شمارش معكوس براي نابودي شجره خبيثه ملعونه آل سعود

شمارش معكوس براي نابودي شجره خبيثه ملعونه آل سعود
نگاهي به سالگرد فاجعه منا و بي كفايتي آل سعود در هدايت و مديريت خانه خدا (بخش پاياني) 21 شهریور -95
اینگونه تهدیدهای آشکار عربستان به سقوط که درا وین نامه کیهان بازتاب داده می شود که مدیر مسئولش نماینده ویژه خامنه ای رهبر انتصابی ولی فقیه است اسناد غیر قابل انکاری مداخله گری درا مورد اخلی عربستان است که مقامات عربستانی به استناد آن می توانند هم از طریق کشورهای  اتحادیه  عرب وهم سازمان ملل وهم شورای امنیت سازمان ملل آن را پیگیری کند تا متجاوزان محکوم ومورد مصوبه هایی همراه با محرومیت  و  مجازات باشد.

گروه گزارش- «در جريان فاجعه منا آل سعود حتي يک عذرخواهي زباني از مسلمانان نکردند. اين حادثه، اثبات مجدد بي لياقتي اين شجره خبيثه ملعونه در اداره حرمين شريفين است... اگر راست مي گويند و در حادثه بي تقصيرند، بگذارند يک هيئت حقيقت ياب اسلامي- بين المللي، واقعيات مسئله را از نزديک بررسي و روشن کند... حادثه منا و جان باختن حاجيان ايراني در حال عبادت و با لبان تشنه و در زير آفتاب سوزان، حادثه اي عميقاً غم انگيز و فراموش نشدني است، البته اين حادثه ابعاد گوناگون و روشنگري از لحاظ سياسي، اجتماعي، اخلاقي و ديني دارد که اين ابعاد نبايد فراموش شوند... حساس نبودن در قبال مسائلي نظير حادثه سخت و جانکاه منا، مصيبت واقعي جهان اسلام است... سال گذشته، مواجه شدن خانواده ها با خبر درگذشت عزيزان شان و بازگشت جنازه هاي آنان بسيار سخت و دشوار بود اما در مقابل اين مصيبت، توجه به اين واقعيت که آن عزيزان همچون شهدا در سايه مغفرت، رحمت و نعمت الهي هستند مي تواند مايه تسلّي و آرامش باشد
    
اينها بخش هايي از سخنان مهم و کوبنده ولي امر مسلمين جهان حضرت امام خامنه اي در ديدار روز چهارشنبه هفته گذشته با خانواده هاي شهيدان منا و مسجدالحرام است.
    
بدون شک هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شجره خبيثه ملعونه مي تواند متزلزل کننده پايه هاي حکومت وهابي آل سعود باشد، چرا که اين رژيم فاسد دست نشانده آمريکا و صهيونيست و حکام غربي است و از خود هيچ گونه اراده اي در تصميم گيري هاي سياسي و اجتماعي ندارد و اين بيانات صريح رهبري جمهوري اسلامي ايران در واقع اتمام حجتي آشکار با اين حکومت ملعون است که به غلط خادمين حرمين شريفين را با خود به يدک مي کشد، در حالي که به هيچ عنوان چنين لياقتي در اين خاندان منحوس و طاغوتي آل سعود براي اين امر مقدس وجود ندارد.
    
دوم مهرماه 1394 و در روز عيد سعيد قربان فاجعه اي انساني در مناسک حج رخ داد که زخم هاي عديده آن هنوز التيام نيافته است. در اين فاجعه غمبار که به «فاجعه منا» معروف شد، هزاران حاجي مسلمان، لبيک گويان به آسمان پر کشيدند که در ميان آنها، نزديک به 500 تن از شهدا از حجاج ايراني بودند. 
    
بررسي ها نشان مي دهد اين فاجعه، مرگبارترين حادثه در تاريخ حج ابراهيمي است.
    
