ديپلمات سابق وزارت خار روحاني پاسخ «نامه محرمانه» جامعه مدرسين را داد

ديپلمات سابق وزارت خار روحاني پاسخ «نامه محرمانه» جامعه مدرسين را داد  6 مهر -95
این چگونه نامه محرمانه ای بوده است که اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری ازآن اطلاع دارد؟

رئيس جمهور پاسخ نامه محرمانه جامعه مدرسين به خود را از طريق فرستاده ويژه اش داد.
    
به گزارش تسنيم هدف اصلي سفر اخير نهاونديان رئيس دفتر و فرستاده ويژه رئيس جمهور به قم، ديدار با اعضاي جامعه مدرسين و تقديم نامه حجت الاسلام روحاني در جواب نامه اعضاي اين جامعه بود.
    
گفته مي شود با توجه به محرمانه بودن نامه جامعه مدرسين و پاسخ حجت الاسلام روحاني متن اين نامه منتشر نخواهد شد.
    
آيت الله محسن فقيهي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تائيد خبر پاسخ روحاني به نامه جامعه مدرسين گفته است که در جلسه مشترک، آقاي نهاونديان به نمايندگي از رئيس جمهور پاسخ نامه ما را داد و سپس مباحثي در اين باره بحث و تبادل نظر شد.
    
جامعه مدرسين حوزه علميه قم که به عنوان اصلي ترين تشکل سياسي نهاد روحانيت در کشور محسوب مي شود، اواخر خرداد ماه امسال در نامه اي به حسن روحاني، رئيس جمهور نسبت به برخي رويکردهاي فرهنگي دولت و اظهارات و عملکرد حاشيه ساز برخي مقامات ارشد دولت يازدهم انتقاد کرد.
    
برپايه اين گزارش، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در نامه اي خواستار اصلاح رفتار رئيس جمهور و دولت شده و هرگونه حمايت از قوه مجريه را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهاي اسلامي دانستند.
    
آيت الله محمود رجبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم چندي پس از اعلام خبر نامه محرمانه جامعه مدرسين به رئيس جمهور در گفت وگويي با تسنيم گفته بود: «وقتي نامه اعتراضي و انتقادي را خطاب به آقاي روحاني مي نوشتيم، بحث اش اين بود که اگر ايشان جوابي به نامه ندادند يا اينکه تغييري در رفتار ايشان به وجود نيامد، نامه را به صورت علني منتشر کنيم تا مردم از محتواي آن مطلع باشند
    
در همين زمينه آيت الله علي مومن عضو ديگر جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگويي، به بيان جزئياتي از محورهاي اين نامه محرمانه پرداخته و با اشاره به اينکه هدف اصلي از اين نامه تاکيد بر پيروي بيشتر دولت از چارچوب هاي نظام جمهوري اسلامي بود، متذکر شد که در مجموع غرض از آن نامه اين بود که جنبه هاي اسلامي و پيروي دولت از منويات و مطالبات ولي فقيه تقويت شود.