده اي خشونت را مي آموزند؟ در برابر خشونت چگونه مي توان ايستادگي کرد و چگونه مي توانيم جامعه اي داشته باشيم داراي رحمت نبوي؟ چگونه مي توانيم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانيم؟
رئيس جمهور با بيان اينکه امروز خشونت، مشکل بزرگ در منطقه و جهان است، به وضعيت دانش آموزان برخي کشورهاي منطقه اشاره و تصريح کرد: شما امروز در يک محيط امن، درس و کلاس خود را در مدرسه آغاز مي کنيد، اما در همسايگي ما عراق، سوريه، يمن و کشورهاي ديگر منطقه و کنار ما مدارس ويران شده دارند، دوستان و دانش آموزان آنها به خاک و خون کشيده شده اند و معلمان فرصت تعليم و تربيت را از دست داده اند.
وي تصريح کرد : امروز اميد کشور ما به شما نوجوانان و جوانان است، اميد را از کلاس آغاز کنيم و معلمان عزيزمان اولين درس شان به دانش آموزان درس اميد باشد. مدارس ما بايد مدارسي سرزنده باشد و نه خداي ناکرده دل مرده، بلکه مدارس ما بايد محيطي باشد همه دانش آموزان احساس کنند مدرسه پناهگاه است و نه گريزگاه، بنابراين تلاش مان، کوشش مان و اميدمان و تدبيرمان و اعتدال مان را از مدرسه آغاز کنيم.