با گذشت يک سال از اين فاجعه دهشتناک، رژيم آل سعود به عنوان حاکم مسلط بر حجاز، مسئوليت اين فاجعه را نپذيرفته و از هرگونه پاسخگويي به جهان اسلام مي گريزد. اما امت اسلامي، به خصوص خانواده شهداي منا، فهرستي بلندبالااز پرسش ها و ابهامات را در ذهن خود دارند و طرح و واکاوي در هر يک به کيفرخواستي سنگين عليه اين رژيم ننگين و مسئوليت ناپذير تبديل خواهد شد.
    
    
سابقه بي لياقتي آل سعود در رقم زدن فجايع خونين در حج
    
طبق آمار و اسناد موجود فاجعه منا مرگبارترين حادثه در طول انجام مناسک حج در 9 سال اخير بوده است. 
    
در سال هاي گذشته نيز حوادث مشابهي در حين مناسک حج رخ داده است که کم و بيش هر کدام فجايع جانکاهي را به دنبال داشته و خانواده هايي را داغدار کرده است.
    
در سال 1990 حدود 1426 نفر در تونل منتهي به مسجد الحرام بر اثر شلوغي بسيار زياد و افتادن حجاج زير دست و پا و ازدحام جمعيت و ناتواني مسئولان آل سعود در کنترل جمعيت حجاج، جان باختند.
    
در سال 1994 نيز 270 نفر از حجاج به دليل ازدحام جمعيت در پل جمرات کشته شدند.
    
در سال 1997 حدود340 حاجي در منا به دليل آتش سوزي در خيمه ها کشته شدند. البته اين حادثه 1500 زخمي نيز بر جاي گذاشت.
    
در سال 1998هم 180 حاجي بر اثر ازدحام هنگام رمي جمرات جان باختند. 
    
حج سال 2004 هم با کشته شدن 251 نفر به دليل ازدحام جمعيت در رمي جمرات همراه بود.
    
در سال 2006 فرو ريختن سقف هتلي در مکه به کشته شدن 76 نفر از حجاج آسيايي منجر شد.
    
در همين سال 363 نفر هم به خاطر ازدحام جمعيت در رمي جمرات کشته شدند.
    
و البته آمارهاي فراوان ديگري در دست است که همگي نشان مي دهد آل سعود به هيچ عنوان لياقت اداره حرمين شرفين را ندارند.
    
غلامرضا اخوان نيا کارشناس مسايل سياسي در اين زمينه به گزارشگر روزنامه کيهان مي گويد: «با نگاهي گذرا به آمار کشته شدگان فجايع مختلف در طي سال هاي اخير در مکه و مدينه و در اعمال حج ابراهيمي اين نتيجه حاصل مي شود که آل سعود فقط به دنبال عياشي خودشان در کشورهاي غربي هستند و آن قدر که سفرهاي ملک سلمان و شاه زادگان سعودي براي اين رژيم فاسد به غرب مهم است، جان حاجيان مسلمان اهميتي ندارد و زيباترين تعبير در وصف اين خاندان فاسد را مقام معظم رهبري امام خامنه اي در ديدار روز چهارشنبه خود با خانواده هاي شهداي سال گذشته منا بيان فرمودند و تاکيد کردند که اين خاندان شجره خبيثه ملعونه هستند، و به معناي واقعي کلمه هم چنين است
    
اين کارشناس مسايل سياسي در ادامه تحليل خود مي گويد: «رژيم آل سعود خوب مي داند که در هيچ ميداني با جمهوري اسلامي هماورد نيست و نمي تواند در برابر اقتدار بي چون و چراي ما در منطقه قد علم کند، از طرفي هم از اين موضوع به شدت در هراس است که مبادا تفکر ناب انقلابي جمهوري اسلامي به داخل خاک عربستان نفوذ کند و سبب شود اين رژيم از درون با چالش جدي و اساسي روبه رو شود، به همين دليل هم امسال با کارشکني خود کاري کردند که مانع از حضور کشورمان در مناسک حج شوند
    
وي تصريح مي کند: «با تاملي در هشدار جدي و صريح مقام معظم رهبري درمي يابيم که عمر اين شجره ملعونه خبيثه رو به زوال است و رژيم آل سعود رژيمي بسيار پوچ و تو خالي است و تمام اميد اين رژيم به حمايت و پشتيباني غرب گرم است و از خود هيچي ندارند، از همين رو مي توان گفت که سخنان حکيمانه و به موقع امام خامنه اي زلزله اي سهمگين بود که بر جان اين رژيم افتاد و آنان را به ترس و وحشت انداخت و از طرفي هم بارقه هاي اميد را در دل خانواده هاي داغدار فاجعه منا روشن کرد از اينکه الحمدلله رهبري مقتدر، هوشيار و بسيار دلسوز داريم 
    
    
در چه شرايطي حج از مسلمانان ساقط است؟
    
حدود هجده کشور اسلامي در مراسم حج حاضر بودند و فاجعه غم انگيز منا درد مشترکي است که دامن گير همه مسلمانان شده است.
    
همچنين راه حج گزار بايد از هرگونه خطر احتمالي به دور باشد، لذا حج در شرايطي که احتمال به خطر افتادن جان و مال مسلمين قطع به يقين وجود دارد، تا زمان برقراري امنيت، از فرد ساقط مي شود.
    
حسين شيخ الاسلام مشاور وزير امورخارجه کشورمان در گفت وگو با گزارشگر روزنامه کيهان مي گويد: «عربستان کاري جز کارشکني نمي تواند صورت دهد چون مقصر بوده و به سوء مديريت خود پي برده است اما نمي خواهد به گناه خود معترف باشد
    
وي با اشاره به اينکه عربستان به دليل داشتن سيستم شاهنشاهي به هيچ کس پاسخ گو نيست مي افزايد:«آل سعود مشروعيتش را از طرف خدا مي داند نه از طرف ملت، به همين جهت به کسي پاسخ گو نيست و حق اعتراضي هم وجود ندارد، آنها همين رفتار را در برخورد با بيرون هم تعميم مي دهند
    
شيخ الاسلام تصريح مي کند:« مسئولان عربستان سابقه طولاني اي در بي کفايتي اداره امور حج دارند، به عنوان مثال در حج سال 66 که دقيقا فاجعه اي به مانند فاجعه منا تکرار شد، در آن فاجعه اوج خباثت و بي رحمي خود را به نمايش گذاشتند، بنابراين کاري با اعتقادات اسلامي و انساني مردم ندارند، بلکه چشمشان به اين است که شاه چه دستوري مي دهد، همان را لازم ا لاجرا مي دانند
    
    
سکوت مرگبار ديگر کشورها
    
به هر ترتيب وقتي تجمع انساني با اين عظمت صورت مي گيرد همواره از کشور ميزبان انتظار مي رود تا درصدد تامين امنيت زائرين برآيد، اما حج سال گذشته به خوبي نشان داد که رژيم آل سعود هيچ گونه مسئوليتي درقبال کشته شدگان ندارد و نمي تواند تدابيري بينديشد تا اين همه جمعيت مشتاق بتوانند با خيالي آسوده به انجام اعمال معنوي حج خود بپردازند.
    
خانواده هاي شهداي فاجعه منا تاکيد دارند بايد وضعيت پرداخت ديه، علت فاجعه، چرايي سکوت مجامع بين المللي و کشورهاي اسلامي روشن شود و مسئولان سعودي پي به اهمال کاري خود برده و به عذرخواهي و اعتراف نسبت به فاجعه ديدگان اقدام کنند.
    
مردم از خود مي پرسند دولت هاي غربي يا مدعيان حقوق بشر که گاهي براي کشته شدن يک نفر يا حتي يک حيوان جنجال فراواني در دنيا بر پا مي کنند، چرا بعد از گذشت 11 ماه از فاجعه منا همچنان سکوت کرده و نسبت به عملکرد ضعيف و نامناسب سعودي اقدامي نمي کنند؟!
    
حجت الاسلام محمد علي شميراني کارشناس مسايل فرهنگي به گزارشگر روزنامه کيهان مي گويد: «اوج ناتواني رژيم ددمنش آل سعود آنجايي بيشتر نمايان است که نمي تواند کنترل جمعيت حجاج را در دست داشته باشد اما مي بينيم که مسئولان عراقي با همکاري کشورمان هر ساله، با شکوهي تمام، مراسم معنوي راهپيمايي اربعين را مديريت مي کنند و با توجه به تهديدات هر ساله گروه هاي تروريستي مثل داعش، اما تدابير امنيتي و نحوه ساماندهي زوار به گونه اي است که شهر کوچک کربلابا آن همه کمبود امکاناتي که دارد اما هر ساله با آرامش تمام و بدون هيچگونه مشکلي پذيراي بيست ميليون زائر داخلي و خارجي است و مديريت عالي و مثال زدني در اين زمينه وجود دارد
    
وي در ادامه تصريح مي کند: «رژيم آل سعود بايد از مسئولان ايراني و عراقي در تامين امنيت و سلامت مراسم راهپيمايي بيست ميليوني در اربعين حسيني درس و الگو بگيرند و بدانند که صبر امت اسلامي هم حدي دارد و قطعا خون هاي به ناحق ريخته شده حجاج که از سر بي تدبيري مسئولان عربستاني است دامن آنان را خواهد گرفت
    
امسال و پس از فاجعه منا، حج تمتع بدون حضور زائران ايراني و زائران کشورهايي نظير سوريه و يمن برگزار مي شود که البته يکي از دلايل قطعي ممانعت از حضور زائران کشورمان در مناسک حج تمتع 95، ترس و واهمه شديد خاندان آل سعود از آشکار شدن ابعاد و زواياي پنهان فاجعه منا به واسطه روشنگري زائران کشورمان است.
    
ماه ذي الحجه يکي از ماه هاي حرام است، اما آل سعود توجهي به اين امور ندارد و هر روز مسلمانان مظلوم يمن را به خاک و خون مي کشد. در واقع حفظ جان مسلمانان براي سعودي ها مهم نيست و هرگز از بي کفايتي و سوء مديريت خود در قبال حجاج جان باخته ابراز تاسف نمي کنند.
    
هر اقدامي که از سوي مقامات رياض صورت مي گيرد براساس مباني غربي است و حتي اگر مسئوليت اين اشتباه را به عهده نگيرند گرداب اشتباهات و جنايات خاندان سعودي به قدري اين روزها در تلاطم است که آنها را از هيچ چيز مبرا نخواهد کرد.    
    
آمارهاي متناقض از تعداد حجاج کشته شده
    
يکي از نکات مهم تناقضات موجود درخصوص آمار شهداي اين فاجعه است.
    
براساس آمار رسمي که دولت آل سعود در روزهاي نخست فاجعه منتشر کرده است، تعداد جان باختگان 769 نفر بوده و نکته جالب اينجاست که با گذشت ايام و روشن تر شدن ابعاد فاجعه، اين دولت هنوز آمار جديدي را منتشر نکرده است و به نظر مي رسد از منظر اين دولت، آمار واقعي اين فاجعه، طبقه بندي تلقي شده است. در حالي بررسي ها نشان مي دهد آمار صحيح 10 برابر يعني بيش از 7 هزار شهيد در اين حادثه است. 
    
کارشناسان مسايل سياسي در دنياي اسلام معتقدند تناقض مربوط به آمار و اصرار سعودي ها بر افشا نشدن اطلاعات آن اگر در روزهاي ابتدايي ماجرا به عنوان واهمه از فشار افکار عمومي قابل توجيه بود، اکنون و پس از گذشت يک سال به هيچ روي توجيه پذير نيست. به نظر مي رسد، اين سانسور بيشتر از جهت نگراني از افشاي ابعاد ديگر ماجرا باشد که تاکنون پنهان مانده است.
    
مقام معظم رهبري هم در بيانات گهر بار خود در روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خانواده شهداي فاجعه منا به اين نکته مهم به خوبي اشاره کرده و تاکيد نمودند: «اگر راست مي گويند و در اين حادثه بي تقصيرند، بگذارند يک هيئت حقيقت ياب اسلامي- بين المللي، واقعيات مسئله را از نزديک بررسي و روشن کند